I'm fucked!

Jobba svart några dagar i månaden och plocka ut resten från statliga pengar, svårare än så är det inte.

Kan någon låsa denna tråden, sedvanligt så ska det alltid börja skvättas sand fram och tillbaka likt små jävla barn på dagis. Sluta tjaffsa!! Gå ut och slåss som vanligt folk istället! Orkar inte läsa mer Kan någon låsa min tråd? Tack!

Kan någon låsa denna tråden, sedvanligt så ska det alltid börja skvättas sand fram och tillbaka likt små jävla barn på dagis. Sluta tjaffsa!! Gå ut och slåss som vanligt folk istället! Orkar inte läsa mer Kan någon låsa min tråd? Tack!

Kämpa på. Försök först att söka jobb inom ditt område och om det verkar dött får du väl börja kolla på alternativa vidareutbildningar eller helt byta yrkesval. Kika på alternativa jobborter också.

Självklara råd kanske men jag vet flera som helt bytt yrke och ort och trivts bättre än dom gjorde innan, så det kanske rent av är bra för dig att förlora jobbet för att få tummen ur liksom. Men det är klart att det känns tråkigt och osäkert till en början, det gjorde det för dom också, sen kom det något gott ur det hela ändå.

Lycka till!

Sök extar jobb som vaktmästare på hotell eller receptionen. Sen har de ändrat lite i reglerna. Det fungerar ju inte då 500.000 står utanför akassan.

Nu räker det att du är med akassan 6 månader inte 12 som det var innan för att få stämpla. Men ha koll på hur många dagar du jobbar och tar av de 75 dagar du får jobba.

Fucked up system

Ljuger du eller har du dålig koll? Finns ingen så billig a-kassa. AEA är bland de billigare och tar definitivt mer än åtti.

Dom som pyntar svindyr a-kassa är med i en kassa där många får ersättning förstås.

http://www.iaf.se/upload/medlemsavgifter/Medlemsavgifter080901.pdf

Oki bara för akademiker alltså

Akademikerkravet
Du klarar akademikerkravet om något av följande gäller för dig:

Du har minst 180 högskolepoäng (motsvarar 120 akademiska poäng i det gamla systemet)
Du studerar nu med avsikt att ta minst 180 högskolepoäng
Du är medlem i ett SACO-förbund eller Vårdförbundet

Skatt skall man inte gnälla över. Jag har 2 döttrar som tar studenten till sommaren med allt vad det innebär från dagis till nu. Jag har aldrig betalt över 200:- för mina sjuk/akutbesök, min sista magnetröntgen gick på remiss vilket om jag inte missminner mig kostade 150:-. Min gamla mormor bor på ett bra äldreboende till en kostnad hon klarar. Jag kan dra rullen i botten genom hela sverige uta att behöva slå av för att betala vägtull.

Sen att välfärdssverige även har sina baksidor har jag inga som helst problem med.

Men bitter är du:)

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...