I'm fucked!

Okey Mr. perfekt! Nu kryper dom fram dom där som tycker om att säga "vad var det jag sa." Passa på nu bara.. gnid in det duktigt!!

Beklagar din taskiga sits, men du har ju faktiskt själv bjudit in "told you so" sägarna...

Trådstartaren:
Socialbidrag?

Hoj: Husaberg 650 FS 2006 bytt mot R1 2006

Verkar vara en bit dit....

Last edited:
Man kan teckna ränte och amorteringsförsäkring på banken om man har bostadslån. Men då får man inte vara varslad eller uppsagd när man tecknar den och man ska vara med 150 dagar innan de betalar ut några pengar.

Ingen hjälp för trådstartaren men kanske för någon annan medlem.

Är jag den ende i Sverige som pyntar typ 80 spänn i månaden till a-kassan? Har ni som betalar 2-300kr/mån någon slags über-a-kassa. Vart anmäler man sig isf?

Alltså hur svårt kan det vara att fatta. Det finns en mängd olika fackföreningar och alla har olika regler hur medlemskapet kan se ut. Därför gäller inte något för alla.

Har du helt missat att t.ex. NCC sa upp 10 % av hela sin arbetsstyrka. Och att varseln i byggbranschen duggar tätt. Lycka till att komma in som vuxenlärling nu.

You wish...
Lärlingar har nog inte eftersökts de senaste 10-15 åren men iaf Öresundsregionen upplever en expansion just nu som aldrig tidigare setts! -Europas mest expansiva region! Här tar det ett atg till innan ngn fiktiv lågkonjunktur får fäste...

Hoj: Husaberg 650 FS 2006 bytt mot R1 2006

Verkar vara en bit dit....

Kan inte tänka mig att de kollar om man har ägt en hoj tidigare och var i så fall köpeskillingen tagit vägen.

Man kan teckna ränte och amorteringsförsäkring på banken om man har bostadslån. Men då får man inte vara varslad eller uppsagd när man tecknar den och man ska vara med 150 dagar innan de betalar ut några pengar.

Ingen hjälp för trådstartaren men kanske för någon annan medlem.

Vilka banker är det och hur fungerar det?

Last edited:
Ja klart, så kan man plocka ut lite SOC pengar istället för att sälja. Det är helt i enlighet med dina andra åsikter?

Nej jag reder bara ut möjligheterna.
Struntar faktiskt i om folk gör så också om jag ska vara ärlig. Det är några hundratusen som lever på bidrag så om en till gör det stör mig inte nämnvärt.
Det bästa vore ju om man tilläts spara så att vilken arbetslöshet som helst efter t.ex. 5 års arbetande inte rörde en i ryggen första året. Istället öser man in i statskassan och då är det ju rätt att ta sin utbetalning också.

Nej jag reder bara ut möjligheterna.
Struntar faktiskt i om folk gör så också om jag ska vara ärlig. Det är några hundratusen som lever på bidrag så om en till gör det stör mig inte nämnvärt.
Det bästa vore ju om man tilläts spara så att vilken arbetslöshet som helst efter t.ex. 5 års arbetande inte rörde en i ryggen första året. Istället öser man in i statskassan och då är det ju rätt att ta sin utbetalning också.

Du tycker inte det "ösandet" är det som de flesta gör, nämligen betalar A-kassa?

Är jag den ende i Sverige som pyntar typ 80 spänn i månaden till a-kassan? Har ni som betalar 2-300kr/mån någon slags über-a-kassa. Vart anmäler man sig isf?

Ljuger du eller har du dålig koll? Finns ingen så billig a-kassa. AEA är bland de billigare och tar definitivt mer än åtti.

Dom som pyntar svindyr a-kassa är med i en kassa där många får ersättning förstås.

http://www.iaf.se/upload/medlemsavgifter/Medlemsavgifter080901.pdf

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...