Inget som säger att jag inte har täckning heller.
Jag har pengar som jag kan lägga ut. Men jag hade hoppats att jag skulle få åka lite hoj också i slutet på säsongen. Nu kanske inte pengarna räcker till nöjen.
Vi har ju redan konstaterat att jag visste vad det kostar, men felet av mig var att jag antog att If hade koll och att jag kunde slappna av. Det är ju enligt mig en av anledningarna till att jag skaffade autogiro.
Men om jag förstår det rätt så anser ni att If gör rätt i denna sak? Båda har gjort "fel", men det är bara en som vill försöka lösa det på ett smidigt sätt. Tycker ni inte att ett företag borde vara mån om sina kunder och försöka att hjälpa dom så gott det går?
Jag kan ta att det inte funkar p.g.a att deras system inte kan hantera sådan saker eller liknande. Men hittills har ingen på If (med undantag av en som inte skrivit här) visat sig förstående för mitt dilemma eller ens gjort ansträngningar för att lösa det på ett smidigt sätt.
Vad jag inte fattar är hur du skulle ha haft mer pengar nu, om summan dragits varje månad i 4 måndader istället för att allt ska in nu?
Det kan ju knappast vara en hemlighet för dig att pengarna ska in. Om du när de inte dras väljer att lägga dem på annat istället för att ha pengar på kontot så jo, jag tycker (och det här är från mig, inte IF) att får skylla dig sjäv. Det gäller inte bara IF, utan i det här fallet alla bolag.
Och min "attityd" i det här fallet är som ett av alla andra moppefukcon som yttrar sig, har inget med min yrkesroll att göra.. Bara för att jag vet hur det funkar!