Förbannad på kercher bensin högtrycks tvätt-ar.
Skälva kercher högtrycks pumpen är ju inget fel på men hur FN dom tänkte när dom kopplade ihop en kvalitets pump med en runk und strutton från amerika det vete fn.
Hela helgen har jag bråkat med denna jävla runk und strutton motorn.
Började med att göra rent allt nog noga. Men i helvete heller inte ett liv i skiten.
Fick väckt upp en handlare o fick tag på en Ny förgasare o på med denna.
Inte ett liv.
Nytt stift värma cyllen med gasol så helvetets maskinen blir varm o go.
I inte ett liv.
Men Vad FN.
Isär med hela motorn o alla eländiga tum skruvar blandat med kercher mm skruvar hela bänken full i nycklar för att få isär.
Av med toppen ur med ventiler slipade av ventil skaften så jag säkert fick spel mellan lyftare o ventiler.
Slipade in ventilerna sedan ihop med skiten.
Inte ett liv????
Nu blev det princip sak av det hela, honda elverken som jag fick o hade stått i 20+ år startade direkt när förgasarna var rengjorda och gick klockrent direkt. Inte skall en skitig skrot hög från amerika överlista mej, aldrig..
Isär med skrotet och började mäta upp saker o ting, o se på fasen? nog hade insugs ventilen behagat krona som en halv vissen kantarell på senhösten.
Hur nu en ventil kan kröka sig utan anledning fattar inte jag.
Nåväl ett slag medelst hammare så var ventilen nästan rak, ihop med allt skrot o bra med snaps i förgasaren.
Prutt prutt host fräs pys fnys tyst.
En sup till o ett helvete ryck.
Jaha startsnöret i näven.. Nu jävlar är det nära till hands att 5 kg släggan kommer fram.
Nyt startsnöret o ännu ett helvetes ryck något liknande hydrolock o en högtryckstvätt en bit upp i luften med crach landning.
Måtte djävulen ta alla kercher högtrycks tvättar, ett par drag senare startar skräpet o nu står den o torrvarvar utanför garaget i regnet sedan en timme.
Verkar som att runk und strutton motorer har samma precision som ryska lågpris fordon har.