Köpte en cbr1000rr förra veckan efter att jag kollat upp att den var en av de "billigare" hojarna att försäkra i den "klassen". Hos IF fick jag hel/hel för strax under 18 om året och 6000 i självrisk, tyckte det var helt ok. Informerade försäljaren på if om att jag ville betala månadsvis och således ville ha medskickat autogiro-papper.
När jag idag fick hem papperna idag (faktura och info) var fakturan på hela årsavgiften och inga autogiropapper fanns med. När jag läste genom papperna ser jag även att jag har 25000 i självrisk
brinnerup!) och inte 6000 som jag fått reda på i telefon. Ringde självklart upp dem men säljaren som sålt försäkringen till mig var inte inne förräns senare ikväll.
Frågan är, kan jag få rätt till 6000 i självrisk vid vagnskada eller kan de ändra på villkoren hur de vill? Det tråkiga är ju att jag köpte hojen just pga att jag hittat en sån "billig" försäkring...
Nån som hört om nåt liknande eller har nåt att tillföra??
Ska för övrigt bli uppringd av idioten senare ikväll..
När jag idag fick hem papperna idag (faktura och info) var fakturan på hela årsavgiften och inga autogiropapper fanns med. När jag läste genom papperna ser jag även att jag har 25000 i självrisk

Frågan är, kan jag få rätt till 6000 i självrisk vid vagnskada eller kan de ändra på villkoren hur de vill? Det tråkiga är ju att jag köpte hojen just pga att jag hittat en sån "billig" försäkring...

Nån som hört om nåt liknande eller har nåt att tillföra??
Ska för övrigt bli uppringd av idioten senare ikväll..