Comeback
Gudomlig sporthojare
- Gick med
- 25 Jul 2010
- Hoj
- Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Det var vid Jul/nyår 1997/1998 vid fick (mer korrekt köpte på löneavdrag) våra Electrolux Hemdatorer. Några månader senare var jag så vansinning på W95B så jag för sökte installera NT4 (fått låna en cd på jobbet). Misslyckades. Läste om att Titanic filmen till delar var gjord med datorer som körde Linux.Härom veckan gjordes någon form av Windows-uppdatering på alla våra datorer och sedan dess har det fan varit kaos. Vissa filer går plötsligt inte att öppna, Outlook, Word och Excel hänger sig i tid och otid och nu kan jag plötsligt inte ansluta mot andra burkar via fjärrskrivbordet längre. Ringde vår IT-support och fick till svar att jag skulle maila istället och vänta på att någon ringer upp. Ja men tack som fan för hjälpen då!Ibland undrar jag vad det är för jävla Kalle Anka-företag jag jobbar åt egentligen.
Varför i helv1e kan man inte bara låta saker vara som de är om de fungerar?
Så Linux måste ju vara bra, filmen fick ju massvis med Oscars.
Efter talat med SA på jobbet och blivit varnad. "Massvis med datorer har förstörts av Linux." Så lyckades jag med en cd som medföljde en datatidning installera Redhat 5.0. Det tog till hösten 1998 innan jag fått till så allt funkade.
Men jag har aldrig vänt tillbaka. Ett tag hade jag NT4 på en partition på jobbdatorn och Linux på en annan partition och löste problem som NT4 inte klarade (tex läsa Mac disketter) genom köra på Linuxpartitionen.
Kan bara beklaga dig.
Men litar man på amerikaner kan man bara skylla sig själv.
Blev nyligen utslängd från
outlook.com
för brott mot användarvillkoren ???? Att jag inte körde W10? utan Linux Mint ?
Ibland undrar jag vad det är för jävla Kalle Anka-företag jag jobbar åt egentligen.