Islamister gick till attack mot Lars Vilks

Två tomtar gripna för mordbrand mot Vilks. Märkligt nog skrivs inget om deras religionstillhörighet...:rolleyes:

En fotboll är rund, det är ju inget som behöver skrivas ut i sportbilagans matchbevaktning....

Religionstillhörigheten skulle ju bara vara en nyhet om det visat sig att de tillhört någon annan religion än den som Vilks hamnat i fejd med.

En fotboll är rund, det är ju inget som behöver skrivas ut i sportbilagans matchbevaktning....

Religionstillhörigheten skulle ju bara vara en nyhet om det visat sig att de tillhört någon annan religion än den som Vilks hamnat i fejd med.
Du har då svar på allt! :Bugar

Är det också därför man inte skriver ut religionstillhörighet eller etnicitet i så många andra fall förresten?

Två tomtar gripna för mordbrand mot Vilks. Märkligt nog skrivs inget om deras religionstillhörighet...:rolleyes:

Jodå, www.politisktinkorrekt.info skriver som vanligt ut det man behöver veta för att förstå sin samtid*. :)

*=om man inte är kvasiutbildad struts med bror-duktig tendens :gnissla

Last edited:
Det kan &så uppfattas som "okognitivt" att konsekvent låta tydliga varningssignaler studsa av en som vatten på gås för att det inte rimmar med den inställning man en gång bestämt sig för att ha.

Passar studier från Sthlms universitet herrn bättre än korancitat kanske ? :

Oskuld och heder
En undersökning av flickor och pojkar som lever under hedersrelaterad kontroll i Stockholm, STOCKHOLMS UNIVERSITET Institutionen för socialt arbete .

- 23% av flickorna i åk 9 i Stockholms Stad förväntas från föräldrarna vara oskuld vid äktenskapsingående samt tillåts inte ha ett förhållande med en jämnårig pojke.
- 16% av samma flickor får inte ha vänskapliga förhållande med jämnåriga pojkar & förväntas följa andras vilja gällande vem hon ska gifta sig med i framtiden.
- 7% utsätts för kränkande behandling, hot & våld hemifrån i sexuellt kontrollerande syfte.
Förändrar inte faktumet att argumenteringen med att klippa lite från en islamfinentlig sida på nätet är ett korkat sätt att argumentera, precis som det är korkat att argumentera emot en religion genom att hänvisa till utvalda delar av deras skrifter! Korkat är det eftersom samma ananlysmetod skulle få kristendomen att se inhuman ut, Bibeln innehåller ju både det ena och det andra som vi numera inte står för. Jag tror inte att du skulle ta kritik mot den västerländska civilisationen för särsklit seriös om kritkern hänvisade till valda verser ur Bibeln.

Vidare är det korkat eftersom du värderar utifrån dagens zeitgeist och inte efter hur världen såg ut när skrifterna skrevs. Blir lite som att påstå att Newton var en ovanligt obegåvad person för att han trodde på alkemi.

Givevis är jag naiv och ser inte farorna med invandringen, jag tror inte att vi kommer att bli något nytt Saudi Arabien men OM det händer så lovar jag att skriva ett inlägg här på SH där rubriken blir "Jag hade fel!"

En fråga om siffrorna som du tar upp här: Tror du att dem hade sett så väldigt annorlunda ut bland den kristna högern i USA?? M.a.o. är problemet knutet just till islam?? Vilket givetvis är att betrakta som irrelevant...

En fråga om siffrorna som du tar upp här: Tror du att dem hade sett så väldigt annorlunda ut bland den kristna högern i USA?? ...

Både hos den kristna högern i USA och bland frireligösa i Sverige är det en självklarhet att tjejer får bli tillsammans med vem de vill, knulla runt före äktenskapet och klä sig precis som de vill. Våga inte påstå annat!

Men för att Bazooka inte skall spräcka blodkärlen i pannan så får jag hålla med om att det finns en beröringsrädsla gentemot muslimer som man inte ser när det gäller att kritisera kristna. När Åke Green yttrade sig som han gjorde rullades han i tjära och fjädrar i allmänhetens ljus medan man sällan ser någon på allvar bevaka, bemöta och bekämpa motsvarande budskap i moskéer.

