I'm fucked!

kostar inte a-kassan exakt lika mycket för alla? Det är väl ändå statligt?

A-kassorna till grupper med hög arbetslöshet tar mer betalt om jag inte är felunderrättad. Lite som hojförsäkringar. Så tyvärr är det ofta bland de grupper som har osäkrast anställningsförhållanden som incitamentet att sluta betala är som störst.

You wish...
Lärlingar har nog inte eftersökts de senaste 10-15 åren men iaf Öresundsregionen upplever en expansion just nu som aldrig tidigare setts! -Europas mest expansiva region! Här tar det ett atg till innan ngn fiktiv lågkonjunktur får fäste...

Jag vete fan men hela min generation av tidiga 80-talister fick jobb. Till och med jag som vuxenlärling. Nu har flera av dem blivit varslade för första gången. Så här uppe har det redan vänt. Lär ju inte heller bli samma löneglidning som de senaste åren om inte Sthlm kan driva upp ackordet längre.

Fast det är ju bara en tanke.

Fast tanken var när den startades att alla anställda oavsett bransch skulle hjälpa varandra. Sen skulle staten stå för stödet för vidareutbildning i en förändlig arbetsmarknad.

Nu resonerar inte regeringen så, vilket säkert ligger i linje med deras ideologi.

Och ja, tidigare regering har sett nyttan av a-kassorna och sponsrat den.

Last edited:
Ljuger du eller har du dålig koll? Finns ingen så billig a-kassa. AEA är bland de billigare och tar definitivt mer än åtti.

Dom som pyntar svindyr a-kassa är med i en kassa där många får ersättning förstås.

http://www.iaf.se/upload/medlemsavgifter/Medlemsavgifter080901.pdf

Jamen 100 eller 150 spänn då, whatever. Det är inte det som är det intressanta utan jag är bara frågande till varför folk väljer att ställa sig utanför då det känns som en billig livlina. Facket kan jag förstå. Helt klart, men inte a-kassan för de sketna kronorna. Jag är med i AEA fö. Har du mer koll på vad de tar?

Jag VET att jag har betalat 80kr iaf.

Jamen 100 eller 150 spänn då, whatever. Det är inte det som är det intressanta utan jag är bara frågande till varför folk väljer att ställa sig utanför då det känns som en billig livlina. Facket kan jag förstå. Helt klart, men inte a-kassan för de sketna kronorna. Jag är med i AEA fö. Har du mer koll på vad de tar?

Jag VET att jag har betalat 80kr iaf.

150 spänn numer. 80 måste ha varit innan reformen. Även jag är med i AEA och till skillnad från dig läser jag informationen som kommer från dom (i brist på morgontidning till frukost). :D

http://www.aea.se/medlemsavgiften__aea.aspx

Jag måste bara ställa en fråga till er som gått ur a-kassan. Hur tänkte ni när ni valde att gå ur den? För att det är så dyrt att vara med kan ni ju inte skylla på och jag betvivlar att majoriteten på SH är egenföretagare. Förväxla nu inte fack och fackavgifter med a-kassa.

:confused:
För att man kan spika lastpall/tvätta bilar/steka hamburgare/sköta disken/köra budbil under tiden man söker nytt jobb.

För att man kan spika lastpall/tvätta bilar/steka hamburgare/sköta disken/köra budbil under tiden man söker nytt jobb.

Nä men fy fan är du inte klok? :confused:
Påstår du att du skulle ta ett skitjobb hellre än att ta tillbaka lite av allt du gett? Är det av kärlek till det socialdemokratiska fosterlandet? :zpy

fy fan

A-kassan är trots alla höjningar till allra största delen skattefinansierad, så du har fel.

Ja han har som vanlgt fel. :)

Last edited:
Påstår du att du skulle ta ett skitjobb hellre än att ta tillbaka lite av allt du gett? Är det av kärlek till det socialdemokratiska fosterlandet? :zpy

fy fan

Markus, du är förmodligen berättigad till LSS eftersom du sannolikt uppfyller ett av grundkraven (lägre IQ än 70). Kontakta din kommun för mer information.

fy fan

Jag ser till att betala och handla svart så ofta jag kan, för att minimera mitt bidrag till bidragskassan. Just därför vägrar jag att vara med i A-kassan. Varför ska jag bidra till att en massa värdelösa individer ska kunna gå hemma och tokrunka med ersättning från A-kassan?

Markus, du är förmodligen berättigad till LSS eftersom du sannolikt uppfyller ett av grundkraven (lägre IQ än 70). Kontakta din kommun för mer information.

Han med hunden is back.
Den där jävla fula hunden, fy fan vad mobbat att ha en varg som abatar. :lol

:banana

Jag ser till att betala och handla svart så ofta jag kan, för att minimera mitt bidrag till bidragskassan. Just därför vägrar jag att vara med i A-kassan. Varför ska jag bidra till att en massa värdelösa individer ska kunna gå hemma och tokrunka med ersättning från A-kassan?

Ja det är klart man undanhåller det man kan men du betalr ju ine en halv miljon eller så per år så det vore väl fan om du inte fick ut ett öre när det behövdes. Ska allt gå till LO anslutna fån som hundmannen eller?

Att flertalet betalar in till nåt som bara ett fåtal utnyttjar liknar ju lite.......

Sluta med dina gåtor, skriv vad du menar för fan.

Last edited:
Kan du inte räkna ut vart jag vill komma är du inte värd en förklaring! Natti!

Det känns inte så viktigt om jag ska vara ärlig, speciellt som du inte lyckas sammansätta ord i större kvantitet än att de (i bästa fall) uppbringar en mening. I de flesta fall bara en halv.

Jag försökte gå ur facket, men istället vart jag flyttad till en annan avdelning på facket. Till slut så vart jag less och slutade upp att betala. Dom fortsatte att skicka inbetalningskort i 9 månader, då tiden gått ut för att betala in så kom jag och min chef överens om att jag inte skulle vara kvar på arbetet och för jag hade ett nytt jobb på G. Tyvärr så sket det sig med det nya jobbet och helt plötsligt vart jag stående som arbetssökande i ca 1 månad (varav jag var i usa 2 av dom veckorna på semester) jag tänkte som du "jag är rökt" hade aldrig varit i den sitsen att jag stått utan jobb tänkte att nu rämnar min tillvaro men jag fick ganska omgående jobb. Det är inte mitt drömjobb och jag har fått gå ner rejält i lön men jag får mer än jag skulle fått av a-kassan och jag har jäkligt roliga och trevliga arbetskamrater. Jag trivs bättre än på mitt gamla jobb och går hellre till jobbet nu än på förra.

Att gå hemma är inte min grej alla mina kamrater jobbar ju så vad ska jag göra på dagarna ? Sök ett annat jobb du kanske får göra något mindre roligt i 2-3 månader men ändå har mer pengar än du får från a-kassan. När man jobbar vill man vara ledig men efter 1 vecka så är det inte så jävla roligt längre då man klättrar på väggarna.

Last edited:

För att du ska känna tillhörighet och vara snäll mot dina jämlikar.

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT