Islamister gick till attack mot Lars Vilks

Att du däremot vill avveckla traditionen av "likhet inför lagen" är iofs inte särskilt oväntat.

Att du däremot aldrig kan besvara en fråga utan att slänga på lite av din hemkokade vänsterfotogen på diskussionsbrasan är inte särskilt oväntat. Och det skal jag fira med att lägga in en helfestlig Youtube-länk på en av mina få idoler, och han heter inte Hasse.

[YOUTUBE-ID]Lyx3EZMERy4[/YOUTUBE-ID]

Och det skal jag fira med att lägga in en helfestlig Youtube-länk på en av mina få idoler, och han heter inte Hasse.

[YOUTUBE-ID]Lyx3EZMERy4[/YOUTUBE-ID]

Haha, så det var det de käftade om. Jag råkade precis få på Golnytt i slutet av den där diskussionen och tyckte väl att det kändes lite spänt emellan dem. :D

Fortfarande inte läskunnig märker jag. Konstigt. Men det känns ändå trösterikt att man kan bli lika framgångsrik som du trots noll läsförståelse. :)

Men för att bazookas blodkärl i pannan skall överleva kvällen:
- Nej, jag tror att det är vanligare att muslimer angriper judar i Malmö än att Malmös judar angrips av nassar.

Att du däremot vill avveckla traditionen av "likhet inför lagen" är iofs inte särskilt oväntat.

Läskunnig? Blodkärl? Avveckla? :va

Du radar upp ett antal exempel och med det likställer du de olika scenarierna. Blir lite löjligt då det grovt höftat är ca 1000ggr vanligare att det är de två andra av de grupper du nämner som är våldsbenägna. (Nä Bonny jag har ingen harvardundersökning att stödja mig på, det är därför jag skriver grovt höftat) Och de jag menar är alltså inte nassar eller högermänniskor. Tycker faktiskt du ska sluta tjata om läsförståelse så fort du får mothugg, kojviz. Jag förstår tyvärr precis vad du skriver och det är oftast ingen munter läsning. Dock med några enstaka undantag av alla de tusentals inlägg du spammar ner SH med. Det får jag ge dig.

Apropå likhet inför lagen så vet vi nog alla att så inte är fallet. Varför i hela friden döms isf aldrig någon för hets mot folkgrupp eller för hatbrott om offret är en heterosexuell svensk? Tryck in den där strutsbilden igen Markus. Tycker den passar bra här.

Du radar upp ett antal exempel och med det likställer du de olika scenarierna.

Nej, det är du som likställer och försöker göra en massa jämförelser.

Jag räknar upp en rad saker som borde OMFATTAS av en skärpt lagstiftning var syfte skulle vara att just stävja den typen av brott, där någon i politiskt syfte misshandlat eller hotat personer som nyttjat sin yttrande eller religionsfrihet.

Jag listade exempel på vad som skulle omfattas utan att kvantifiera.

Apropå likhet inför lagen så vet vi nog alla att så inte är fallet. Varför i hela friden döms isf aldrig någon för hets mot folkgrupp eller för hatbrott ....

Mig veterligen är det så enkelt som att de du nämner inte omfattas av den aktuella lagstiftningen då denna skapades för att skydda minoritetsgrupper, vilket heterosexuella svenskar ännu inte är, hur övertygad du än är om att Sverige inom någon mandatperiod enbart kommer bestå av muslimer och hbt-personer.

Jag hade gärna sett att hatbrottslagstiftningen avvecklades och istället omfattades av ett bredare omfång av försvårande omständigheter av den typ jag nämnde tidigare.

ca 1000ggr vanligare... det är därför jag skriver grovt höftat

Nähe, menar du att du bara höftade?! :rofl

Last edited:
Tryck in den där strutsbilden igen Markus.

I aim to please.

struts1.jpg

...Sverige inom någon mandatperiod enbart kommer bestå av muslimer...

Varför skriver du så där? :confused:

Last edited:
Herregud, ..var ska man börja !?
Jag börjar smått undra om det endast är din cementerade ståndpunkt som är orsak till de märkliga innehållen i dina inlägg.
Ok, det är ju klara att vi inte kommer att komma någon vart men jag ska försöka summera upp mina viktigare hypoteser och som är det som varit poängen i mina inlägg.
1. Jag menar att det är ett ointressant argument att klippa ut vissa saker ut Koranen och naivt att tro att det beskriver hur muslimer är eller vad dem gör. Tydligen anser du inte samma sak, så den frågan kan vi lämna död nu.
2. Jag påstod vidare att ditt andra klipp inte kom från Stockholm universitets hemsida. Villket ju är sant eller hur!? Jag vet inte på vilken sida du har hittat det men det är inte på universitetets. Knappast en särskilt känsligt påstående!?

Det är också lite intressant för en nörd som mig att konstatera att de siffror som rapporterats, och refererats av dig, är de som författarna själv inte fäster så stor vikt vid eftersom det inte motsvarar deras definition av att leva med "hedersreleterade normer och begränsningar". De räknar med att det är 11% av flickorna som lever med det. Vilket är mer än illa nog men som massmedia (?) av någon anledning valt bort. Siffror som du refererar finns iofs med i undersökningen men med andra definitioner.

De påstår inte heller att det skulle vara knutet till en eller annan specifik religion. Fast där kan vi nog vara eniga om att en viss misstanke kan riktas åt det muslimska hållet, men som sagt: det framgår inte av undersökningen. Och helt ärligt har jag svårt att tro att den större siffran (23%) skulle kunna uppnås om det bara var muslimska barn.

Nu får det vara med detta för min del med mina små visa ord om att saker inte behöver vara sanna och farliga bara för att det finns någon som är rädd.

Mig veterligen är det så enkelt som att de du nämner inte omfattas av den aktuella lagstiftningen då denna skapades för att skydda minoritetsgrupper, vilket heterosexuella svenskar ännu inte är

Nej, och med andra ord är vi inte alls lika inför lagen, och frågan är om mussar som hotar eller angriper judar döms för hatbrott. Jag har ingen aning men gissar att det oftast inte ens går så långt att det går till rättegång. Som du själv skrev, när du tillfälligt förvandlades till SD-hjälten korvgubbe, tar man inte gärna i problemet när det gäller muslimer. Eller gäller inte hatbrottslagarna om det handlar om två olika "minoriteter"? Förmodligen väljer man att bortse från de lagarna just där. *dalt* *dalt*

Nejdå, vi vet att du är modig och inte tvekar att ge någon som förtjänat det en knogmacka.

Dags att höja nivån lite nu va?

Last edited:
Ok, det är ju klara att vi inte kommer att komma någon vart men jag ska försöka summera upp mina viktigare hypoteser och som är det som varit poängen i mina inlägg.
1. Jag menar att det är ett ointressant argument att klippa ut vissa saker ut Koranen och naivt att tro att det beskriver hur muslimer är eller vad dem gör. Tydligen anser du inte samma sak, så den frågan kan vi lämna död nu.
2. Jag påstod vidare att ditt andra klipp inte kom från Stockholm universitets hemsida. Villket ju är sant eller hur!? Jag vet inte på vilken sida du har hittat det men det är inte på universitetets. Knappast en särskilt känsligt påstående!?
1. Om det finns tydliga likheter mellan koranklipp och det som sker i verkligheten idag så lyckas du fortfarande tycka att det är ointressant, det har vi förstått. Gratulerar till den prestationen, ..måste krävas en stor portion envishet & självbedräglighet för att lyckas med det.

2. http://www.su.se/pub/jsp/polopoly.jsp?d=807&a=61462
(www.su = Stockholms universitet) ...hur det nu kan kan ha blivit huvudfrågan, huruvida SU väljer att ha SIN undersökning tillgänglig på sin webbplats eller ej.

Det är också lite intressant för en nörd som mig att konstatera att de siffror som rapporterats, och refererats av dig, är de som författarna själv inte fäster så stor vikt vid eftersom det inte motsvarar deras definition av att leva med "hedersreleterade normer och begränsningar". De räknar med att det är 11% av flickorna som lever med det. Vilket är mer än illa nog men som massmedia (?) av någon anledning valt bort. Siffror som du refererar finns iofs med i undersökningen men med andra definitioner.
Vad dravlar du om. JAG (ingen annan) har sammanställt de mest anmärkningsvärda siffrorna ur nedan textstycke för att det ska bli mer informativt & lättläst i ett sådant här diskussionssammanhang (har jag förvanskat informationen ? ...tar 11% siffran udden av de andra siffrorna ? ...ska vi/jag framledes endast klistra in hela undersökningar eller koraner som diskussionsunderlag ?).

Att du själv konsekvent väljer att söka & fokusera de minst anmärkningsvärda, & för din ståndpunkt minst besvärande, faktauppgifterna visar bara på din egen oärlighet och önskan att sopa obekväma problem under mattan. Sök till politiker i någon av de etablerade partierna vettja !

