Idag är jag förbannad därför att...

Biltema till rescue, igen. Den lilla giljotinfällan i plast tog 2 på raken förra veckan så nu är det lugnt och tyst igen. Kruxet är att få osten att stanna kvar på "kläppen" så jag lindar trådförslutningen (den med två trådar i) från en brödpåse runt den så musen får slita för brödfödan. BLAM!
Jordnötssmör är det bästa att sätta på fällorna.
Potatis med ett par droppar vit sprit slår allt.
Man behöver inte ens potatis alla ggr...
 
Köpte Biltemas motorvärmarsystem till hästlastbilen för ett par år sedan, frun glömde nu att dra ut sladden så det bröt sönder uttaget i bilen. Jag ser att intagskabeln finns på sju varuhus, Charlottenberg, Gävle, Helsingborg, Landskrona, Malmö, Nässjö och Skövde, men Biltema vägrar skicka upp en till Luleå så jag kan köpa den därifrån och hänvisar till att produkten utgått ur deras sortiment.
Så fruktansvärt ohjälpsamma till ett värmarystem man köpt av dom.


Helsingborg hade felsaldo men biltema landskrona fanns den kvar. Har köpt den online med avhämtning, vill du att jag köper och skickar upp den? Annars avbokar jag ordern så jag inte kör till Landskrona i onödan.
 
Funderar på om man skulle gjuta platta över hela tomten.
Fanken ska dom gräva om dom ska in.

Slippa klippa gräs också.

Win win
 
Blir så jävla less!!
Ett jävla kukhuvud som kört in med bil på min tomt/mark och demolerat dricksvattenbrunnen, en grävd brunn. Brunnen befinner sig ca 50-60 meter in på min tomt från vägen som går förbi utanför...
Enligt mitt försäkringsbolag så är det hans bilförsäkring som ska betala för att återställa skadorna. Det försäkringsbolaget säger att JAG ska kontakta företag som kan utföra grävjobb, brunnsrensning med mera, få in offerter och skicka till hans försäkringsbolag...
Det ligger alltså på mig , som drabbad, att lägga ner en massa jobb för något få något ordnat som någon annan ställt till med. Känns fullt rimligt!!
 
Se till att du bokför arbetade timmar och lägg det till kravet.
Meddela motpartens försäkringsbolag att du har för avsikt att göra så.
Jag fick rätt anständigt betalt för eget arbete och projektledning av LF för ett tag sedan.
 
Se till att du bokför arbetade timmar och lägg det till kravet.
Meddela motpartens försäkringsbolag att du har för avsikt att göra så.
Jag fick rätt anständigt betalt för eget arbete och projektledning av LF för ett tag sedan.
Finns ytterliggare problem med det...
Jag jobbar dagtid och arbetsgivaren är inte särskilt sugen på att jag behöver lägga en massa tid på att rodda runt med detta under dagtid så det kan ju bli så att dom, försäkringsbolaget, får ersätta företaget jag jobbar hos för produktionsbortfall... och jag vägrar anpassa och kan inte anpassa mig och jobba kvällstid då övrig personal är nästan helt beroende på att jag är på plats...
 
Finns ytterliggare problem med det...
Jag jobbar dagtid och arbetsgivaren är inte särskilt sugen på att jag behöver lägga en massa tid på att rodda runt med detta under dagtid så det kan ju bli så att dom, försäkringsbolaget, får ersätta företaget jag jobbar hos för produktionsbortfall... och jag vägrar anpassa och kan inte anpassa mig och jobba kvällstid då övrig personal är nästan helt beroende på att jag är på plats...
Jobbigt. Vad händer om du blir sjuk. Stannar allt upp då? Det är ett väldigt ansvar du har på dina axlar.
 
Dottern köpte ett Nintendo Switch med två spel i torsdags, direkt hon swishat killen så slutade han höra av sig.
Så nu har jag suttit i polisens telefonkö i tio minuter hittills.
 
I mitten av förra veckan beställde jag lite grejer till bilen från Din bil Smista. I fredags fick jag ett sms där det står att mina varor är klara för avhämtning. Jag har varit lite upptagen med annat, tex 2 för tidigt födda tvillingar som har legat på sjukhus. så jag hann inte dit förrän idag, och då utspelade sig följande:
Jag: Hej, jag har beställd lite grejer.
Säljaren: Jaha, vad har du för regnummer?
J: Jag angav aldrig det, men jag har ett ordernummer.
S: Jaha?
Jag börjar läsa upp ordernumret från mitt sms, men halvvägs hugger han av:
S: Det där är fel!!
J: Jamen, det är ju det som står i smset!
S: Det är fel! Vilket nummer har skickat det där?!
J: Ett sms från TBO och ett från VWStockholm. Jag visar nu upp smset där det står att min order xxx finns att hämta.
S: Det där är ett annat ordernummer. Dina grejer kommer imorgon.
J: Eh, va?!
S: Men har dom ringt och sagt att den har kommit då?
J: Men va f, om jag får ett sms där det står att grejerna är klara att hämta så sitter jag väl inte och väntar på att någon ska ringa också?
S: Det där betyder att vi har tagit emot beställningen.
J: Nej, det står uttryckligen att jag kan hämta grejerna, att dom är redo för upphämtning. Ni är väl Din bil Smista?
S: Jo, det är vi, och dina grejer kommer imorgon.
J: Hur fan kan ni då skicka ut ett sms där det står att dom är klara att hämta upp? Jag kan ju knappast vara den förste som beställer saker hos er, och får det här smset?
S: Näe, dina saker kommer imorgon.
J: Men dom som har skrivit det här sms och utvecklat er webshop kan ju ta och köra upp den där solen inte skiner!
S: Jo, men grejerna kommer ju imorgon?

Här någonstans börjar han känna en viss tveksamhet, och jag är så förbannad att jag kokar inombords. Men han förstår fortfarande inte problemet med att "dina varor finns nu att hämta" betyder "tack för din order, vi ska ta hand om den snart", så jag går därifrån. Hade dom haft en vanligt dörr hade dom fått sätta fast dörrkarmen igen.
 
I mitten av förra veckan beställde jag lite grejer till bilen från Din bil Smista. I fredags fick jag ett sms där det står att mina varor är klara för avhämtning. Jag har varit lite upptagen med annat, tex 2 för tidigt födda tvillingar som har legat på sjukhus. så jag hann inte dit förrän idag, och då utspelade sig följande:
Jag: Hej, jag har beställd lite grejer.
Säljaren: Jaha, vad har du för regnummer?
J: Jag angav aldrig det, men jag har ett ordernummer.
S: Jaha?
Jag börjar läsa upp ordernumret från mitt sms, men halvvägs hugger han av:
S: Det där är fel!!
J: Jamen, det är ju det som står i smset!
S: Det är fel! Vilket nummer har skickat det där?!
J: Ett sms från TBO och ett från VWStockholm. Jag visar nu upp smset där det står att min order xxx finns att hämta.
S: Det där är ett annat ordernummer. Dina grejer kommer imorgon.
J: Eh, va?!
S: Men har dom ringt och sagt att den har kommit då?
J: Men va f, om jag får ett sms där det står att grejerna är klara att hämta så sitter jag väl inte och väntar på att någon ska ringa också?
S: Det där betyder att vi har tagit emot beställningen.
J: Nej, det står uttryckligen att jag kan hämta grejerna, att dom är redo för upphämtning. Ni är väl Din bil Smista?
S: Jo, det är vi, och dina grejer kommer imorgon.
J: Hur fan kan ni då skicka ut ett sms där det står att dom är klara att hämta upp? Jag kan ju knappast vara den förste som beställer saker hos er, och får det här smset?
S: Näe, dina saker kommer imorgon.
J: Men dom som har skrivit det här sms och utvecklat er webshop kan ju ta och köra upp den där solen inte skiner!
S: Jo, men grejerna kommer ju imorgon?

Här någonstans börjar han känna en viss tveksamhet, och jag är så förbannad att jag kokar inombords. Men han förstår fortfarande inte problemet med att "dina varor finns nu att hämta" betyder "tack för din order, vi ska ta hand om den snart", så jag går därifrån. Hade dom haft en vanligt dörr hade dom fått sätta fast dörrkarmen igen.

? Jag är inte förvånad att det blir så där.
Det finns en jäkla massa default inställningar på de webshoppar som folk använder som bas. Det finns färdiga automatiska mail för allt möjligt, troligen har väl någon konsult bara översatt dom till svenska utan att se till att processen fungerar rätt.

Dessutom finns det massor av knappt självlärda "konsulter" som jobbar hellre än bra och så har du träffat mannen i kassan som sannolikt inte har några studieskulder varken beställt eller byggt shoppen och än mindre förstår det logiska felet.

Idag upptäckte jag att flera av mina varor ser ut att vara slut fast dom finns i lager. Orsaken är att varorna reserverats i varukorgar. Bra så om det inte vore för att många varukorgar var över ett år sedan de övergavs. Man lär sig saker hela tiden...
 
? Jag är inte förvånad att det blir så där.
Det finns en jäkla massa default inställningar på de webshoppar som folk använder som bas. Det finns färdiga automatiska mail för allt möjligt, troligen har väl någon konsult bara översatt dom till svenska utan att se till att processen fungerar rätt.

Dessutom finns det massor av knappt självlärda "konsulter" som jobbar hellre än bra och så har du träffat mannen i kassan som sannolikt inte har några studieskulder varken beställt eller byggt shoppen och än mindre förstår det logiska felet.

Idag upptäckte jag att flera av mina varor ser ut att vara slut fast dom finns i lager. Orsaken är att varorna reserverats i varukorgar. Bra så om det inte vore för att många varukorgar var över ett år sedan de övergavs. Man lär sig saker hela tiden...
Jo, att man maskinöversätter och genar är ju inget nytt, men man kan ju tycka att Volkswagen skulle ha både kompetens och ekonomiska muskler nog att prova igenom tex en webshop, deras fönster mot kunderna. Deras personal hade ju kunnat vara lite mer tillmötesgående också, istället för att idiotförklara mig när dom ger mig felaktig info till att börja med.

Å andra sidan, jag har aldrig varit till en VAG-återförsäljare som har haft bra kundbemötande.
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top