Islamister gick till attack mot Lars Vilks

Du har ju rätt i att de i offentliga material rensat bort det värsta, men deras historiska rötter är ju knappast annorlunda för det.

Men det är väl inte annorlunda än för flera andra riksdagspartier? Vad är din poäng?
Anser inte SD:
1. Det finns olika bra och utvecklade kulturer?
2. Att vår kultur är den bättre?
3. Det finns en mindre kultur som hotar oss och orsakar problem för oss?
4. Den kulturen försöker ta över vår kultur?
5. Lösningen är att inte blanda kulturer?
6. Ska det finnas representater från den oönskade kulturen i samhället så bör vi hålla ett extra vaksamt öga på dem?
7. De avvikandes beteende kan bästa förklaras med att de tillhör den avvikande kulturen? M.a.o. en svensk som är kriminell är avvikande, medan en muslim är norm för den kulturen!?

1. Jo, i likhet med alla andra människor och riksdagspartier så tycker de det
  2. Möjligen, vilka står som jämförelsegrund?
  3. Naturligtvis, det är ju ett objektivt faktum och inget man behöver ha en åsikt om
  4. Absolut, även det är otvivelaktigt
  5. Det känner jag inte igen från SD's partiprogram, inuti din foliehatt månne?
  6. Samma här, vet inget om någon extra bevakning men det sköter ju SÄPO redan så det är väl bra
  7. Så är det ju också, man kastar sin dotter från balkongen med gammelmormor som nöjd publik i ytterst få kulturer. T.ex.

Har jag missuppfattat något?? Jag är öppen för att jag kan ha gjort det.

jag ÄR muslim!

Jag kan slå vad om att alla som skriver massa skit om islam och muslimer ALDRIG ADLRIG ADLRIG ens skulle våga säga samma sak till mig om de stod öga mot öga!

å om någon förmodan skulle krypa upp från under sängen och säga något skulle jag inte bry mig ett piss för jag vet att det skulle bero på att ni som snackar mycket skit om islam är outbildade bönder som behöver ta ett steg ur eran lilla låda! den största anledningen till att jag aldrig skulle bry mig om att någon snackar skit är att jag är uppfostrad med kärlek och till att visa kärlek oavsett vad!

ang attacken på vilks:

det är fel av de som attackerade vilks men man får skylla sig själv om man visar sådana bilder för människor som ej bott i sverige länge och kommer från en annan KULTUR

Det är ju helt sjukt hur islamister kan döma folk till döden för de uttrycker sig dumt, det finns ju gränser eller hur ,,,,,, och å andra sidan vad fan är det för konst att filma 2 bögar i muhammedmask, jag tror Lars Wilks är lika korkad som Anna Odell och dessutom vill folk se skit. Var har förståndet tagit vägen.:va

Det är ju helt sjukt hur islamister kan döma folk till döden för de uttrycker sig dumt, det finns ju gränser eller hur ,,,,,, och å andra sidan vad fan är det för konst att filma 2 bögar i muhammedmask, jag tror Lars Wilks är lika korkad som Anna Odell och dessutom vill folk se skit. Var har förståndet tagit vägen.:va
Förstå att den inte var hans "konst", och att han inte representerade den.
Hans föreläsning handlade om "gränser för yttrandefrihet inom konsten" vari det logiska låg att ge exempel på ytterligheter inom det ämnet. Är man inte intresserad av ämnet, eller att debattera det på ett civiliserat sätt, går man lämpligen inte på en sådan föreläsning.

Att kulturen någon kommer ifrån är en väldigt stor påverkande faktor gällande vilka vi "är" har du dock rätt i (eller inte, med tanke på att det var ironi från din sida, ..men du kan ju läsa någon grundläggande skrift i beteendevetenskap, så kanske du skippar ironin sedan).
Jag var lite tveksam till om jag skulle offra tid att svara på ditt lite lätt aggressiva inlägg. Tur att det, enligt dig, tydligen bättre beskriver vår kultur än dig som person...
Men för att trots allt spara lite tid så kan vi bara ta ovanstående lilla uttalande och konstatera att du med största sannolkhet har fel där. Modern beteendegenetik menar att skillnaden mellan individer beror i runda tal på följande:
genetik 50-60%
Individspecifika upplevelser: ca. 40%
Gemensamma upplevelser: max 10 %.