"Förväntar sig föräldrarna att flickan ska vara oskuld vid äktenskapets ingående? Tillåts hon inte ha ett förhållande med en jämnårig pojke? Innebörden av dessa krav är att flickan inte tillåts ha en föräktenskaplig sexuell relation. Att svara ja på dessa frågor räknar vi som nödvändiga men inte tillräckliga betingelser för att ingå i kategorin flickor som lever med hedersrelaterade normer och begränsningar. Resultatet av undersökningen är att 23 % av alla flickor svarar ja på båda dessa två frågor.

I nästa steg belyses för dessa flickor – de som uppfyller de nödvändiga betingelserna - om de får ha vänskapliga relationer med jämnåriga pojkar och om hon förväntas följa andras vilja när det gäller vem hon ska gifta sig med eller leva med i framtiden. Båda dessa normer
betraktar vi som starkare sätt att kontrollera flickans sexualitet. Konsekvensen av dem är att flickan är starkt begränsad i sina möjligheter att själv kunna välja framtida partner. Regleras
flickans handlingsutrymme av normer om att hon ska vara oskuld vid äktenskapets ingående, att hon inte ska ha pojkvän och att hon inte ska ha möjligheter att själv kunna välja vem hon
vill leva med i framtiden, uppfyller hon de centrala kännetecknen på att leva i ett hedersrelaterat sammanhang. Detta är en flicka som uppfyller kriterierna för sexuell kontroll inom ett hedersrelaterat sammanhang. Av alla flickor i undersökningen är det 16 % som uppfyller dessa kriterier.

I det svenska samhället förutsätts flickor ha samma villkor som pojkar i skolan och på fritiden. Alla ska delta i skolan på de villkor som skolan anger. Om flickan inte får delta i skolinslag eller inte får ha egen fritid kan det i detta sammanhang ses som ett uttryck för den hedersrelaterade sexuella kontrollen. Dessa normer innebär att flickan inte har samma villkor som andra ungdomar vad gäller att verka i skolan och ha egen fritid. Eftersom detta är normer som krockar med rådande förväntningar som skolan har på såväl eleven som på elevens familj
berörs företrädare för samhället på ett direkt sätt. I och med detta synliggörs flickans situation för samhället. De flickor som uppger att de uppfyller kriterierna för sexuell kontroll inom ett hedersrelaterat sammanhang och som inte får delta i skolinslag och/eller har restriktioner
beträffande vanligt förekommande fritidsaktiviteter anser vi tillhöra kategorin som har hedersrelaterade normer och begränsningar. Detta gäller 11 procent av samtliga flickor i undersökningen.

I enkätstudien undersöks även om de flickor som utsätts för sexuell kontroll och har begränsningar i skolan och på fritiden, även utsätts för kränkande behandling, hot och våld. Att flickan har utsatts för det senare är inte i sig ett villkor för att tillhöra kategorin som räknas leva med hedersrelaterade normer och begränsningar. Flickor som följer familjens restriktioner behöver inte nödvändigtvis drabbas av våld och vi kan inte i enkätundersökningen direkt koppla våldet till den sexuella kontrollen och begränsningarna. Majoriteten av den grupp som i denna studie bedöms leva med hedersrelaterade normer och begränsningar, svarar att de har varit med om kontroll, kränkande behandling, hot och/eller våld, denna grupp innefattar sju procent av flickorna i denna studie
."[/
I]

Och helt ärligt har jag svårt att tro att den större siffran (23%) skulle kunna uppnås om det bara var muslimska barn.

Nu får det vara med detta för min del med mina små visa ord om att saker inte behöver vara sanna och farliga bara för att det finns någon som är rädd.
Här förstår jag åter igen inte din logik, ...menar du att siffran 23% är så hög för att det troligen finns med andra än muslimer i den undersökta gruppen ?

Vad gäller att vara rädd, ...fråga någon av de typ 100.000 våldtäktsofferna producerade av den förda politiken varför dom är rädda, har självmordstankar, inte vågar gå ut själv när det är mörkt osv. Jag tror dom mår mkt bättre om du förklarar för dom att det inte finns något att vara rädd för. Du kan &så förklara för dom att dom får skylla sig själv, då det är dom eller deras föräldrar som finansierat situationen.

