Islamister gick till attack mot Lars Vilks

Vart än en uppgift kommer ifrån kan den väl vara riktig?

Åh vad bra, då är ska Vilks hålla käft.

Du vet vad den här tråden handlade om väl? Muslimskt våld och hot mot Vilks. Jag ser att du försvarar det. Varför?
Du undrade om Universitetets hemsida var fientlig i förhållande till muslimer och utgick ifrån att han hade hämtat uppgiften där. Svaret handlar om att han inte har hämtat uppgiften på deras hemsida, inte om uppgiften är korrekt eller inte.
Lustigt att du tar upp det då det inte går att kolla om uppgiften är korrekt eftersom det inte redovisas från vilken undersökning den är hämtad eller vilka slutsatser de som skrev artikeln drog om materialet. (Vilket faktiskt är lite viktigt i sammanhanget! Jag tvivlar också på att han har läst studien...)
Vilket åter öppnar för möjligheten att det kan vara väldigt selekterat material, och visar åter en brist i hur han förhåller sig till material som han hämtar på internet. Fast jag hade tänkt släppa just den tråden om inte du tagit upp sanningshalten!

Försvara jag muslimskt hot mot Vilks???
Jag trodde i min enfald att det enda jag gjorde var att kritisera en, troligen förståndig, persons val av argument i debatten, för att dem faktiskt är svåra att ta på allvar. Han kan fortfarande ha en poäng och rätt i sak men det förändrar knappast validiteten i hans argument.

Sedan kan han ju gvietvis välja att skita i vad jag tycker eftersom hans inlägg knappast har mig som målgrupp, utan de som redan vet att vi är på väg mot kaos och elände p.g.a. alla onda muslimer.

Själv är jag gammal nog att komma ihåg när kommunisterna var hotet mot vår existens och hur de skulle ta över världen med alla sina hemliga grupper och hat mot vår frihet. De som påståd det hade fel, jag tror att det gäller denna gång också.

Plus att jag tror att alla de som är rädda för muslimer idag hade varit rädda för kommunister tidigare, lite trendkänsliga helt enkelt. För visst är det lite konstigt att en religion kan ha blivit så hotfull och ond på så kort tid. Hotet från islam var ju inte ett tema för 25 år sedan. Fanns inte Koranen tidigare, var trossatserna annorlunda eller var Muhammeds agerande okänt tidigare eller vad har blivit annorlunda?

Fy he-e vad väst kommer att ångra att de släppte in muslimerna om ett antal år. Till skillnad från i princip alla andra religioner så vill islam även ta kontroll över samhällspolitiken.
Ingen/ingen får gå motstrida islam eller dess ledarpedo, då dem står över alla. Se bara vad några teckningar ställt till med.
Pedofilen har genom sina skrifter gett muslimerna fria händer.
Ge de bara tillräckligt med tid till dess att de vuxit sig starka här så ska ni se.
Tråkigt tråkigt!

Svaret handlar om att han inte har hämtat uppgiften på deras hemsida, inte om uppgiften är korrekt eller inte.

Ok, det kanske är svårt att i en folierad akademisk låtsasvärld höja blicken men försök i alla fall att koncentrera dig på sakuppgifter och inte formfel fortsättningsvis. Inte främst för min skull utan för att du själv skall få maximalt utbyte av diskussionen och minimalt med navelludd på hornhinnan.

Försvara jag muslimskt hot mot Vilks???

Det är bestämt min uppfattning att du åtminstone förringar det, precis som du (och korvgubbe) gör så snart det förs muslimskt elände på tal. Om ni tycker det är så dåligt kanske ni borde vara tydligare i erat ställningstagande istället för att börja babbla om hur dåligt kristendom är t.ex.

Själv är jag gammal nog att komma ihåg när kommunisterna var hotet mot vår existens och hur de skulle ta över världen med alla sina hemliga grupper och hat mot vår frihet. De som påståd det hade fel, jag tror att det gäller denna gång också.

