Det är min bild också. Säger bilen att det är en viss hastighet, då håller man det, och så zoomar man ut tills bilen larmar, och då googlar man på det.
Så länge det inte drabbar omgivningen, eller mina försäkringspremier, så har jag inga problem med att darwinismen hanterar det beteendet. Och för dom som inte tycker om/klarar av att köra sitt fordon finns det både taxi och kollektivtrafik.
Fast många bilar skiter fullständigt i skyltar med "påbjuden hastighet" i synnerhet om dom står på marken som vid många vägbyggen, vilket leder till att utzoomade förare blåser igenom med vägens ursprungliga hastighet.
Jag är tvärtom, jag skiter ofta i påbjuden hastighet om den sitter permamentmonterad på en stolpe, för det brukar betyda att någon boende har tjatat och tjatat om att få sänkt hastighet utanför sitt hus, och någon har tröttnat och vill slippa tjatet och gett dom en blå skylt.
Här omkring mig finns det två ställen, båda vägarna används som ridvägar och vägar med mycket barn på, och då sänker jag hastigheten, men när dom är tomma kör jag 50 som ursprungshastigheten är