Får väl placera kulturen i den grupp som räknas som max 10 % misstänker jag!?

(Ger iofs ett lite nytt och spännande perspektiv på invandring/migration, men jag tror inte att detta är rätt forum för den debatten.)

Nu vill iofs vissa socialkonstruktivistiska skolor, såsom marxismen och genusvetenskapen, inte ställa upp på detta. Så du är i alla fall i gott sällskap!:tungan

Jag ska till mig ditt råd och se om jag framöver kan hitta någon enkel bok inom beteendevetnskap. Låter spännande. Har du tips mottager jag dem gärna!

Jag var lite tveksam till om jag skulle offra tid att svara på ditt lite lätt aggressiva inlägg. Tur att det, enligt dig, tydligen bättre beskriver vår kultur än dig som person...
Men för att trots allt spara lite tid så kan vi bara ta ovanstående lilla uttalande och konstatera att du med största sannolkhet har fel där. Modern beteendegenetik menar att skillnaden mellan individer beror i runda tal på följande:
genetik 50-60%

(Ger iofs ett lite nytt och spännande perspektiv på invandring/migration, men jag tror inte att detta är rätt forum för den debatten.)

Nu vill iofs vissa socialkonstruktivistiska skolor, såsom marxismen och genusvetenskapen, inte ställa upp på detta. Så du är i alla fall i gott sällskap!:tungan

Jag ska till mig ditt råd och se om jag framöver kan hitta någon enkel bok inom beteendevetnskap. Låter spännande. Har du tips mottager jag dem gärna!

Om det stämmer skulle jag vilja påstå att en del kulturen misslyckats kapitalt med sin avel. Å andra sidan så är ju alla kusiner med alla, så de 50-60%en kan väl egentligen betecknas som inavel snarare än avel.

genetik 50-60%

Källhänvisning lyser med sin frånvaro i vanlig ordning när det gäller dig. Ska jag anta att du hittat på siffrorna eftersom du i samma veva efterlyser litteratur i ämnet ?

Iaf, ...den miljö/kultur man präglas av (speciellt upp till 18-års åldern) borde rimligen prägla en individ oavsett om upplevelsen är i individiuellt eller gemensamt sammanhang, om du frågar mig. Kultur & normer, t.ex. gällande kvinnosyn/-värde/könsordning, är ju högst påtaglig under dygnets alla vakna timmar för en genomsnittsmuslim.

Men visst, låt oss leka med tanken att det inte är så. Vilka individuella upplevelser menar du då skulle orsaka den kända överrepresentation i våldsbrottslighet & sexualbrottslighet från dag ett männioskor från denna kulturella region korsar gränsen mot Sverige ? Eller menar du att det i annat fall skulle hänvisas till genetiska skillnader ?? Då kan vi ju börja prata släktskap till nazismen på allvar.

Vad gäller ev aggresiv ton, så föredrar jag absolut en diskussion utan sådan. Men sålänge du, när dina egna argument tappar fotfästet, med traditionellt godtyckligt förtals- & smutskastningsvis använder epitet som över-/undermänniskosyn, korkad m.m. m.m. mot mig, så räknar du väl inte med att bli klappad medhårs i retur ?

Men jag ställer mer än gärna upp på en godare ton om du visar samma intresse. :tummenupp

Last edited:
Källhänvisning lyser med sin frånvaro i vanlig ordning när det gäller dig. Ska jag anta att du hittat på siffrorna eftersom du i samma veva efterlyser litteratur i ämnet ?

Iaf, ...den miljö/kultur man präglas av (speciellt upp till 18-års åldern) borde rimligen prägla en individ oavsett om upplevelsen är i individiuellt eller gemensamt sammanhang, om du frågar mig. Kultur & normer, t.ex. gällande kvinnosyn/-värde/könsordning, är ju högst påtaglig under dygnets alla vakna timmar för en genomsnittsmuslim.

Men visst, låt oss leka med tanken att det inte är så. Vilka individuella upplevelser menar du då skulle orsaka den kända överrepresentation i våldsbrottslighet & sexualbrottslighet från dag ett männioskor från denna kulturella region korsar gränsen mot Sverige ? Eller menar du att det i annat fall skulle hänvisas till genetiska skillnader ?? Då kan vi ju börja prata släktskap till nazismen på allvar.

Men jag ställer mer än gärna upp på en godare ton om du visar samma intresse. :tummenupp
Visst kan du få gott om referenser, min frågan är om du kommer att läsa dem.
Men visst: kolla in Steven Pinker sammanställning i "Ett oskrivet blad", 750 sidor med liten text men spännande läsning.

Jag vet inte heller varför du utgår ifrån att beteendevetenskapen skulle stötta din hållning om kulturens betydelse. De teorierna började tyna bort i slutet på 40-talet och är idag i stort döda, förutom i en del mer politiskt laddade forum såsom könsdebatten. Och jag är tämligen säker på att du i den debatten inte skulle anse att det är kulturen som har gjort dig till man eller som förklarar skillnaderna mellan könen, inte ens när det gäller kriminalitet. Du kanske t.o.m. skulle gilla att ha mig på din sida i en sådan debatt.:D

Kulturella förklaringar håller inte något högre förklaringsvärde för varken ditt eller andras beteende och det finns många argument till det, bl.a. att det inte förklarar variationen av beteende inom en kultur, och det är väl det vi är intresserade av?

Som biologiskt inriktad vill jag även hävda att även en kultur är beroende av genetiken, inte tvärom. En kultur som ska överleva måste ta hänsyn till den mänskliga naturen annars skulle den inte få många anhängare. Kulturer har ju rätt många gemensamma drag som tankar om vi och dem (sällan i termer av att vi är dåliga), samt ger legitimitet till ledarskap och ett stöd för omsorg av de våra. Så kulturer som propagerar för att alla ska ha det likadant och lika mycket att säga till om har sannolikt inget större överlevnadsvärde...

Jag kommer nu att dra på semester så jag kommer inte att ge mig in på någon längre debatt om detta men biologin ser ut att segra framöver, enda hotet är om folk ska blanda ihop det med illgärningar som har gjorts i dess namn, men inte enligt dess lära, såsom t.ex. nazism och rasism.

Som biologiskt inriktad vill jag även hävda att även en kultur är beroende av genetiken, inte tvärom. En kultur som ska överleva måste ta hänsyn till den mänskliga naturen annars skulle den inte få många anhängare.

Så att stena våldtagna kvinnor och bränna homosexuella levande ligger i deras etniska natur?

Visst kan du få gott om referenser, min frågan är om du kommer att läsa dem.
Men visst: kolla in Steven Pinker sammanställning i "Ett oskrivet blad", 750 sidor med liten text men spännande läsning.

Jag vet inte heller varför du utgår ifrån att beteendevetenskapen skulle stötta din hållning om kulturens betydelse. De teorierna började tyna bort i slutet på 40-talet och är idag i stort döda, förutom i en del mer politiskt laddade forum såsom könsdebatten. Och jag är tämligen säker på att du i den debatten inte skulle anse att det är kulturen som har gjort dig till man eller som förklarar skillnaderna mellan könen, inte ens när det gäller kriminalitet. Du kanske t.o.m. skulle gilla att ha mig på din sida i en sådan debatt.:D

Kulturella förklaringar håller inte något högre förklaringsvärde för varken ditt eller andras beteende och det finns många argument till det, bl.a. att det inte förklarar variationen av beteende inom en kultur, och det är väl det vi är intresserade av?

Som biologiskt inriktad vill jag även hävda att även en kultur är beroende av genetiken, inte tvärom. En kultur som ska överleva måste ta hänsyn till den mänskliga naturen annars skulle den inte få många anhängare. Kulturer har ju rätt många gemensamma drag som tankar om vi och dem (sällan i termer av att vi är dåliga), samt ger legitimitet till ledarskap och ett stöd för omsorg av de våra. Så kulturer som propagerar för att alla ska ha det likadant och lika mycket att säga till om har sannolikt inget större överlevnadsvärde...

Jag kommer nu att dra på semester så jag kommer inte att ge mig in på någon längre debatt om detta men biologin ser ut att segra framöver, enda hotet är om folk ska blanda ihop det med illgärningar som har gjorts i dess namn, men inte enligt dess lära, såsom t.ex. nazism och rasism.
Utan att läsa dom 750 sidorna utgår jag från att dom inte frångår det vedertagna att det är de tre huvudkategorierna arv, miljö & slump som styr en människas beteende, ..varav det är miljö vi har möjlighet att påverka (för att inte gå in på ev genetiska nymodigmöjligheter).

Att du låtsas att inte begripa att kultur hamnar under miljöpåverkan bekräftar bara en ovilja att se/erkänna helheten & sanningen.

Övriga luddiga resonemang verkar snarast tyda på att du pekar ut biologi & gener som orsak till den brottsöverrepresentaion du gärna undviker att nämna. Att det kommer från dig är märkligt i sig. :va

Ungefär som att det även ligger i vår natur att vara korkade och narcissistiska...å en del är det bara lite mer än andra!
Hur var det nu med låg argumenteringsnivå av mobbing- & förtalsart. Skulle vi hålla oss ifrån det eller ?

I alla fall, ...så var huvudavsikten med min bump att delge årtiondets journalistsågning från Almedalen.
Sätt er bekvämt, öppna en öl & njut av underhållningen :rofl :
http://www.youtube.com/watch?v=sQ6yUkdbDMk&feature=player_embedded

Min nya idol heter Robert Spencer :Bugar

I alla fall, ...så var huvudavsikten med min bump att delge årtiondets journalistsågning från Almedalen.
Sätt er bekvämt, öppna en öl & njut av underhållningen :rofl :
http://www.youtube.com/watch?v=sQ6yUkdbDMk&feature=player_embedded

Min nya idol heter Robert Spencer :Bugar

Jag såg det där på politisktinkorrekt.info igår och mycket riktigt hamnade man nästan i extas, snacka om att trycka ner etablissemangstöntarna rätt ner i sina sandaler. Obs att PG egentligen är skärpt men i dessa frågor är han helt tappad, tror han fick en reprimand när han skrev i SvD om hur flykting-"barn" inte alls är barn. Numera är han på korståg mot alla som inte tycker som man skall. Även han.

Dessutom såg jag honom bli tillplattad av totalnollan Per Gahrton efter fosforincidenten förra vintern så han är inte så skärpt som man kan tro när man läser hans ledare. Han bör hålla sig till att skriva, det är nog säkrare om man besitter hans verbala (o)förmåga, något jag tror även han är på det klara med numera sedan Spencer så föredömligt mosade honom inför applåder. :hihi

Intressant kille.:)

Såg att det fanns en hel del på YouTube om man vill lyssna vidare på vad han har att säga. Uppenbarligen en intelligent person som dessutom är väl påläst. Den svenska journalisten gör en dundertabbe som uttrycker sig så klantigt när han ställer sina frågor till Robert Spencer. Inte konstigt att han blir sågad vid fotknölarna.

Last edited:
Såg att det fanns en hel del på YouTube om man vill lyssna vidare på vad han har att säga. Uppenbarligen en intelligent person som dessutom är väl påläst. Den svenska journalisten gör en dundertabbe som uttrycker sig så klantigt när han ställer sina frågor till Robert Spencer. Inte konstigt att han blir sågad vid fotknölarna.

Man kan tycka vad man vill om politiskt korrekta etablissemangsmänniskor, men nog flinar jag lite när de får på skallen offentligt på det här sättet. Det var välförtjänt.:)

Numera är han på korståg [/URL]mot alla som inte tycker som man skall.

Det han säger här är väl inte rakt igenom superkorrekt. Han hävdar ju en hel del invandrarrelaterade problem. På korståg synes han främst vara mot SD, vilket säkert också är anledningen till debaclet med Robert Spencer.

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT