Sälja/köpa hoj.

Men man vill ju knappast betala marknadsvärde för en 3 år gammal v70 med repiga dörrar och bucklig huv. Så vad är skillnaden?
 
Men man vill ju knappast betala marknadsvärde för en 3 år gammal v70 med repiga dörrar och bucklig huv. Så vad är skillnaden?

Ingen alls, men 10% är lite att ta i även om nya dörrar och huv, framförallt om där behövs paneler som inte är bolt on/off, är lite brant.
 
Förvisso men det du pratar om är ju egentligen värdet på inlösta hojar som bolagen säljer till skrotarna. Dvs hojar som dessutom saknar ramnummer och papper.
F

Man kan ju även räkna såhär. krashad hoj med intakt motor och sving och hjul borde ju betinga iaf kring 20k om man säljer den i delar.

Nej då, 10%+moms är vad du betalar för hojen med papper vid inlösen. firma, skrot eller privatperson med bra kontakter och meritlista =)
Visst kan du få mer om du plockar ner den i delar och säljer, precis som en skrot.. det är ju därför du kan ta ut lite mer för delarna, du har ju gjort halva jobbet!!!
 
Nyheter
Nordic Sport & Event sammanfattar 2025 års GGN

Pressrelease; Visby, 2025-1...

2026 års YAMAHA XSR900 GP

Yamahas Sport Heritage-seri...

Yamaha firar 70 år med klassiska Supersport-färger

Yamaha Motor firar sitt 70-...

Smarta garageprylar från IVON!

IVON motorcykellyft, 450 ki...

Med ny V-twin och monocoque-ram

Ducati presenterar nya Hype...

Slutstrid i MotoGP

MotoGP-säsongen börjar lida...

CFMOTO V4 SR-RR

CFMOTO presenterade sitt pr...

Honda V3R 900 E-Compressor

Honda V3R 900 E-Compressor ...

Indian Concept Girder – En framtidsvision?

Indian Concept Girder är en...

Yamaha R7 får stor uppgradering!

Yamaha R7 får en nängd uppg...

Back
Top