Idag är jag förbannad därför att...

team toker

Gudomlig sporthojare
Gick med
21 Aug 2007
Ort
på landet långt i söder
Hoj
alldeles för många
folk som svara på blocket annoncer, folk är ju helt jävla pucko ihuvedet
sitter massor med folk o bara skriver massa skit till folk
för inte att snacka om alla jävla bedragare som vill lura en
man skulle ha ett blocket vart man var tvungen att använda bankid för att svara
nu ska jag skriva ett förslag till blocket
 

Old Badger

SportHojsentusiast
Gick med
12 Aug 2009
Ort
Utanför Sötälje
Hoj
Engelska sporthojar
Återigen så är det inte CO2 utsläpp som är problem med plastpåsar utan mikroplaster. Både lokalt och i världshav. Det är därför dom beskattas, inte för deras utsläpp av CO2.

Världshavet påverkas såklart lite av vad vi gör lokalt i Sverige om resten av världen fortsätta slänga plastpåsar som dom vill men det har också en inte så lite lokal inverkan på det lokala klimatet. Men speciellt, det är inte CO2 begränsningar som gör att dessa straffskattas och i vissa länder helt förbjudits (Frankrike?).
Här är några exempel om man vill veta lite mer om vad plasten kan göra...



Den här såg jag för ett antal år sedan och är visserligen lite längre men klart sevärd.
 

moddlaren

Avliden medlem
Gick med
13 Dec 2016
Ort
i skogen
Hoj
YZF1000R
Jag varken källsorterar kör snålt betalar el tja jag gör allt jag kan för att inte betala en enda krona mer än absolut nödvändigt i skatt.

Skall fan stödja detta döende systemet..
 

erikn

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Jul 2013
Ort
Tumba
Hoj
Yamaha XJ 900 -85
Det hade varit bra att kunna skylla på Think Pink! men den båten har ju redan brunnit upp och blivit sänkt.
Nope, inte allt. 30 000 ton ligger i en hög ca en km från där jag bor, började brinna för ca en månad sedan. Men de lyckades släcka den, till skillnad på den innan ute i Kagghamra.
 

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Ort
Sydöst
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Försäkringsbolag måste fan vara bland det absolut värsta som finns att ha att göra med. Jag har nog aldrig känt mig nöjd och väl omhändertagen efter att ha behövt nyttja mina försäkringar, det har bara varit en evig strid från början till slut och resultatet är alltid fullkomligt otillfredsställande. Jag är så trött, less och uppgiven just nu att jag inte vet vart jag ska ta vägen.

Har en pågående tvist med trygghansa, de vill inte ta ansvar för min stulna bil. De fattade ett beslut som jag överklagade, och de stod fast vid sitt beslut som de därmed menar är slutgiltigt. Problemet är bara att de har fattat sitt beslut på objektivt felaktiga grunder, och verkstaden har meddelat mig att det fortfarande är fel på bilen (fel som inte fanns då den stals). Detta har jag också påtalat för trygghansa efter det att de fattat sitt slutgiltiga besked, och jag krävde att ärendet skulle ses över på nytt så att åtminstone korrekta uppgifter togs i beaktning och jag krävde även att bilen åtminstone skulle återställas till det skick den var i då den stals. Jag fick då beskedet att "din överklagan är under handläggning, handläggningstiden är längre än normalt men vi hör av oss då vi är färdiga". Efter detta har jag gått och väntat i ca sex veckor utan att höra något, verkstan har hört av sig och tjatat på mig om att jag ska hämta ut bilen men jag har hänvisat till att handläggningen inte är färdig. Verkstaden tjatade vidare och jag kontaktade då trygghansa och efterfrågade en statusuppdatering. Fick då beskedet: "Vi har redan lämnat slutgiltigt besked, ärendet är avslutat, hämta din bil". Jag blev då en aning förvånad och frågade varför det sista jag fick höra var att min överklagan var under handläggning. Samma svar igen, "Vi har redan lämnat slutgiltigt besked". Jag stod då på mig och försökte förklara för handläggaren att:
"Det slutgiltiga besked ni hänvisar till fattades innan jag fick vetskap om att beslutet fattats på felaktiga grunder. Efter det har jag inkommit med kompletterande uppgifter och krävt omprövning av ärendet med anledning av dessa, och ni har också meddelat att ni accepterat min överklagan och att ärendet är under handläggning. Hur går det med den handläggningen??".
- Vi har redan fattat slutgiltigt beslut etc...