... bland frireligösa i Sverige är det en självklarhet att tjejer får bli tillsammans med vem de vill, knulla runt före äktenskapet och klä sig precis som de vill. Våga inte påstå annat!

Nej i det har du fel faktiskt. Det får de inte alls och alla vet att hedersmord förekom frekvent i Växjö redan på 50-talet. Vanligtvis samlades släkten till skökan för att tortera henne och hennes älskare i några dagar för att sedan sabla ner dem med den småländska IKEA-sabeln "Matteus".

Det är absolut ingen skillnad mellan kristna människor i Sveriges syn på sexualitet jämfört med muslimska människors i MENA, det är exakt samma sak!

struts1.jpg

Undrar om du tror att du hjälper utsatta muslimer genom ditt rabiata strutsande, tror du det? :va Inte för att jag är intresserad av att muslimer blir hjälpta men jag är mest nyfiken. :)

... argumenteringen med att klippa lite från en islamfinentlig sida på nätet är ett korkat sätt att argumentera...

Är "STOCKHOLMS UNIVERSITET Institutionen för socialt arbete" en "islamfientlig" (vad det nu betyder) hemsida? :va

Jag kan tänka mig att en institution för socialt arbete är ett formidabelt helvete men jag kanske borde omvärdera den ståndpunkten. :5sure

Last edited:

Du brukar inte vara blyg, men nu har du börjat sätta minus istället för att besvara, jag tar det ändå på pluskontot. :D

Hörde dig i radio förresten, eller någon med lika smart argumentation i alla fall. :lol

[YOUTUBE-ID]-o69KNd8pSI[/YOUTUBE-ID]

Nu är du bra nöjd va, när du och dina gelikar snart lyckats stoppa yttrandefriheten? :)

Kan ni namnge partiledaren som sa det här:

– Yttrandefriheten och därmed försvaret av Lars Vilks är en del av försvaret av Sverige. Hotet är allvarligt och det har förvärrats.

Ligger det något i att det var en ”onödig provokation” av Vilks att från början rita sin rondellhund när han visste att så många muslimer skulle bli kränkta?

– Nej, det finns inga reservationer i mitt svar. Man kan tycka vad man vill om konst. Men det har inget med Lars Vilks rätt att uttrycka sig att göra – och vår skyldighet att stå upp och försvara den

Samt den som sa det här:

– Det här prövar, om man kan belägga att det är det som är grunden, vilket det synes vara, naturligtvis gränserna för yttrandefriheten, vilket Lars Vilks själv påpekat.

– Jag är väldigt mån om att Sverige ska fortsätta vara ett land där många olika människor ska kunna leva tillsammans i ömsesidig respekt. En av de viktigaste grunderna för detta är vår yttrandefrihet, och den måste respekteras även om man inte alltid tycker om det man ser eller hör.

Jag häpnade i alla fall.

Av dig och mig...

Jag visste inte att det var en duell och om det vore det skulle det ändå vara du som kom med massa babbel om att man inte ska kränka och blabla, du har ju gjort det sedan den här händelsen var färsk. :confused:

Om du nu ändrat uppfattning och tycker muslimerna ska vara glada åt vår yttrandefrihet och hålla käft om vilka hundar någon tycker deras profet är så är jag den första att gratulera dig! :)

Förändrar inte faktumet att argumenteringen med att klippa lite från en islamfinentlig sida på nätet är ett korkat sätt att argumentera, precis som det är korkat att argumentera emot en religion genom att hänvisa till utvalda delar av deras skrifter! Korkat är det eftersom samma ananlysmetod skulle få kristendomen att se inhuman ut, Bibeln innehåller ju både det ena och det andra som vi numera inte står för. Jag tror inte att du skulle ta kritik mot den västerländska civilisationen för särsklit seriös om kritkern hänvisade till valda verser ur Bibeln.

Vidare är det korkat eftersom du värderar utifrån dagens zeitgeist och inte efter hur världen såg ut när skrifterna skrevs. Blir lite som att påstå att Newton var en ovanligt obegåvad person för att han trodde på alkemi.

Givevis är jag naiv och ser inte farorna med invandringen, jag tror inte att vi kommer att bli något nytt Saudi Arabien men OM det händer så lovar jag att skriva ett inlägg här på SH där rubriken blir "Jag hade fel!"

En fråga om siffrorna som du tar upp här: Tror du att dem hade sett så väldigt annorlunda ut bland den kristna högern i USA?? M.a.o. är problemet knutet just till islam?? Vilket givetvis är att betrakta som irrelevant...
Förklara gärna för mig varför det är korkat av mig att använda ett argumentationssätt som med samma analysmetod skulle få kristendomen att se inhuman ut.
Om jag på något vis har gjort sken av att försvara/skydda bibeln eller kristendomen här eller i USA så har det skett i din fantasi, ..en fantasi uppenbart tvångsmässig nog att sortera bort skriftlig information om det motsatta.

Det du &så har att lära verkar vara att skilja på dåtid (historia) & nutid. Det utövas i Sverige idag, relativt sett, försvinnande lite förtryck, våld & ojämlikhet i Kristendomens namn, i jämförelse med Islams. Förstår du skillnaden ???????
Och när skriften skrevs är väl &så helt ovidkommande om det är så att man fortfarande idag efterlever tokigheterna.

Om man ändå på kuriosabasis ska jämföra pest och kolera så verkar, av det jag tagit del av av de två skrifterna, dock Mohammed spela i en helt annan division är Jesusen. En sexmissbrukare & pedofil, som finner lika stor lust i att mörda själv som att dela ut godtyckliga dödsdomar åt andra att fullfölja. Speciellt försvarbart att döda är de som inte bekänner den rätta tron då. Kanske har jag missat något i Bibeln men den karakteristikan passar dåligt in på min bild av Jesus.

Jag skulle förutom epitetet naiv tillägga dig empatibefriad, då du väljer att inte se den ansenliga mängd lidande hos brottsoffer producerade i Sverige i den muslimska kulturens namn (du vet, ..springer det omkring obevakade & oskylda, =otrogna, flickor så är det väldigt svårt för en "man" att kontrollera sina handlingar).

Om du inte kan underbygga begreppet "korkad" bättre än så, undrar man om det kanske är nästa ord till rakning för devalvering, efter "rasism", "fördomar", "okunskap", m.m. m.m.

Kan ni namnge partiledaren som sa det här:

– Yttrandefriheten och därmed försvaret av Lars Vilks är en del av försvaret av Sverige. Hotet är allvarligt och det har förvärrats.

Ligger det något i att det var en ”onödig provokation” av Vilks att från början rita sin rondellhund när han visste att så många muslimer skulle bli kränkta?

– Nej, det finns inga reservationer i mitt svar. Man kan tycka vad man vill om konst. Men det har inget med Lars Vilks rätt att uttrycka sig att göra – och vår skyldighet att stå upp och försvara den

Samt den som sa det här:

– Det här prövar, om man kan belägga att det är det som är grunden, vilket det synes vara, naturligtvis gränserna för yttrandefriheten, vilket Lars Vilks själv påpekat.

– Jag är väldigt mån om att Sverige ska fortsätta vara ett land där många olika människor ska kunna leva tillsammans i ömsesidig respekt. En av de viktigaste grunderna för detta är vår yttrandefrihet, och den måste respekteras även om man inte alltid tycker om det man ser eller hör.

Jag häpnade i alla fall.

Japp, ..Mona har faktiskt chockat med två uttalanden de senaste dagarna.

MP:s & V:s förslag till allmän amnesti för illegala flyktingar kommenterade hon med att avsaknaden av papper inte gick att jämställa med flyktingskäl. :va :va

(försöker hon sno tillbaks SD-rösterna ? :gnissla :gnissla).

Jag skulle förutom epitetet naiv tillägga dig empatibefriad, då du väljer att inte se den ansenliga mängd lidande hos brottsoffer producerade i Sverige i den muslimska kulturens namn .

Ha! Det där har jag redan försökt få bl.a honom att inse men det är som vatten på en gås. Man bortser helt från alla andras liv som blir helt eller delvis förstörda så länge man kan se till att några yrkeskriminella/våldtäktsmän/tjyvar ska slippa lite välbehövliga elchocker på Abu Graib. Empatibefriad var ordet.

Bra inlägg i övrigt också! :tummenupp

:D Mentor och Mensur. Vilka stjärnor. Är det såna som ska utföra jihad mot oss otrogna kuffars sen så har vi nog inte så mycket att oroa oss för.

Last edited:
Är "STOCKHOLMS UNIVERSITET Institutionen för socialt arbete" en "islamfientlig" (vad det nu betyder) hemsida? :va
Den är, som du säkert kan se och som Zoidberg kan bekräfta, inte tagen från Stockholm Universitets hemsida! Saknas alltför mycket information för det, t.ex. en referens. Så ännu en gång är det med största sannolikhet något från en sida med en speciell agenda. Argumentering handlar ju om lite mer än google...

Till Zoidberg: Om du nu, vilket skulle vara glädjande, är emot religioner som företeelse blir ju din fokusering på islam lite udda. Som du så riktigt påpekar är det i min värld samma skrot och korn varför det jag skriver här inte är ett försvar för islam. Men har trots det inte någon ambition att dyka ner i träsket av generaliseringar, polariseringar eller använda mig av argument som är alltför irrelevanta, om än vår syn på vad som är att betrakta som irrelevant skiljer sig åt rätt kraftigt. Behövs knappast ta till dåliga argument mot religion när det finns bra...:tummenupp
Jag kommer även i framtiden att avstå från att hämta information från sidor på nätet som inte kan ses som åtminstone lite objektiva.

För övrigt accepterad Muhammed att folk i erövrade områden behöll sin tro om de tillhörde de s.k. bokreligionerna, även om de då gick miste om en del privilegier. Åtminstone enligt de religionsböcker som jag har läst...
Plus att det i min värld är mer förståligt med att ha sex med unga fruar på 1400-talet, vilket vid den tiden även förekom här i väst, än det som förekommer i katolska kyrkan idag.

Den är, som du säkert kan se och som Zoidberg kan bekräfta, inte tagen från Stockholm Universitets hemsida!

Vart än en uppgift kommer ifrån kan den väl vara riktig?

För övrigt accepterad Muhammed att folk i erövrade områden behöll sin tro om de tillhörde de s.k. bokreligionerna, även om de då gick miste om en del privilegier. Åtminstone enligt de religionsböcker som jag har läst...

Åh vad bra, då är ska Vilks hålla käft.

Du vet vad den här tråden handlade om väl? Muslimskt våld och hot mot Vilks. Jag ser att du försvarar det. Varför?

Du vet att det inte finns något inlägg där jag ifrågasätter Vilks rätt att måla precis vad han vill. :D

Jag trodde det fanns massor av dem, i så fall har jag hallucinerat.
Bra att du också nu tycker att muslimerna ska hålla käft. :)

Din lilla SD-wannabe. ;)

Så, nu återstår bara för dig att rösta på partier som vil lbegränsa Islams utbredning och tillhörande hot av yttrandefrihetem, jag föreslår SD.

Last edited:
..muslimerna ska hålla käft...

Nu är du där igen och vill inskränka yttrandefriheten. Jag vet att det lockar dig att införa begränsningar i yttrandefriheten så de du ogillar tvingas hålla käft. Tyvärr fungerar det inte så i en demokrati med grundlagsskyddad yttrandefrihet. Här får även de med antidemokratiska åsikter vädra dessa.

Du vet vad den här tråden handlade om väl? Muslimskt våld och hot mot Vilks.

Om tråden nu handlar om våld, varför ältar du då din vilja att begränsa folks rätt att prata?

Yttrandefriheten har väl aldrig inkluderat rätten att bruka våld eller yttra hot om våld? :va

Att däremot yttra sin åsikt oavsett om det är för eller mot Vilks är väl aldrig en våldshandling så länge man inte yttrar hot!?

Last edited:
:D Mentor och Mensur. Vilka stjärnor. Är det såna som ska utföra jihad mot oss otrogna kuffars sen så har vi nog inte så mycket att oroa oss för.
Nja, indirekt kan det bli problem om dom börjar sätta i system att arschla
till det och låsa upp sjukvårdsresurser...
Föresten...vilket underbart exempel på "poetic justice". Försöker ställa till
mordbrand, sätter fyr på sig själv ist (som straff?). Allah kanske finns och är
smartare än dom tänkt sig ?:gnissla :confused:

Last edited:
Nyheter
Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP