Sälja/köpa hoj.

Men man vill ju knappast betala marknadsvärde för en 3 år gammal v70 med repiga dörrar och bucklig huv. Så vad är skillnaden?
 
Men man vill ju knappast betala marknadsvärde för en 3 år gammal v70 med repiga dörrar och bucklig huv. Så vad är skillnaden?

Ingen alls, men 10% är lite att ta i även om nya dörrar och huv, framförallt om där behövs paneler som inte är bolt on/off, är lite brant.
 
Förvisso men det du pratar om är ju egentligen värdet på inlösta hojar som bolagen säljer till skrotarna. Dvs hojar som dessutom saknar ramnummer och papper.
F

Man kan ju även räkna såhär. krashad hoj med intakt motor och sving och hjul borde ju betinga iaf kring 20k om man säljer den i delar.

Nej då, 10%+moms är vad du betalar för hojen med papper vid inlösen. firma, skrot eller privatperson med bra kontakter och meritlista =)
Visst kan du få mer om du plockar ner den i delar och säljer, precis som en skrot.. det är ju därför du kan ta ut lite mer för delarna, du har ju gjort halva jobbet!!!
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top