Sedan dess har jag mailat trygghansa åtskilliga gånger och försökt förklara för dem att jag efterfrågar resultatet av den handläggning som drog igång EFTER det att deras slutgiltiga beslut fattades, men de bemöter inte ens detta och mina tre sista mail har jag inte ens fått svar på. Nu har verkstaden tröttnat på att ha bilen stående hos sig och hotar med att börja debitera mig för parkeringen om jag inte hämtar bilen. Jag har försökt påtala att det är trygghansas handläggning som dragit ut på tiden och att detta knappast är mitt fel, och vill de ha ersättning för parkering kan de kräva det av trygghansa. Detta vill de inte alls lyssna på utan menar att jag som ägare är juridiskt ansvarig och de har rätt att kräva mig på pengar, trots att det inte är jag som är deras uppdragsgivare. Det var inte ens jag som lämnade in bilen till dem, trygghansa hänvisade mig till denna verkstad och ombesörjde själva transport av bilen dit. Jag har inte sett bilen sedan den stals, än mindre lämnat den till verkstaden eller ens valt vilken verkstad den skulle lämnas till. Hur kan det vara rimligt att jag ska hämta ut en ofärdig bil vars försäkringsärende inte är avslutat, eller behöva betala för att den ska stå kvar??

Hämtar jag bilen så är jag rökt. Jag har inte sett bilen sedan den stals, de fel som uppkommit i samband med stölden eller därefter är rimligen försäkringsbolagets ansvar att åtgärda. Hämtar jag bilen så kommer de troligtvis inte acceptera ansvaret för några fel och brister eftersom "De kan du ju ha orsakat efter det att du hämtade bilen". Omprövning av beslutet efter detta lär med andra ord bli helt omöjligt då jag omöjligen kommer kunna bevisa vad som är eller inte är försäkringsbolagets ansvar att åtgärda.

Jag blir bara så jävla less på precis allting. Jag är verkligen på gränsen till vansinne just nu. Jag vet varken ut eller in, jag vet inte vad jag ska eller kan göra, vart jag kan vända mig för att få hjälp eller hur jag ska gå till väga. Allt känns bara hopplöst. När man redan dras med mental ohälsa så är detta knappast något som bidrar med något positivt...

Jag orkar fan inte mer.
 

moddlaren

Avliden medlem
Gick med
13 Dec 2016
Ort
i skogen
Hoj
YZF1000R
Försäkringsbolag måste fan vara bland det absolut värsta som finns att ha att göra med. Jag har nog aldrig känt mig nöjd och väl omhändertagen efter att ha behövt nyttja mina försäkringar, det har bara varit en evig strid från början till slut och resultatet är alltid fullkomligt otillfredsställande. Jag är så trött, less och uppgiven just nu att jag inte vet vart jag ska ta vägen.

Har en pågående tvist med trygghansa, de vill inte ta ansvar för min stulna bil. De fattade ett beslut som jag överklagade, och de stod fast vid sitt beslut som de därmed menar är slutgiltigt. Problemet är bara att de har fattat sitt beslut på objektivt felaktiga grunder, och verkstaden har meddelat mig att det fortfarande är fel på bilen (fel som inte fanns då den stals). Detta har jag också påtalat för trygghansa efter det att de fattat sitt slutgiltiga besked, och jag krävde att ärendet skulle ses över på nytt så att åtminstone korrekta uppgifter togs i beaktning och jag krävde även att bilen åtminstone skulle återställas till det skick den var i då den stals. Jag fick då beskedet att "din överklagan är under handläggning, handläggningstiden är längre än normalt men vi hör av oss då vi är färdiga". Efter detta har jag gått och väntat i ca sex veckor utan att höra något, verkstan har hört av sig och tjatat på mig om att jag ska hämta ut bilen men jag har hänvisat till att handläggningen inte är färdig. Verkstaden tjatade vidare och jag kontaktade då trygghansa och efterfrågade en statusuppdatering. Fick då beskedet: "Vi har redan lämnat slutgiltigt besked, ärendet är avslutat, hämta din bil". Jag blev då en aning förvånad och frågade varför det sista jag fick höra var att min överklagan var under handläggning. Samma svar igen, "Vi har redan lämnat slutgiltigt besked". Jag stod då på mig och försökte förklara för handläggaren att:
"Det slutgiltiga besked ni hänvisar till fattades innan jag fick vetskap om att beslutet fattats på felaktiga grunder. Efter det har jag inkommit med kompletterande uppgifter och krävt omprövning av ärendet med anledning av dessa, och ni har också meddelat att ni accepterat min överklagan och att ärendet är under handläggning. Hur går det med den handläggningen??".
- Vi har redan fattat slutgiltigt beslut etc...

