Idag är jag förbannad därför att...

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Ort
Borlänge
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Biltema till rescue, igen. Den lilla giljotinfällan i plast tog 2 på raken förra veckan så nu är det lugnt och tyst igen. Kruxet är att få osten att stanna kvar på "kläppen" så jag lindar trådförslutningen (den med två trådar i) från en brödpåse runt den så musen får slita för brödfödan. BLAM!
Jordnötssmör är det bästa att sätta på fällorna.
Potatis med ett par droppar vit sprit slår allt.
Man behöver inte ens potatis alla ggr...
 

Onedreamer

Dream on....
Gick med
29 Jan 2008
Ort
Skåneland
Hoj
Honda VTR1000F -98
Köpte Biltemas motorvärmarsystem till hästlastbilen för ett par år sedan, frun glömde nu att dra ut sladden så det bröt sönder uttaget i bilen. Jag ser att intagskabeln finns på sju varuhus, Charlottenberg, Gävle, Helsingborg, Landskrona, Malmö, Nässjö och Skövde, men Biltema vägrar skicka upp en till Luleå så jag kan köpa den därifrån och hänvisar till att produkten utgått ur deras sortiment.
Så fruktansvärt ohjälpsamma till ett värmarystem man köpt av dom.


Helsingborg hade felsaldo men biltema landskrona fanns den kvar. Har köpt den online med avhämtning, vill du att jag köper och skickar upp den? Annars avbokar jag ordern så jag inte kör till Landskrona i onödan.
 

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Ort
Bland buskar & träd
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Funderar på om man skulle gjuta platta över hela tomten.
Fanken ska dom gräva om dom ska in.

Slippa klippa gräs också.

Win win
 

Triumph-Jocke

Medlem
Gick med
6 Feb 2014
Ort
Hagfors
Hoj
2010, Triumph Speed Triple
Blir så jävla less!!
Ett jävla kukhuvud som kört in med bil på min tomt/mark och demolerat dricksvattenbrunnen, en grävd brunn. Brunnen befinner sig ca 50-60 meter in på min tomt från vägen som går förbi utanför...
Enligt mitt försäkringsbolag så är det hans bilförsäkring som ska betala för att återställa skadorna. Det försäkringsbolaget säger att JAG ska kontakta företag som kan utföra grävjobb, brunnsrensning med mera, få in offerter och skicka till hans försäkringsbolag...
Det ligger alltså på mig , som drabbad, att lägga ner en massa jobb för något få något ordnat som någon annan ställt till med. Känns fullt rimligt!!
 

gundj

Snygggubbe
Gick med
3 Sep 2019
Ort
-
Hoj
Ducati 900SSie, Multi 1000S DS, 1098S, Suzuki GSX1100EF -84 & Yamaha SR500 - 91
Se till att du bokför arbetade timmar och lägg det till kravet.
Meddela motpartens försäkringsbolag att du har för avsikt att göra så.
Jag fick rätt anständigt betalt för eget arbete och projektledning av LF för ett tag sedan.
 

Triumph-Jocke

Medlem
Gick med
6 Feb 2014
Ort
Hagfors
Hoj
2010, Triumph Speed Triple
Se till att du bokför arbetade timmar och lägg det till kravet.
Meddela motpartens försäkringsbolag att du har för avsikt att göra så.
Jag fick rätt anständigt betalt för eget arbete och projektledning av LF för ett tag sedan.
Finns ytterliggare problem med det...
Jag jobbar dagtid och arbetsgivaren är inte särskilt sugen på att jag behöver lägga en massa tid på att rodda runt med detta under dagtid så det kan ju bli så att dom, försäkringsbolaget, får ersätta företaget jag jobbar hos för produktionsbortfall... och jag vägrar anpassa och kan inte anpassa mig och jobba kvällstid då övrig personal är nästan helt beroende på att jag är på plats...
 

