Va!? Kan man få det?
Jag har en känsla av att du skulle se ut som en norkoreansk general om så vore fallet

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Va!? Kan man få det?
The hero we need, and deserve!Jag har en känsla av att du skulle se ut som en norkoreansk general om så vore fallet![]()
Ska fan kolla med lokala fackklubben om vi kan initiera ett litet projekt.Jag har en känsla av att du skulle se ut som en norkoreansk general om så vore fallet![]()
Ska fan kolla med lokala fackklubben om vi kan initiera ett litet projekt.
Vänta nu... Folk med anmärkningsvärt och synnerligen bristande omdöme har ju röstat in mig i styrelsen och vill ha mig som huvudskyddsombud. Nu ska jag minsann börja ta mig själv på alldeles för stort allvar!![]()
Just det. Var har jag lagt knappen?Då har du ju första medaljen redan där!
(eller har man slutat med skyddsombuds märket på kläderna?)
Jag tycker du ska beställa en tisha med loggan utfläskad över hela bröstet som en suparhjälte.Just det. Var har jag lagt knappen?
Ödmjukhet är min paradgren.Jag tycker du ska beställa en tisha med loggan utfläskad över hela bröstet som en suparhjälte.
Mitt personliga förslag får bli en rejäl spark där bak så att generation x:aren kommer fram en bit i livet.Då har du ju första medaljen redan där!
(eller har man slutat med skyddsombuds märket på kläderna?)
Kan inte facket införa lite medaljer för kidsen också, som "Kom i tid till jobbet alla dagar i en vecka" och "Har inte lämmnat några tomma Nocco/Monster/Celciusburkar på olämpliga ställen i en vecka"
Det kommer inte att kosta någonting, ett tiotal medaljer räcker länge....
Räcker med trycket, RTPU, så anses man väl vara offensivt klädd.Jag tycker du ska beställa en tisha med loggan utfläskad över hela bröstet som en suparhjälte.
Haha...Blev ålderskränkt idag
Var iväg och köpte mig en fiddy som jag ska plocka lite delar av till ett projekt. Säljaren skulle snart fylla moppe så pengarna från försäljningen skulle gå till att köpa en sådan. Frågade om han skulle ha en nyare eller äldre och fick svaret att det lutade åt något äldre. "Kul att det finns ungdomar som har vett att uppskatta gamla klassiker!" tänkte jag![]()
Grabbens farsa, som var med för att övervaka försäljningen så det inte dyker upp några skummisar och rånar grabben på prylarna, inflikade då att "Oavsett vilket så ska han inte köra trimmat". Jag kommenterade då något i stil med "Så bra då att han är intresserad av äldre mopeder, de är ju iallafall svårare att trimma än de nya" varpå farsan tittade konstigt på mig. "Hur menar du nu? På min tid hade jag en Derbi 05a och den var svinlätt att trimma...".
Jag kände mig med plötsligt väldigt gammalMoppemodeller som knappt ens kommit ut på marknaden när jag själv var moppefjunis är alltså att betrakta som "äldre", inte bara enligt dagens unga utan även deras föräldrageneration...
När jag ställde frågan menade jag ju snarare om grabben skulle ha något modernt eller en veteranmoppe, dvs nån gammal Puch, monark, crescent eller motsvarande. Jag syftade inte på moppar från millenieskiftet och framåt iallafall
![]()
![]()
Kollegor som inte riktigt håller måttet. Inombords skriker jag...
View attachment 520759
Men kommer det ut ur munnen börjar nån jävla syltrygg gråta och jag får prata med HR (igen)
Istället för att försöka lära sig uppgifter, be någon om hjälp eller erkänna sin egen begränsning så smiter man undan som en jävla teflonimpregnerad snigel.
FAN!
Det är förövrigt kanske inte så konstigt att det är svårt för transport-, och andra branscher, att göra sitt jobb.
Vi fick en blankett till jobbet idag, från någon arbetarskyddsorganisation, en riskbedömning som skall fyllas i helt enkelt.
Bland de översta tre punkterna i blanketten fanns både "krav på arbetets kvalitet" & "ansvarsområden inom arbetet" .
Dessa är alltså RISKFAKTORER, som arbetaren behöver skyddas från, och inte en självklarhet i vuxenvärlden, eller jag vet inte, för människor från skolåldern och uppåt...?![]()
Jadå, jag blev faktiskt förbannad.
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner
En exklusiv motorcykel med ... |
|
![]() |
BMW Motorrad Vision CE
På IAA Mobility 2025-mässan... |
![]() |
Höstrusch för våra fotografer
Inte bara sommarmånaderna, ... |
![]() |
Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär