Idag är jag förbannad därför att...

Det är min bild också. Säger bilen att det är en viss hastighet, då håller man det, och så zoomar man ut tills bilen larmar, och då googlar man på det.

Så länge det inte drabbar omgivningen, eller mina försäkringspremier, så har jag inga problem med att darwinismen hanterar det beteendet. Och för dom som inte tycker om/klarar av att köra sitt fordon finns det både taxi och kollektivtrafik.

Fast många bilar skiter fullständigt i skyltar med "påbjuden hastighet" i synnerhet om dom står på marken som vid många vägbyggen, vilket leder till att utzoomade förare blåser igenom med vägens ursprungliga hastighet.

Jag är tvärtom, jag skiter ofta i påbjuden hastighet om den sitter permamentmonterad på en stolpe, för det brukar betyda att någon boende har tjatat och tjatat om att få sänkt hastighet utanför sitt hus, och någon har tröttnat och vill slippa tjatet och gett dom en blå skylt.

Här omkring mig finns det två ställen, båda vägarna används som ridvägar och vägar med mycket barn på, och då sänker jag hastigheten, men när dom är tomma kör jag 50 som ursprungshastigheten är

Nu har däckmontören fått tre av däcken till min bil. Övriga tre kolli är inte ens på väg.
Det visade sig att ett av däcken som kommit hade fel fabrikat och dimension, men jag såg till att byta ut de bakre däcken på bilen. Första gången jag har fått cordseparation på ett Michelindäck, men de kanske är annorlunda i Kina. 20250908_144559(1).jpg

Det visade sig att ett av däcken som kommit hade fel fabrikat och dimension, men jag såg till att byta ut de bakre däcken på bilen. Första gången jag har fått cordseparation på ett Michelindäck, men de kanske är annorlunda i Kina. View attachment 520687

Cordseparation kan bero på kantkörningar och förekomma även på michelin, men jag håller med, det hör inte till vanligheterna

När jag jobbade som gummigubbe hade vi en regummerare som köpte alla Michelinstommar vi kunde spara åt honom, han regummerade inte på något annat.

Cordseparation kan bero på kantkörningar och förekomma även på michelin, men jag håller med, det hör inte till vanligheterna

När jag jobbade som gummigubbe hade vi en regummerare som köpte alla Michelinstommar vi kunde spara åt honom, han regummerade inte på något annat.
Så gjorde vi där jag praoade på 1900-talet. Det var säkraste sättet att slippa reklamationer.

Konstaterad Covid, second edition.:mad:

Kände mig risig igår på söndagen och tänkte att det är en jävla förkylning på g. Inatt över 38 i feber, vilket är ovanligt för mig, så tanten köpte hem ett covidtest som visade tydligt vad det handlar om.
Säkert nån bror duktig på jobbet som inte har vett att hålla sig hemma när han är sjuk.
FAN!
Har inte tid med sånt här.

Konstaterad Covid, second edition.:mad:

Kände mig risig igår på söndagen och tänkte att det är en jävla förkylning på g. Inatt över 38 i feber, vilket är ovanligt för mig, så tanten köpte hem ett covidtest som visade tydligt vad det handlar om.
Säkert nån bror duktig på jobbet som inte har vett att hålla sig hemma när han är sjuk.
FAN!
Har inte tid med sånt här.
Lider med dig och är förbannad av lite samma anledning. Tror förvisso inte det är Covid jag åkt på denna gång, men någon jävla variant av mansförkylning från helvetet. Har varit riktigt risig i snart en vecka, och bra mycket sämre än jag varit på länge.. Har legat däckad med 38-39 grader nu tre dagar i rad, sovit ca 20 timmar per dygn och både hostar och snorar saker i alla möjliga kulörer och konsistenser... :zpy Skulle ha åkt iväg på trevligheter i helgen men det var bara att ställa in, och är fortfarande inte bra än... Piss är det. Fan vet vad det är ungjävlarna kokar ihop för skit på det där biostridslabbet de kallar förskola... :mad: :huvet

Covid är väl glömt nu?