Sedan dess har jag mailat trygghansa åtskilliga gånger och försökt förklara för dem att jag efterfrågar resultatet av den handläggning som drog igång EFTER det att deras slutgiltiga beslut fattades, men de bemöter inte ens detta och mina tre sista mail har jag inte ens fått svar på. Nu har verkstaden tröttnat på att ha bilen stående hos sig och hotar med att börja debitera mig för parkeringen om jag inte hämtar bilen. Jag har försökt påtala att det är trygghansas handläggning som dragit ut på tiden och att detta knappast är mitt fel, och vill de ha ersättning för parkering kan de kräva det av trygghansa. Detta vill de inte alls lyssna på utan menar att jag som ägare är juridiskt ansvarig och de har rätt att kräva mig på pengar, trots att det inte är jag som är deras uppdragsgivare. Det var inte ens jag som lämnade in bilen till dem, trygghansa hänvisade mig till denna verkstad och ombesörjde själva transport av bilen dit. Jag har inte sett bilen sedan den stals, än mindre lämnat den till verkstaden eller ens valt vilken verkstad den skulle lämnas till. Hur kan det vara rimligt att jag ska hämta ut en ofärdig bil vars försäkringsärende inte är avslutat, eller behöva betala för att den ska stå kvar??

Hämtar jag bilen så är jag rökt. Jag har inte sett bilen sedan den stals, de fel som uppkommit i samband med stölden eller därefter är rimligen försäkringsbolagets ansvar att åtgärda. Hämtar jag bilen så kommer de troligtvis inte acceptera ansvaret för några fel och brister eftersom "De kan du ju ha orsakat efter det att du hämtade bilen". Omprövning av beslutet efter detta lär med andra ord bli helt omöjligt då jag omöjligen kommer kunna bevisa vad som är eller inte är försäkringsbolagets ansvar att åtgärda.

Jag blir bara så jävla less på precis allting. Jag är verkligen på gränsen till vansinne just nu. Jag vet varken ut eller in, jag vet inte vad jag ska eller kan göra, vart jag kan vända mig för att få hjälp eller hur jag ska gå till väga. Allt känns bara hopplöst. När man redan dras med mental ohälsa så är detta knappast något som bidrar med något positivt...

Jag orkar fan inte mer.
Man måste å botten innan det blir bättre.

6 månader ich tog Lf för att lösa världens enklaste ärende.. En sak som är mindre än ett år har brunnit o är skrot.

Lös in/ ersätt med nytt. Nä nä inte så enkelt. Bejära in kvitto. Klart Bejära in prisuppgift av original kvitto utställare?

Dom har ju redan kvitto!

Nåväl säljaren bistår med med en prisuppgift exakt vad som står på kvittot.
Ok nu?

Nä fan nu vill dom h aen uppgift av tillverkaren varför saken brunnit!

Ring Thailand då.

Nähä mitt jobb!

A thailändsk garanti kräver att saken skickas till fabriken för kontroll.

Jasså nu vill LF ha prisuppgift på frakt till Thailand,

Oj frakten på en brunnen elektronisk sak kostade visst mer än saken själv.

Lf byter handläggare till en halvtid Erik.

Ok vilken halv tid jobbar Erik?

Jasså ingen vet mer än Erik som inte går att nå varesig på mail eller tel.

Osv osv osv osv osv i 6 månader sedan ringde jag halvtid Eriks chef o förklarade att nu brinner det snart på något mer ställe.

Halvtids Erik ringer upp o undrar vad problemet är?

Problemet är att jag har en försäkring som skall täcka Sådana här saker Som sker utan 6 månaders dröjsmål..

Halvtids Erik upplyser mej om att Erik just jobbar halvtid.. Nu brann det som strax skulle brinna. Varvid Halvtids Erik nästan stammade fram att ärendet skulle lösas rätt omgående.

1 dag efter samtalet med Halvtids Erik kom ett mail att innom 3 dagar skulle en summa pengar överföras till mitt konto o elektroniken skulle hämtas av just Halvtids Erik.

Ytterligare 2 månader senare kommer ett mail att Halvtids Erik skulle vilja att jag levererar den bruna saken.

Absolut jag tar 600 kronor milen pga riskerna med den plus 1000 spänn i arbets kostnad att hantera samt lagring kostnad på 500 så när dessa pengar finns på kontot utförs transporten.

Halvtids Erik kontrar med att dom skickar en bil att hämta upp detta då det blir billigare.

Ytterligare en månad utomhus i regn utan upphämtning är jag ganska säker på att ingen elektriker eller elektronik reparatör någonsin kommer få igån saken som brunnit..

Sensmoral. Försäkringsbolag gör allt för att skydda sig själva o skiter i kunden.
 

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Ort
Sydöst
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
...

Försäkringsbolag gör allt för att skydda sig själva o skiter i kunden.
Kunde inte vara mer enig. Klart att det är lätt att ta betalt för en jävla icketjänst så länge ingenting händer, men när väl någonting händer är det tydligen desto jobbigare att själv behöva punga ut... Jag trodde att poängen med försäkringar var att man skulle få hjälp ifall något inträffar. När väl något hänt vill man inte gärna ha ytterligare problem och konflikt i sitt liv, men detta är hittills det enda som försäkringsbolagen har gett mig. Jag tror att jag ska sluta försäkra mina grejer och istället spara premiepengarna på ett särskilt olycksfallskonto. Händer det något så betalar jag mig själv och eventuell annan part därifrån och sen är det bra med det. Ärligt talat känns det som en bättre väg att gå än att hålla på med detta eviga tvistande som fullständigt tar död på mig, särskilt när man trodde att det var hjälp man betalade för och hade rätt till.
 

Bonzo

Trying real hard to be the shepherd
Gick med
20 Jan 2008
Ort
Örebro
Hoj
1290 Super Adventure S & Kawasaki Z750 -82, Hillbilly edition
Härom veckan gjordes någon form av Windows-uppdatering på alla våra datorer och sedan dess har det fan varit kaos. Vissa filer går plötsligt inte att öppna, Outlook, Word och Excel hänger sig i tid och otid och nu kan jag plötsligt inte ansluta mot andra burkar via fjärrskrivbordet längre. Ringde vår IT-support och fick till svar att jag skulle maila istället och vänta på att någon ringer upp. Ja men tack som fan för hjälpen då! :huvet Ibland undrar jag vad det är för jävla Kalle Anka-företag jag jobbar åt egentligen.

Varför i helv1e kan man inte bara låta saker vara som de är om de fungerar?
 

berserken

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 May 2006
Ort
Sjöbo
Hoj
GSX1400+Kawasakiz750ssssss
Om 5-10 år så är det en bild på när någon är förbannad på elbilsladdningskostnaden
 

andersbrink

hasenfrasen
Gick med
6 Mar 2003
Ort
hedesunda
Hoj
5

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Ort
söderöver
Hoj
utan puts
Försäkringsbolag måste fan vara bland det absolut värsta som finns att ha att göra med. Jag har nog aldrig känt mig nöjd och väl omhändertagen efter att ha behövt nyttja mina försäkringar, det har bara varit en evig strid från början till slut och resultatet är alltid fullkomligt otillfredsställande. Jag är så trött, less och uppgiven just nu att jag inte vet vart jag ska ta vägen.

Har en pågående tvist med trygghansa, de vill inte ta ansvar för min stulna bil. De fattade ett beslut som jag överklagade, och de stod fast vid sitt beslut som de därmed menar är slutgiltigt. Problemet är bara att de har fattat sitt beslut på objektivt felaktiga grunder, och verkstaden har meddelat mig att det fortfarande är fel på bilen (fel som inte fanns då den stals). Detta har jag också påtalat för trygghansa efter det att de fattat sitt slutgiltiga besked, och jag krävde att ärendet skulle ses över på nytt så att åtminstone korrekta uppgifter togs i beaktning och jag krävde även att bilen åtminstone skulle återställas till det skick den var i då den stals. Jag fick då beskedet att "din överklagan är under handläggning, handläggningstiden är längre än normalt men vi hör av oss då vi är färdiga". Efter detta har jag gått och väntat i ca sex veckor utan att höra något, verkstan har hört av sig och tjatat på mig om att jag ska hämta ut bilen men jag har hänvisat till att handläggningen inte är färdig. Verkstaden tjatade vidare och jag kontaktade då trygghansa och efterfrågade en statusuppdatering. Fick då beskedet: "Vi har redan lämnat slutgiltigt besked, ärendet är avslutat, hämta din bil". Jag blev då en aning förvånad och frågade varför det sista jag fick höra var att min överklagan var under handläggning. Samma svar igen, "Vi har redan lämnat slutgiltigt besked". Jag stod då på mig och försökte förklara för handläggaren att:
"Det slutgiltiga besked ni hänvisar till fattades innan jag fick vetskap om att beslutet fattats på felaktiga grunder. Efter det har jag inkommit med kompletterande uppgifter och krävt omprövning av ärendet med anledning av dessa, och ni har också meddelat att ni accepterat min överklagan och att ärendet är under handläggning. Hur går det med den handläggningen??".
- Vi har redan fattat slutgiltigt beslut etc...

Sedan dess har jag mailat trygghansa åtskilliga gånger och försökt förklara för dem att jag efterfrågar resultatet av den handläggning som drog igång EFTER det att deras slutgiltiga beslut fattades, men de bemöter inte ens detta och mina tre sista mail har jag inte ens fått svar på. Nu har verkstaden tröttnat på att ha bilen stående hos sig och hotar med att börja debitera mig för parkeringen om jag inte hämtar bilen. Jag har försökt påtala att det är trygghansas handläggning som dragit ut på tiden och att detta knappast är mitt fel, och vill de ha ersättning för parkering kan de kräva det av trygghansa. Detta vill de inte alls lyssna på utan menar att jag som ägare är juridiskt ansvarig och de har rätt att kräva mig på pengar, trots att det inte är jag som är deras uppdragsgivare. Det var inte ens jag som lämnade in bilen till dem, trygghansa hänvisade mig till denna verkstad och ombesörjde själva transport av bilen dit. Jag har inte sett bilen sedan den stals, än mindre lämnat den till verkstaden eller ens valt vilken verkstad den skulle lämnas till. Hur kan det vara rimligt att jag ska hämta ut en ofärdig bil vars försäkringsärende inte är avslutat, eller behöva betala för att den ska stå kvar??

Hämtar jag bilen så är jag rökt. Jag har inte sett bilen sedan den stals, de fel som uppkommit i samband med stölden eller därefter är rimligen försäkringsbolagets ansvar att åtgärda. Hämtar jag bilen så kommer de troligtvis inte acceptera ansvaret för några fel och brister eftersom "De kan du ju ha orsakat efter det att du hämtade bilen". Omprövning av beslutet efter detta lär med andra ord bli helt omöjligt då jag omöjligen kommer kunna bevisa vad som är eller inte är försäkringsbolagets ansvar att åtgärda.

Jag blir bara så jävla less på precis allting. Jag är verkligen på gränsen till vansinne just nu. Jag vet varken ut eller in, jag vet inte vad jag ska eller kan göra, vart jag kan vända mig för att få hjälp eller hur jag ska gå till väga. Allt känns bara hopplöst. När man redan dras med mental ohälsa så är detta knappast något som bidrar med något positivt...

Jag orkar fan inte mer.
Psst, den där livbojen de har som symbol... Den är gjuten i betong.

Braattveta.
 
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top