Last edited:
Islam är ett kommande stort hot mot freden och demokratin, även fast det ställer till en hel del problem redan idag, så är det inget mot hur det kan komma att vara om 25-35 år, demografiskt sätt "är" europas majoritet muslimskt då, detta diskuteras det väldigt öppet om i t ex arabisk TV. Jag kan inte komma på ett enda muslimskt land som lever i fred och demokrati. Jo det är därför demokratin är det största hotet emot islam då det är människans fria vilja och inte Guds. Nu blir man väl hotad, islam får ju inte kritiseras. Kolla bara på fallet Geert Wilders i Holland, där kan man verkligen fråga sig vad det e frågan om. Hans film han gjorde visade ju bara sanningen om Islam och för det ställs han inför rätta och mottar 1000 dödshot varje dag.
Det är en läskig utveckling.

den som väntar på något gott väntar aldrig för länge:tummenupp

den som väntar på något gott väntar aldrig för länge:tummenupp

Du gör oss som inte vill ha muslimsk majoritet i europa en tjänst genom att påpeka att ni snart är i majoritet eftersom fler kommer tycka som oss då. Fortsätt! :)

:banana

Ta er inte vatten över huvudet bara.

:serb

;)

Måste väl iofs vara en viss skillnad att vara galen och vara så galen att man angriper andra?

Personligen tycker jag att alla får ha exakt vilka åsikter och vilken tro som helst, så länge ingen annan drabbas av deras dårskap.

Det finns många idioter i och omkring Lars Wilks, dels han själv som borde veta att han leker med elden genom att häda Muhammed och på andra sidan muslimer som inte kan tygla sin ilska och mordhot alla som går emot islam.

Skicka ut puckona på ett slagfält så de får göra upp som de gamla koboysarna gjorde.:kulspruta

Det finns många idioter i och omkring Lars Wilks, dels han själv som borde veta att han leker med elden genom att häda Muhammed och på andra sidan muslimer som inte kan tygla sin ilska och mordhot alla som går emot islam.

Skicka ut puckona på ett slagfält så de får göra upp som de gamla koboysarna gjorde.:kulspruta

Typ så.

Att bara kalla sina provokationer för "konst" och sen bli förvånad över att folk mer annan smak blir förbannade e ju ett gammalt knep bland misslyckade "konstnärer".

Typ så.

Att bara kalla sina provokationer för "konst" och sen bli förvånad över att folk mer annan smak blir förbannade e ju ett gammalt knep bland misslyckade "konstnärer".

Lars är en misslyckad gynnare och våra muslimska vänner är martyrer, själv är jag lite packad fast djävligt klarsynt, TYP ,,,,,,,,,,,ett vinnade konsept så här framåt småtimmarnAAAAAAAAA..

Skönt att uttrycka sin mening.:yoparty

Jag var där och det var underhållande, även om ståplatsen längst bak inte bjöd på något näsblod eller peppardoft.

Vilks fick vad som väntade honom, men resterande idioter fick tyvärr inte tillräckligt med smisk.

Och folk säger att den filosofiska institutionen har tråkiga seminarier :lol

Hade helt missat diskussionen om Mannen i vitt som blev kallad judehora ett antal gånger och tydligen örfilad och spottad på. Såg du det eller var det rent av du? :confused: (Snuten tar som vanligt i med hårdhandskarna med ett "Nu lugnar du ner dig")

[YOUTUBE-ID]1qnF2FndMTs&feature=related[/YOUTUBE-ID]

[YOUTUBE-ID]wewLqjWSVZ8[/YOUTUBE-ID]

http://www.unt.se/uppsala/atalas-for-vald-mot-polis-vid-vilkstumult-973217.aspx

Såna här är de. Härligt att de alltid ska dra in judar i allt. Mitt stöd för Israel blir starkare för var dag. De vet hur de ska tas.

Mitt stöd för Israel blir starkare för var dag. De vet hur de ska tas.
Även efter de som har hänt nu med ship to gaza osv?

Jag hoppas någon vågar ingripa mot israel snart med militär kraft så dom slutar trycka ner palestinerna!

Frankrike har erbjudit militär eskort med ett nytt skepp till gaza, tar dom emot frivilliga så ska jag fan ställa upp och panga lite såna där judar du tycker är så bra :kulspruta

Hade helt missat diskussionen om Mannen i vitt som blev kallad judehora ett antal gånger och tydligen örfilad och spottad på. Såg du det eller var det rent av du? :confused: (Snuten tar som vanligt i med hårdhandskarna med ett "Nu lugnar du ner dig")

Såna här är de. Härligt att de alltid ska dra in judar i allt. Mitt stöd för Israel blir starkare för var dag. De vet hur de ska tas.
Tror du att han kände sig krengt? Fyfan vad jag skulle våldtäktsduscha om det där monstret i plyschtröjan vidrörde mig.
Nej, jag tror att jag hade gått då. De flesta med blåa ögon ventilerades ut ganska omgående av poliskvinnorna.

Jag gillar också Israels senaste aktioner. Det är en frisk fläkt.

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti