Hoztic
Alltid på väg mot nya mål
Precis utanför grabbens skola går vägen i en böj runt en häck med ett avsmalnande "farthinder" mitt i böjen. När vi cyklade hem igår kommer en kärring i en Tesla i gott och väl skyltat genom farthindret. Problemet var bara att där var redan min 7-åring och kärringen satt och tittade på sin polare som hon satt och pratade med. Moderna bilar varnar ju om det är något ivägen liksom. Jag fick vråla åt grabben att han skulle slänga sig undan, så hon missade honom precis.
I morse kom jag fram till en T-korsning, jag hör en bil komma på vägen till höger, men jag ser den inte pga en stor häck, men jag håller undan. Bilen, en gammal Passat, svänger vänster, maximalt innerspår, hjulen är till vänster om vägmarkeringen för vägrenen. Jag, som trots allt är beredd, inser att jag inte får plats, så jag slänger mig ut i diket, och då är bilen någon centimeter från mig.
Kort sagt, oavsett hur modern bilen är, hur mycket säkerhetssystem den än har, eller om det är en vanlig gammal bil som inte har mer säkerhetssystem än ABS och bromsljus, så spelar det ingen roll med en idiot bakom ratten.
I morse kom jag fram till en T-korsning, jag hör en bil komma på vägen till höger, men jag ser den inte pga en stor häck, men jag håller undan. Bilen, en gammal Passat, svänger vänster, maximalt innerspår, hjulen är till vänster om vägmarkeringen för vägrenen. Jag, som trots allt är beredd, inser att jag inte får plats, så jag slänger mig ut i diket, och då är bilen någon centimeter från mig.
Kort sagt, oavsett hur modern bilen är, hur mycket säkerhetssystem den än har, eller om det är en vanlig gammal bil som inte har mer säkerhetssystem än ABS och bromsljus, så spelar det ingen roll med en idiot bakom ratten.

Skulle ha åkt iväg på trevligheter i helgen men det var bara att ställa in, och är fortfarande inte bra än... Piss är det. Fan vet vad det är ungjävlarna kokar ihop för skit på det där biostridslabbet de kallar förskola... 
Inga små förväntningar du har på dina motmänniskor...