Förändrar inte faktumet att argumenteringen med att klippa lite från en islamfinentlig sida på nätet är ett korkat sätt att argumentera, precis som det är korkat att argumentera emot en religion genom att hänvisa till utvalda delar av deras skrifter! Korkat är det eftersom samma ananlysmetod skulle få kristendomen att se inhuman ut, Bibeln innehåller ju både det ena och det andra som vi numera inte står för. Jag tror inte att du skulle ta kritik mot den västerländska civilisationen för särsklit seriös om kritkern hänvisade till valda verser ur Bibeln.
Vidare är det korkat eftersom du värderar utifrån dagens zeitgeist och inte efter hur världen såg ut när skrifterna skrevs. Blir lite som att påstå att Newton var en ovanligt obegåvad person för att han trodde på alkemi.
Givevis är jag naiv och ser inte farorna med invandringen, jag tror inte att vi kommer att bli något nytt Saudi Arabien men OM det händer så lovar jag att skriva ett inlägg här på SH där rubriken blir "Jag hade fel!"
En fråga om siffrorna som du tar upp här: Tror du att dem hade sett så väldigt annorlunda ut bland den kristna högern i USA?? M.a.o. är problemet knutet just till islam?? Vilket givetvis är att betrakta som irrelevant...
Förklara gärna för mig varför det är korkat av mig att använda ett argumentationssätt som med samma analysmetod skulle få kristendomen att se inhuman ut.
Om jag på något vis har gjort sken av att försvara/skydda bibeln eller kristendomen här eller i USA så har det skett i din fantasi, ..en fantasi uppenbart tvångsmässig nog att sortera bort skriftlig information om det motsatta.
Det du &så har att lära verkar vara att skilja på dåtid (historia) & nutid. Det utövas i Sverige idag, relativt sett, försvinnande lite förtryck, våld & ojämlikhet i Kristendomens namn, i jämförelse med Islams. Förstår du skillnaden ???????
Och när skriften skrevs är väl &så helt ovidkommande om det är så att man fortfarande idag efterlever tokigheterna.
Om man ändå på kuriosabasis ska jämföra pest och kolera så verkar, av det jag tagit del av av de två skrifterna, dock Mohammed spela i en helt annan division är Jesusen. En sexmissbrukare & pedofil, som finner lika stor lust i att mörda själv som att dela ut godtyckliga dödsdomar åt andra att fullfölja. Speciellt försvarbart att döda är de som inte bekänner den rätta tron då. Kanske har jag missat något i Bibeln men den karakteristikan passar dåligt in på min bild av Jesus.
Jag skulle förutom epitetet naiv tillägga dig empatibefriad, då du väljer att inte se den ansenliga mängd lidande hos brottsoffer producerade i Sverige i den muslimska kulturens namn (du vet, ..springer det omkring obevakade & oskylda, =otrogna, flickor så är det väldigt svårt för en "man" att kontrollera sina handlingar).
Om du inte kan underbygga begreppet "korkad" bättre än så, undrar man om det kanske är nästa ord till rakning för devalvering, efter "rasism", "fördomar", "okunskap", m.m. m.m.