Du är möjligen gammal nog att minnas att de var ett hot, men glömsk nog att minnas att stora delar av världen låg under kommunistiskt och diktatoriskt styre - bl.a. påhejat från vänstern här hemma. Att numera påstå att kommunistiskt hot var nonsens är både fantasifullt och verklighetsf¨ånvänt, vilket stärker din image som forumets foliehatt deluxe.

vad har blivit annorlunda?

Muslimernas agerande. Frågor på det? Läs en dagstidning.

Fy he-e vad väst kommer att ångra att de släppte in muslimerna om ett antal år.

Jag har ångrat mig i ca 15 år redan, ger det mig fördel? :confused:

Last edited:
Ok, det kanske är svårt att i en folierad akademisk låtsasvärld höja blicken men försök i alla fall att koncentrera dig på sakuppgifter och inte formfel fortsättningsvis.

Det är bestämt min uppfattning att du åtminstone förringar det.

Du är möjligen gammal nog att minnas att de var ett hot.
1. Vi skiljer oss åt i vad vi anser är sakuppgift, dessutom anser jag nog att om jag kritiserar formen han använder att det kan vara lite logiskt att hålla sig till den.

2. Säger som Korvis brukar säga: Visa mig exakt var jag gör det!
Glöm inte att det är sakuppgifter, inte form och tolkningar, som vi ska hålla oss till. En klok man har påstått det på ett forum en gång.

3. Så vad hände med det farliga kommunistiska hotet? Tog dem över??:confused:

3. Så vad hände med det farliga kommunistiska hotet? Tog dem över??:confused:

Det kan du ju ta och tacka bland annat USA för att de inte tog över HELA världen. Men du minns kanske herrar som Pol Pot, Mao och Stalin? Lyckat tycker du? Åter lyser din brist på empati igenom när du förringar de miljarder människor som levt under denna tyranni och de åtminstone tiotals miljoner som blivit mördade i kommunismens namn.

Btw så är jag fortfarande rädd för kommunismen. Det borde du också vara.

Men du minns kanske herrar som Pol Pot, Mao och Stalin?

Btw så är jag fortfarande rädd för kommunismen. Det borde du också vara.
Pol Pot, Mao, Stalin låter alla bekanta på något vis, visst tusan är det fotbollsspelare? :confused:
Du är rädd för att du är feg!

Pol Pot, Mao, Stalin låter alla bekanta på något vis, visst tusan är det fotbollsspelare? :confused:

Härligt att du lägger dig på den nivån. :D

Blir väl kanske så när man egentligen vet att man har fel och argumenten tryter.

Visa mig exakt var jag gör det!

I denna tråd, du har tagit upp kristendom som ett problem i en diskussion om muslimer osm hotar och försöker skada en svensk konstnär för att de tycker att deras tro är överordnad hans yttrandefrihet. Det är att förringa att försöka flytta fokus.

Så vad hände med det farliga kommunistiska hotet? Tog dem över??:confused:

Sverige kunde mycket väl ha blivit en del av eländet, det förstår du säkert om du tänker efter. Att något inte hänt betyder inte att det inte kunde ha hänt.

Den är, som du säkert kan se och som Zoidberg kan bekräfta, inte tagen från Stockholm Universitets hemsida! Saknas alltför mycket information för det, t.ex. en referens. Så ännu en gång är det med största sannolikhet något från en sida med en speciell agenda. Argumentering handlar ju om lite mer än google....
Herregud, ..var ska man börja !?
Jag börjar smått undra om det endast är din cementerade ståndpunkt som är orsak till de märkliga innehållen i dina inlägg.

För det första, ..tolkar jag dig rätt om Google numera &så räknas som en sida med rasistiska förtecken, varifrån hittad information räknas som "ogiltig" ?
Inte minst med tanke på att du verkar bojkotta dess eminenta sökfunktion fullständigt. Om du skriver in undersökningens namn där så får du iaf träff där undersökningen i form av pdf ligger, är länkad, eller refereras till på:

www.su.se (Stockholms Universitet)
www.stockholm.se (Stockholm Stad)
www.skolverket.se (Skolverket)
www.polisen.se (Polisen)
www.ab.lansstyrelsen.se (Länsstyrelsen Stockholms län)
www.ungdomsstyrelsen.se (Ungdomsstyrelsen)
www.lakartidningen.se (Läkarrtidningen)
www.dn.se (Dagens Nyheter)
www.riksdagen.se (Riksdagen)
www.sporthoj.se ( :yoparty )
m.m. m.m. m.m.

Samtliga fr.o.m. nu uppsatta på din långa lista över organisationer förlagda i ett träsk med suspekta, korkade, udda, irrelevanta, dåliga, ej objektiva, generaliserande, polariserande, fientliga, inkorrekta, selekterade, osanna, invalida & feltolkande agendor, ...antar jag !?

Själv fick jag första kännedomen om undersökningen via nyheterna på SVT el TV4, så lägg till dom på listan &så.

Till Zoidberg: Om du nu, vilket skulle vara glädjande, är emot religioner som företeelse blir ju din fokusering på islam lite udda.
:hördu HAAALLLÅÅÅ, ...RENSA ÖRAT !! För tredje el fjärde gången, ...det är i Islam de allvarliga problemen i samhället Sverige vi diskuterar grundar sig, inte någon annan religion !!

Jag är dessutom inte emot religoner. Personligen gillar jag inte majoriteten av dom, men friheten att utöva dom väl innanför lagens, och väl utanför förtryckets gränser, ska finnas i demokratins & frihetens namn (vilket kan iofs tyckas vara en total omöjlighet om man läser dess skrifter). Dom borde dock vara fullständigt befriade från ens den långsöktaste skattefinansiering.
För övrigt accepterad Muhammed att folk i erövrade områden behöll sin tro om de tillhörde de s.k. bokreligionerna, även om de då gick miste om en del privilegier. Åtminstone enligt de religionsböcker som jag har läst... .
Aha, ..det är så en korrekt källangivelse ser ut. Men man får väl nöja sig med tanke på hur sällsynta sådana är öht från din sida.
Plus att det i min värld är mer förståligt med att ha sex med unga fruar på 1400-talet, vilket vid den tiden även förekom här i väst, än det som förekommer i katolska kyrkan idag.
Menar du att vi måste tillbaks till 1400-talet för att hitta liknande västliga traditioner ? Du glömde förresten källhänvisning till var Katolska Prästerskapets antydda leverne berättigas i rättesnöreskrift & lag.
Sedan kan han ju gvietvis välja att skita i vad jag tycker eftersom hans inlägg knappast har mig som målgrupp, utan de som redan vet att vi är på väg mot kaos och elände p.g.a. alla onda muslimer.
Du verkar fortfarande inte ha (låtsas?) fattat. Det är precis dom med din försvarande ståndpunkt på maktkissbrukarnivå som är min målgrupp. Att såväl goda som onda muslimer (med gemensamheten ohungriga och ofattiga) m.fl. har kännedom om Sveriges system och utnyttjar det går knappast att klandra dom för eller förvåna sig över.[/QUOTE]

Plus att jag tror att alla de som är rädda för muslimer idag hade varit rädda för kommunister tidigare, lite trendkänsliga helt enkelt. För visst är det lite konstigt att en religion kan ha blivit så hotfull och ond på så kort tid. Hotet från islam var ju inte ett tema för 25 år sedan. Fanns inte Koranen tidigare, var trossatserna annorlunda eller var Muhammeds agerande okänt tidigare eller vad har blivit annorlunda?
Femte gången, ...muslimerna var inte många nog här för att göra större besvärligt väsen av sig för 25 år sedan. Att du marginaliserar Kommunismen och därmed offerna för den är bara riktigt vidrigt. Hur många liv har tagits av daga i dess namn genom tiderna, ..någonstans mellan 50 - 100 miljoner !? Det är bara en bekräftelse på hur farliga människor med dina resonemang & analysmetoder är i maktposition.

vad hände med det farliga kommunistiska hotet? Tog dem över??:confused:
Ja, vad hände (läs ovan).

Inte fotboll, ..det är dom dina partikamrater (wild guess) hyllade och kom undan med det.

Last edited:
Att däremot yttra sin åsikt oavsett om det är för eller mot Vilks är väl aldrig en våldshandling så länge man inte yttrar hot!?
HUR man yttrar sig är ju &så en faktor, ...50 gaphalsar skanderandes på vidimerat vis mot en person kan knappast uppfattas som annat än uttryckt hot, oavsett om man begriper vad dom "säger" eller ej.

Tänk dig själv där i Wilks strumpor. Finns det något pris för årets modigaste insats är han en klar kandidat.

HUR man yttrar sig är ju &så en faktor

Så vi skall införa någon form av begränsning i hur högt man får protestera eller hur många man får vara när man protesterar?! :va
Vad skall vi lägga till i dessa inskränkningar i yttrandefriheten som inte redan regleras av ordningsstadgar o.s.v.?!

Vad är det för inskränkningar du vill införa utöver det man i det aktuella fallet hade kunnat tillämpa lagar och regler för störande av allmän ordning, förargelseväckande beteende, olaga hot, misshandel och våld mot tjänsteman!?

Hur skall vi hantera hejarklackar vid fotbollsklackar.
- Tyvärr, max 50 i klacken och skrik inte för det kan uppfattas som hotfullt!

Skall man begränsa hur många medborgare som får besöka kommunfullmäktigemöten o.s.v. när impopulära beslut skall fattas eftersom deras samlade protester kan upplevas som hotfulla?

Last edited:
Så vi skall införa någon form av begränsning i hur högt man får protestera eller hur många man får vara när man protesterar?! :va
Vad skall vi lägga till i dessa inskränkningar i yttrandefriheten som inte redan regleras av ordningsstadgar o.s.v.?!

Vad är det för inskränkningar du vill införa utöver det man i det aktuella fallet hade kunnat tillämpa lagar och regler för störande av allmän ordning, förargelseväckande beteende, olaga hot, misshandel och våld mot tjänsteman!?

Hur skall vi hantera hejarklackar vid fotbollsklackar.
- Tyvärr, max 50 i klacken och skrik inte för det kan uppfattas som hotfullt!

Skall man begränsa hur många medborgare som får besöka kommunfullmäktigemöten o.s.v. när impopulära beslut skall fattas eftersom deras samlade protester kan upplevas som hotfulla?

Vi behöver inte införa, ..subjektiva sammantagna bedömningar & värderingar är redan en ingrediens i rättssammanhang. Offrets upplevelse tas hänsyn till. Men nivåer kan ju alltid diskuteras & justeras.

Wilkshändelsen borde kanske falla under något som "Hetsande folkgrupp mot ensam gubbe" ?

Last edited:
Wilkshändelsen borde kanske falla under något som "Hetsande folkgrupp mot ensam gubbe" ?

Jag hade hellre sett någon form av försvårande omständighet när det gäller antidemokratiska "politiska" handlingar i syfte att skada, hindra eller skrämma någon från att nyttja sina grundlagsskyddade rättigheter.

Spelar ingen roll om det är islamister som angriper Vilks eller islamister/nassar som angriper judar eller om det är autonoma som angriper SD:are eller för den delen extremhöger som ger sig på muslimer eller vänsterfolk.

nassar som angriper judar ................ extremhöger som ger sig på muslimer.

Tycker du verkligen de två scenarierna är ett lika vanligt problem som de andra du nämnde? Är du en av dem som faktiskt tror att det är nassar som tvingar svenska judar i Malmö att bli flyktingar?

Jag har frågat dig det förut: Anser du det vanligt förekommande att muslimer blir påhoppade av högerextremister på exempelvis det sätt svenskar väljs ut som offer av flockar av blandad kompott?

Jag fick inget svar då och förväntar mig inget nu heller men gör ändå ett försök.

Tycker du verkligen de två scenarierna är ett lika vanligt problem

Fortfarande inte läskunnig märker jag. Konstigt. Men det känns ändå trösterikt att man kan bli lika framgångsrik som du trots noll läsförståelse. :)

Men för att bazookas blodkärl i pannan skall överleva kvällen:
- Nej, jag tror att det är vanligare att muslimer angriper judar i Malmö än att Malmös judar angrips av nassar.

Att du däremot vill avveckla traditionen av "likhet inför lagen" är iofs inte särskilt oväntat.

Last edited:
Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...