Ivil

In BP we trust.
Gick med
8 Dec 2005
Ort
Svealand
Hoj
-
Finns ytterliggare problem med det...
Jag jobbar dagtid och arbetsgivaren är inte särskilt sugen på att jag behöver lägga en massa tid på att rodda runt med detta under dagtid så det kan ju bli så att dom, försäkringsbolaget, får ersätta företaget jag jobbar hos för produktionsbortfall... och jag vägrar anpassa och kan inte anpassa mig och jobba kvällstid då övrig personal är nästan helt beroende på att jag är på plats...
Jobbigt. Vad händer om du blir sjuk. Stannar allt upp då? Det är ett väldigt ansvar du har på dina axlar.
 

bonde456

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 Jun 2010
Ort
Norrbotten
Hoj
Triumph 800xc -11
Dottern köpte ett Nintendo Switch med två spel i torsdags, direkt hon swishat killen så slutade han höra av sig.
Så nu har jag suttit i polisens telefonkö i tio minuter hittills.
 

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Ort
S-holm, men med hjärtat i Hedesunda
Hoj
K1300S
I mitten av förra veckan beställde jag lite grejer till bilen från Din bil Smista. I fredags fick jag ett sms där det står att mina varor är klara för avhämtning. Jag har varit lite upptagen med annat, tex 2 för tidigt födda tvillingar som har legat på sjukhus. så jag hann inte dit förrän idag, och då utspelade sig följande:
Jag: Hej, jag har beställd lite grejer.
Säljaren: Jaha, vad har du för regnummer?
J: Jag angav aldrig det, men jag har ett ordernummer.
S: Jaha?
Jag börjar läsa upp ordernumret från mitt sms, men halvvägs hugger han av:
S: Det där är fel!!
J: Jamen, det är ju det som står i smset!
S: Det är fel! Vilket nummer har skickat det där?!
J: Ett sms från TBO och ett från VWStockholm. Jag visar nu upp smset där det står att min order xxx finns att hämta.
S: Det där är ett annat ordernummer. Dina grejer kommer imorgon.
J: Eh, va?!
S: Men har dom ringt och sagt att den har kommit då?
J: Men va f, om jag får ett sms där det står att grejerna är klara att hämta så sitter jag väl inte och väntar på att någon ska ringa också?
S: Det där betyder att vi har tagit emot beställningen.
J: Nej, det står uttryckligen att jag kan hämta grejerna, att dom är redo för upphämtning. Ni är väl Din bil Smista?
S: Jo, det är vi, och dina grejer kommer imorgon.
J: Hur fan kan ni då skicka ut ett sms där det står att dom är klara att hämta upp? Jag kan ju knappast vara den förste som beställer saker hos er, och får det här smset?
S: Näe, dina saker kommer imorgon.
J: Men dom som har skrivit det här sms och utvecklat er webshop kan ju ta och köra upp den där solen inte skiner!
S: Jo, men grejerna kommer ju imorgon?

Här någonstans börjar han känna en viss tveksamhet, och jag är så förbannad att jag kokar inombords. Men han förstår fortfarande inte problemet med att "dina varor finns nu att hämta" betyder "tack för din order, vi ska ta hand om den snart", så jag går därifrån. Hade dom haft en vanligt dörr hade dom fått sätta fast dörrkarmen igen.
 

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Ort
Där jag tar av mig hatten
Hoj
Har tappat räkningen
I mitten av förra veckan beställde jag lite grejer till bilen från Din bil Smista. I fredags fick jag ett sms där det står att mina varor är klara för avhämtning. Jag har varit lite upptagen med annat, tex 2 för tidigt födda tvillingar som har legat på sjukhus. så jag hann inte dit förrän idag, och då utspelade sig följande:
Jag: Hej, jag har beställd lite grejer.
Säljaren: Jaha, vad har du för regnummer?
J: Jag angav aldrig det, men jag har ett ordernummer.
S: Jaha?
Jag börjar läsa upp ordernumret från mitt sms, men halvvägs hugger han av:
S: Det där är fel!!
J: Jamen, det är ju det som står i smset!
S: Det är fel! Vilket nummer har skickat det där?!
J: Ett sms från TBO och ett från VWStockholm. Jag visar nu upp smset där det står att min order xxx finns att hämta.
S: Det där är ett annat ordernummer. Dina grejer kommer imorgon.
J: Eh, va?!
S: Men har dom ringt och sagt att den har kommit då?
J: Men va f, om jag får ett sms där det står att grejerna är klara att hämta så sitter jag väl inte och väntar på att någon ska ringa också?
S: Det där betyder att vi har tagit emot beställningen.
J: Nej, det står uttryckligen att jag kan hämta grejerna, att dom är redo för upphämtning. Ni är väl Din bil Smista?
S: Jo, det är vi, och dina grejer kommer imorgon.
J: Hur fan kan ni då skicka ut ett sms där det står att dom är klara att hämta upp? Jag kan ju knappast vara den förste som beställer saker hos er, och får det här smset?
S: Näe, dina saker kommer imorgon.
J: Men dom som har skrivit det här sms och utvecklat er webshop kan ju ta och köra upp den där solen inte skiner!
S: Jo, men grejerna kommer ju imorgon?

Här någonstans börjar han känna en viss tveksamhet, och jag är så förbannad att jag kokar inombords. Men han förstår fortfarande inte problemet med att "dina varor finns nu att hämta" betyder "tack för din order, vi ska ta hand om den snart", så jag går därifrån. Hade dom haft en vanligt dörr hade dom fått sätta fast dörrkarmen igen.

? Jag är inte förvånad att det blir så där.
Det finns en jäkla massa default inställningar på de webshoppar som folk använder som bas. Det finns färdiga automatiska mail för allt möjligt, troligen har väl någon konsult bara översatt dom till svenska utan att se till att processen fungerar rätt.

Dessutom finns det massor av knappt självlärda "konsulter" som jobbar hellre än bra och så har du träffat mannen i kassan som sannolikt inte har några studieskulder varken beställt eller byggt shoppen och än mindre förstår det logiska felet.

Idag upptäckte jag att flera av mina varor ser ut att vara slut fast dom finns i lager. Orsaken är att varorna reserverats i varukorgar. Bra så om det inte vore för att många varukorgar var över ett år sedan de övergavs. Man lär sig saker hela tiden...
 

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Ort
S-holm, men med hjärtat i Hedesunda
Hoj
K1300S
? Jag är inte förvånad att det blir så där.
Det finns en jäkla massa default inställningar på de webshoppar som folk använder som bas. Det finns färdiga automatiska mail för allt möjligt, troligen har väl någon konsult bara översatt dom till svenska utan att se till att processen fungerar rätt.

Dessutom finns det massor av knappt självlärda "konsulter" som jobbar hellre än bra och så har du träffat mannen i kassan som sannolikt inte har några studieskulder varken beställt eller byggt shoppen och än mindre förstår det logiska felet.

Idag upptäckte jag att flera av mina varor ser ut att vara slut fast dom finns i lager. Orsaken är att varorna reserverats i varukorgar. Bra så om det inte vore för att många varukorgar var över ett år sedan de övergavs. Man lär sig saker hela tiden...
Jo, att man maskinöversätter och genar är ju inget nytt, men man kan ju tycka att Volkswagen skulle ha både kompetens och ekonomiska muskler nog att prova igenom tex en webshop, deras fönster mot kunderna. Deras personal hade ju kunnat vara lite mer tillmötesgående också, istället för att idiotförklara mig när dom ger mig felaktig info till att börja med.

Å andra sidan, jag har aldrig varit till en VAG-återförsäljare som har haft bra kundbemötande.
 
Nyheter
KTM 990 RC R på väg

KTM har presenterat prototy...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

KTM 990 RC R på gång

KTM har presenterat prototy...

Distinguished Gentlemans Ride 2024

Söndagen den 19/5 var det d...

Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Top