Jag drabbades av någon skit för ett par veckor sedan, visade sig att det var något som gick i gruppen jag jobbade med, av ~30 pers var hälften drabbade.

För min del är det bara jävligt irriterande, men jag hjälper en massa gamla/sjuka människor på min fritid, och det hade absolut inte varit bra att smitta dom.

Lyckligtvis behövde ingen av dom hjälp av mig medans jag var sjuk, men hur gick vi från att stå 2 meter ifrån varandra i hissen till att gå till jobbet med ungarnas senast utvecklade biohazard droppandes, och smitta hälften på jobbet utan att skämmas?

Covid är väl glömt nu?

Jag drabbades av någon skit för ett par veckor sedan, visade sig att det var något som gick i gruppen jag jobbade med, av ~30 pers var hälften drabbade.

För min del är det bara jävligt irriterande, men jag hjälper en massa gamla/sjuka människor på min fritid, och det hade absolut inte varit bra att smitta dom.

Lyckligtvis behövde ingen av dom hjälp av mig medans jag var sjuk, men hur gick vi från att stå 2 meter ifrån varandra i hissen till att gå till jobbet med ungarnas senast utvecklade biohazard droppandes, och smitta hälften på jobbet utan att skämmas?
Du menar på fullaste allvar att vi borde ha lärt oss någonting av Covid och fortsatt med att hålla avstånd till varandra samt stanna hemma om man känner sig krasslig även nu efter att pandemipaniken mestadels tonats ned? :va Inga små förväntningar du har på dina motmänniskor... :gnissla :hihi

Kylen/frysen har gått sönder så nu är maten förstörd och det är en stor pöl på golvet. Att behöva hitta nya vitvaror som dessutom skall kunna leveras snabbt och bäras in samt den gamla bäras ut. Dessutom är den trasiga en side-by-side och den typen är undantagen från alla hit- och bortforslingstjänster. Fy fan, detta har jag verkligen inte tid med just nu. 🤬

Lider med dig och är förbannad av lite samma anledning. Tror förvisso inte det är Covid jag åkt på denna gång, men någon jävla variant av mansförkylning från helvetet. Har varit riktigt risig i snart en vecka, och bra mycket sämre än jag varit på länge.. Har legat däckad med 38-39 grader nu tre dagar i rad, sovit ca 20 timmar per dygn och både hostar och snorar saker i alla möjliga kulörer och konsistenser... :zpy Skulle ha åkt iväg på trevligheter i helgen men det var bara att ställa in, och är fortfarande inte bra än... Piss är det. Fan vet vad det är ungjävlarna kokar ihop för skit på det där biostridslabbet de kallar förskola... :mad: :huvet
Något skit är det som går nu. En kompis låg med 40° feber i slutet av förra veckan och var helt utslagen

Kollegor som inte riktigt håller måttet. Inombords skriker jag...

IMG_20250910_180826.jpg

Men kommer det ut ur munnen börjar nån jävla syltrygg gråta och jag får prata med HR (igen)

Istället för att försöka lära sig uppgifter, be någon om hjälp eller erkänna sin egen begränsning så smiter man undan som en jävla teflonimpregnerad snigel.

FAN!

Kollegor som inte riktigt håller måttet. Inombords skriker jag...

View attachment 520759

Men kommer det ut ur munnen börjar nån jävla syltrygg gråta och jag får prata med HR (igen)

Istället för att försöka lära sig uppgifter, be någon om hjälp eller erkänna sin egen begränsning så smiter man undan som en jävla teflonimpregnerad snigel.

FAN!
"Unga vuxna"???

Gen X och millenials.

Har hört att jag ibland använder"svåra ord" av ivriga TikTokare och användare av chatGPT.

Obildade kretiner. 🤬
Curlade, föräldrar som rycker in så fort det blir problem, aldrig rättade (för då blir man kränkt), inte gjort lumpen osv.
Hur tror du att de skall kunna ta egna initiativ eller klara en motgång?

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park