Tänkte ställa frågan här då jag hoppas att det finns någon som jobbar på IF och kanske kan svara lite mer "ärligt" på frågan.
Historian bakom problemet:
Jag köpte hoj i Juli och ringde If och försäkrade den samma dag som jag hämtade den.
Först fick jag hem en räkning på hela årsbeloppet trots att jag sagt tydligt att jag vill ha månadsbetalning. Ringer If och dom säger till mig att strunta i den räkningen, dom skickar ut autogiropapperen istället.
Det tar ett tag, och sen får jag hem en räkning på halvåret istället...
Ringer upp dom igen och påpekar återigen att jag vill betala månadsvis. Dom ber mig att ignorera räkningen jag fått sist.
Får hem papperen om autogiro när jag är bortrest, men när jag kommer hem så skickar jag in dom till If. Efter ett tag så får jag en påminnelse på halvårsräkningen. Jag ignorerar denna då jag skickat in autogirouppgifterna och antar bara att dom inte hunnit registrera detta.
Kommer hem på kvällen efter att tagit körkortet (9/9) och hittar ett brev ifrån trafikförsäkringsföreningen om att jag inte haft någon försäkring på hojen sedan Juli... Och ni som vet hur duktiga trafikförsäkringsföreningen är på att ta betalt så kan ni ju tänka er att den räkningen inte var på så lite..
Ringer upp If samma kväll. Efter att hon kontrollerat allt jag sagt, och hittar ett godkännande på autogiro, men att inget har dragits där, så erkänner dom att dom har gjort fel och säger att jag ska ringa trafikförsäkringsföreningen och be dom kolla upp mitt reg. nr, för nu ska allt vara i sin ordning.
If säger att dom kommer att dra som vanligt nästa månad. Jag frågar hur mycket som dom kommer att dra då och får till svar: Vi drar då för Juli, Augusti, September och Oktober.
Jag frågar om jag kan få dela upp betalningen då det kommer att bli en hel del pengar för mig. Men det går absolut inte. Så kan dom inte göra...
Jag får till svar att jag har skyldighet att kolla att pengar dras ifrån mitt konto. Det kan jag förstå. Men jag anser även att dom har en skyldighet att sköta det som vi har en överenskommelse om. Men det kan dom tydligen strunta helt i. Det är tydligen bara mitt ansvar.
Har ringt If en gång till efter detta samtal och frågat om jag inte åtminstonde kan få flytta över 1 betalning tills nästa månad. Men fick återigen till svar att detta går faktiskt inte.
Jag anser att då dom erkänner att dom har gjort fel så borde man kunna hjälpa till litegrann för att hjälpa sin kund, men det tycker inte dom. Efter detta bemötande så är jag verkligen tveksam till att någonsin använda If igen. Jag betalar hellre lite mer i försäkring och har ett företag som vill hjälpa sina kunder om något går fel, som det ibland kan göra av olika anledningar.
Önskan jag har är inte att slippa betala för försäkringen, bara att få chansen att dela upp den lite så att jag kan få njuta lite av slutet på säsongen. Tack vare detta så kommer det med största sannolikhet att bli väldigt lite hojåkandes för min del resten av denna säsongen. Nu när jag äntligen tagit körkortet också. Det gör mig riktigt förbannad faktiskt.
Så frågan är egentligen: Finns det ingen chans i h*lv*t*t att få dela upp betalningen hos If? Jag kan förstå att dom "vanliga" säljarna kanske inte kan göra något, men jag tycker att en chef borde kunna tänja lite på reglerna.
Historian bakom problemet:
Jag köpte hoj i Juli och ringde If och försäkrade den samma dag som jag hämtade den.
Först fick jag hem en räkning på hela årsbeloppet trots att jag sagt tydligt att jag vill ha månadsbetalning. Ringer If och dom säger till mig att strunta i den räkningen, dom skickar ut autogiropapperen istället.
Det tar ett tag, och sen får jag hem en räkning på halvåret istället...
Ringer upp dom igen och påpekar återigen att jag vill betala månadsvis. Dom ber mig att ignorera räkningen jag fått sist.
Får hem papperen om autogiro när jag är bortrest, men när jag kommer hem så skickar jag in dom till If. Efter ett tag så får jag en påminnelse på halvårsräkningen. Jag ignorerar denna då jag skickat in autogirouppgifterna och antar bara att dom inte hunnit registrera detta.
Kommer hem på kvällen efter att tagit körkortet (9/9) och hittar ett brev ifrån trafikförsäkringsföreningen om att jag inte haft någon försäkring på hojen sedan Juli... Och ni som vet hur duktiga trafikförsäkringsföreningen är på att ta betalt så kan ni ju tänka er att den räkningen inte var på så lite..
Ringer upp If samma kväll. Efter att hon kontrollerat allt jag sagt, och hittar ett godkännande på autogiro, men att inget har dragits där, så erkänner dom att dom har gjort fel och säger att jag ska ringa trafikförsäkringsföreningen och be dom kolla upp mitt reg. nr, för nu ska allt vara i sin ordning.
If säger att dom kommer att dra som vanligt nästa månad. Jag frågar hur mycket som dom kommer att dra då och får till svar: Vi drar då för Juli, Augusti, September och Oktober.
Jag frågar om jag kan få dela upp betalningen då det kommer att bli en hel del pengar för mig. Men det går absolut inte. Så kan dom inte göra...
Jag får till svar att jag har skyldighet att kolla att pengar dras ifrån mitt konto. Det kan jag förstå. Men jag anser även att dom har en skyldighet att sköta det som vi har en överenskommelse om. Men det kan dom tydligen strunta helt i. Det är tydligen bara mitt ansvar.
Har ringt If en gång till efter detta samtal och frågat om jag inte åtminstonde kan få flytta över 1 betalning tills nästa månad. Men fick återigen till svar att detta går faktiskt inte.
Jag anser att då dom erkänner att dom har gjort fel så borde man kunna hjälpa till litegrann för att hjälpa sin kund, men det tycker inte dom. Efter detta bemötande så är jag verkligen tveksam till att någonsin använda If igen. Jag betalar hellre lite mer i försäkring och har ett företag som vill hjälpa sina kunder om något går fel, som det ibland kan göra av olika anledningar.
Önskan jag har är inte att slippa betala för försäkringen, bara att få chansen att dela upp den lite så att jag kan få njuta lite av slutet på säsongen. Tack vare detta så kommer det med största sannolikhet att bli väldigt lite hojåkandes för min del resten av denna säsongen. Nu när jag äntligen tagit körkortet också. Det gör mig riktigt förbannad faktiskt.
Så frågan är egentligen: Finns det ingen chans i h*lv*t*t att få dela upp betalningen hos If? Jag kan förstå att dom "vanliga" säljarna kanske inte kan göra något, men jag tycker att en chef borde kunna tänja lite på reglerna.