Islamister gick till attack mot Lars Vilks

Passar studier från Sthlms universitet herrn bättre än korancitat kanske ?

:lol
Nu ska vi se hur han strutsar sig ur de här, förmodligen ngt om att jag eller ngn annan vanligtvis är fientligt inställd till kvasi-akademiker, och därmed har vi bytt ämne igen.

:banana

Det kan &så uppfattas som "okognitivt" att konsekvent låta tydliga varningssignaler studsa av en som vatten på gås för att det inte rimmar med den inställning man en gång bestämt sig för att ha.

Passar studier från Sthlms universitet herrn bättre än korancitat kanske ? :

Oskuld och heder
En undersökning av flickor och pojkar som lever under hedersrelaterad kontroll i Stockholm, STOCKHOLMS UNIVERSITET Institutionen för socialt arbete .

- 23% av flickorna i åk 9 i Stockholms Stad förväntas från föräldrarna vara oskuld vid äktenskapsingående samt tillåts inte ha ett förhållande med en jämnårig pojke.
- 16% av samma flickor får inte ha vänskapliga förhållande med jämnåriga pojkar & förväntas följa andras vilja gällande vem hon ska gifta sig med i framtiden.
- 7% utsätts för kränkande behandling, hot & våld hemifrån i sexuellt kontrollerande syfte.

i denna studie som har gjort vid SU, står det att dessa pojkar och flickar är muslimer eller står det att de kommer från arabländerna/mellanöstern?

söker du efter negativa saker så hittar du det, söker man efter positiva saker så gör man även det!

konstigt att man aldrig träffat eller mött någon som har sagt dessa saker irl och att dessa problem bara existerar på nätet!

:mad::mad:ge mig ett sniperrifle så jag kan plocka gubbarna en och en.

vill du börja med att plocka mig först med ett sniperrifle?

Eftersom jag varken representerar kristendomen, eller kan se att vi har speciellt gigantiska problem i Sverige med människor som bokstavstroget följer tokerierna som står i Bibeln på så vis att det går ut över tredje person, så ser jag ingen anledning till det.

När vi efter årtusende lyckats lägga vårt eget religionsförtryck bakom oss behöver vi ju inte fylla på med nytt, ...eller vad tycker du ?

..tillräckligt många för att belysa problemet med största allvar.

En liten instruktionsvideo i kvinnobehandling: http://www.vidiload.com/index.php?page=videos&section=view&vid_id=101484

det finns massvis med klipp på nätet med fundamentalister! lägg in ett där de stenar kvinnor till döds också!

Last edited:
Kanske vore dags för att införa "antidemokratiska övergrepp" som försvårande omständighet på samma sätt som att hatbrott och övergrepp i rättssak gör "vanligt" våld betydligt allvarligare än annars.

det finns massvis med klipp på nätet med fundamentalister! lägg in ett där de stenar kvinnor till döds också!

Det lär inte vara så svårt att hitta. Ifall vi däremot letar efter klipp där Svenskar stenar någon till döds lär vara svårare att hitta.

Point: Made

i denna studie som har gjort vid SU, står det att dessa pojkar och flickar är muslimer eller står det att de kommer från arabländerna/mellanöstern?
Nej, det får man räkna ut alldeles själv. Vilken kultur gissar du att det omfattande hederskulturella könsförtrycket springer ur ?

söker du efter negativa saker så hittar du det, söker man efter positiva saker så gör man även det!
Ja, det är ju fritt fram för dig att rada upp exempel på positiv inverkan som den arabiska kulturen haft på svenska samhället & dess ivånare.

konstigt att man aldrig träffat eller mött någon som har sagt dessa saker irl och att dessa problem bara existerar på nätet!
Enl en socialarbetare i Helsingborg förser dom aldrig en arabisk kvinna med sysselsättning innan hennes ev man pga den då påföljande stora risken för (kränknings)misshandel.

BRÅ:s utredning 1996:2 visar på en överrepresentation för personer invandrade från MENA-länder (gentemot svenskar) på ca 600% gällande misshandel & ca 1.500% gällande våldtäkt.
Så att det skulle vara en nätskröna kan nog avskrivas.

Usch ja, inte är det svårt att hitta precis. Det bizarra med detta klippet är att ämnet "hur man lämpligast misshandlar sin kvinna" dryftas under mysiga former i en tv-soffa i LBC (Lebanese Broadcasting Corporation International is a leading Lebanese TV station).

För allas trevnad, förbjud religioner.

Uppenbarligen är människan inte kapabel att se skillnad på saga och verklighet.

För övrigt måste det vara jävelsvårt att ex. pedofili skulle vara något som helst fel i den muslimska världen.
Muhammed var ju rå-peddo med sin blott 9-åriga fru(A'isha), så det borde väl snarare vara något "fint" att hålla på med sån skit.
Återigen; Människan är uppenbarligen dum tillräckligt för att inte fatta skillnad mellan fiction och sunt jävla förnuft.

:mattias "Så står det i boken om jag tolkar den på mitt sätt, du har ingen rätt att ifrågasätta. Jag är kränkt. Jihad!" :huvet :huvet

Ri dic ul ous !!

Så; Inför religionsfrihet i dess rätta bemärkelse, dvs fritt från religion.

Kanske vore dags för att införa "antidemokratiska övergrepp" som försvårande omständighet på samma sätt som att hatbrott och övergrepp i rättssak gör "vanligt" våld betydligt allvarligare än annars.

I det här fallet är det ett hatbrott, det behövs inte fler kategorier än så.

På samma sätt som det är rasist-brott när ett gäng uteslutande av en nationalitet anfaller folk med annan nationalitet för att spöa dom och sno deras mobiltelefoner.

Dom flesta invandrare är långt mer rasistiska än vad någon svensk är, dom kommer ju ofta från länder där man hatar folket i grannlandet baserat just på att dom bor några kilometer på fel sida om gränsen.

Jag hatar varken norrmän eller finnar trots att vi har legat i krig om territorium med dom (och dessutom förlorat land som vi hade krigat till oss), jag tror detsamma går att säga om finnarna och norrmännen.

På samma sätt som det är rasist-brott när ett gäng uteslutande av en nationalitet anfaller folk med annan nationalitet för att spöa dom och sno deras mobiltelefoner.

Enl svensk lag kan brott mot etniska svenskar, oavsett konstellation hos offer/förövare, ej vara "rasbrott," då svenskar ej räknas som en minoritetsgrupp (rätta mig om jag har fel).

Lika inför lagen, ...viiiisst.

Skottpengar på såna idioter, "nej vi är inga terrorister, fundamentaliser, kameljockeys osv osv" sen helt plötsligt så tar dom kamelen iaf och bränner iväg till höganäs för att elda upp ett hus.
Fast hur vet du att det är islamisterna som gjort det? Kanske är högerextremister som gjort det bara för att islamisterna ska få skulden.

Jag såg om det där på TV4s nyheter igår. Lars Vilks glasögon var lagade med tejp. :näsblod

Häromdagen såg jag en sak i Aftonbladet. De hade frågat folk i Frankrike vad de tyckte om det nya förbudet mot heltäckande slöjor. Den lilla tanten France Willem, 82år gammal och från Paris svarade: "I Frankrike har vi redan gjort oss fria från präster och annat religiöst pack. Det är väl inte för att börja om igen? Jag är trött på religioner!"

Jag hatar varken norrmän eller finnar trots att vi har legat i krig om territorium med dom (och dessutom förlorat land som vi hade krigat till oss), jag tror detsamma går att säga om finnarna och norrmännen.
Men danskar däremot! :6surkart
De kunde väl ha behållit det där jäkla Skåne. :mad:

Islam är ett kommande stort hot mot freden och demokratin, även fast det ställer till en hel del problem redan idag, så är det inget mot hur det kan komma att vara om 25-35 år, demografiskt sätt "är" europas majoritet muslimskt då, detta diskuteras det väldigt öppet om i t ex arabisk TV. Jag kan inte komma på ett enda muslimskt land som lever i fred och demokrati. Jo det är därför demokratin är det största hotet emot islam då det är människans fria vilja och inte Guds. Nu blir man väl hotad, islam får ju inte kritiseras. Kolla bara på fallet Geert Wilders i Holland, där kan man verkligen fråga sig vad det e frågan om. Hans film han gjorde visade ju bara sanningen om Islam och för det ställs han inför rätta och mottar 1000 dödshot varje dag.
Det är en läskig utveckling.

Uppenbarligen är människan inte kapabel att se skillnad på saga och verklighet.

För övrigt måste det vara jävelsvårt att ex. pedofili skulle vara något som helst fel i den muslimska världen.
Muhammed var ju rå-peddo med sin blott 9-åriga fru(A'isha), så det borde väl snarare vara något "fint" att hålla på med sån skit.
Återigen; Människan är uppenbarligen dum tillräckligt för att inte fatta skillnad mellan fiction och sunt jävla förnuft.

:mattias "Så står det i boken om jag tolkar den på mitt sätt, du har ingen rätt att ifrågasätta. Jag är kränkt. Jihad!" :huvet :huvet

Ri dic ul ous !!

Så; Inför religionsfrihet i dess rätta bemärkelse, dvs fritt från religion.

Fast det är ju knappast religionen som format människan utan det är ju faktiskt, hör och häpna, människor som skrivit koranen. :rolleyes:
Faktiskt ingen större skillnad på om de kallar sig muslimer eller kristna, ta en titt på södertälje. Pizzabagare som pizzabagare, religion är bara nått folk skyller på.

oj sorry måste bara länka denmna också. Arabiska heavy metal fans i diskussion i arabisk tv.
Metal är ju strängt förbjudet då är man ju i samröre med The evil one. För övrigt mycket intressant sida där man kan kolla på arabiska barnprogram för exempel som handlar om att döda amerikaner. helt sjukt.
http://www.memritv.org/clip/en/0/0/0/0/0/0/2437.htm

Last edited:
Fast det är ju knappast religionen som format människan utan det är ju faktiskt, hör och häpna, människor som skrivit koranen. :rolleyes:
Faktiskt ingen större skillnad på om de kallar sig muslimer eller kristna, ta en titt på södertälje. Pizzabagare som pizzabagare, religion är bara nått folk skyller på.

Exactomundo, ser inte att våra åsikter skiljer sig nämnvärt.
Är man så urbota trög att man år 2010 fortfarande tror på sagor och dessutom väljer att leva efter dem, bör man placeras i ljudisolerat rum iförd "krama mig själv tröja".

Som den gamla tanten sa; "Jag är trött på religioner."
Det stora landet i väst är inte farligt klipskt heller; "God bless America".

Wankers...

Två tomtar gripna för mordbrand mot Vilks. Märkligt nog skrivs inget om deras religionstillhörighet...:rolleyes:

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti