Idag är jag förbannad därför att...

Klockringaren

nissenys
Gick med
2 Sep 2006
Ort
Klosterdalen
Hoj
Räka
Fan också , blitt ovän med fel brud - hon ska fan döda mig :rofl

Hon ser helt normal men varje gång hon vänder ryggen till
och pratar med folk (då syns det) på motparten att nått händer med ögene.

Måste hända nått fruktansvärt typ ödleögon ala serien V :3freak

Haha sett helt skräckslagna chockade reaktionet hos folk.

En gång såg hennes chef helt chockad ut.

En tjej har inte gått i närheten av mig på ett år efter att ha sett det

Igår tog hon en babbe i örat ,så kom jag bakifrån o snacka med hennes kollega.

Helt plötsligt glor babben mot mig nån skräcklaget flin

Vad händer efter döden?
 

Bonzo

Trying real hard to be the shepherd
Gick med
20 Jan 2008
Ort
Örebro
Hoj
1290 Super Adventure S & Kawasaki Z750 -82, Hillbilly edition
Vissa människor vägrar ge sig, trots att det är bevisat att de har fel. Trodde jag hört det sista från en person efter ett telefonsamtal i början av veckan där jag visade med all tydlighet att vi diskuterat klart i frågan, men nu har fanskapet hört av sig på mail igen.
Jobbrelaterat också såklart, så man måste ju lägga lite band på sig. :huvet
 

Old Badger

SportHojsentusiast
Gick med
12 Aug 2009
Ort
Utanför Sötälje
Hoj
Engelska sporthojar
Vissa människor vägrar ge sig, trots att det är bevisat att de har fel. Trodde jag hört det sista från en person efter ett telefonsamtal i början av veckan där jag visade med all tydlighet att vi diskuterat klart i frågan, men nu har fanskapet hört av sig på mail igen.
Jobbrelaterat också såklart, så man måste ju lägga lite band på sig. :huvet
Du får försöka, på ett diplomatiskt sätt, säga något liknade detta! ;)

 

steffe

"Mannen som talar med whisky"
Gick med
11 Jul 2009
Ort
Sigtuna
Hoj
-86 Suzuki GSX-R 750, -91 1100R
Vissa människor vägrar ge sig, trots att det är bevisat att de har fel. Trodde jag hört det sista från en person efter ett telefonsamtal i början av veckan där jag visade med all tydlighet att vi diskuterat klart i frågan, men nu har fanskapet hört av sig på mail igen.
Jobbrelaterat också såklart, så man måste ju lägga lite band på sig. :huvet
Skriv ner dina svar och lösningar på ärendet i mailet, skicka tillbaka och cc'a nån av puckots arbetskamrater/chefer/info@företaget :yoparty
 

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Vissa människor vägrar ge sig, trots att det är bevisat att de har fel. Trodde jag hört det sista från en person efter ett telefonsamtal i början av veckan där jag visade med all tydlighet att vi diskuterat klart i frågan, men nu har fanskapet hört av sig på mail igen.
Jobbrelaterat också såklart, så man måste ju lägga lite band på sig. :huvet
Förhoppningsvis är det en person som inte kan ta till sig telefonsamtal/mail/sms osv men funkar helt OK vid personlig kontakt.
Jag har haft en kollega # som fungerat på sättet (som jag upplever när jag läser ditt inlägg) och var helt less.
Så bytte han jobb och blev leverantör.
Så står jag med hans grejor och ska få dom i drift i en stad. Och det går inget vidare. Men han bor ju i samma stad så jag slår en signal och föreslår vi ska träffas och blir snabbt hembjuden till honom.
Så det blir ett personligt samtal i lugn och ro vid fikabordet om dom problem jag har med hans grejor.
Och då löser sig allt på en gång.
Var en riktig tankeställare för mig.

Jag har själv haft liknande problem med en annan kollega i USA. Inga problem vid samtal / möte i samma rum. Men jag hade inte en chans begripa hans Texasdialekt över telefon.
Så då var det väl jag som var problemet för mannen från Texas ?

# (faktiskt flera kollegor....)
 

Bonzo

Trying real hard to be the shepherd
Gick med
20 Jan 2008
Ort
Örebro
Hoj
1290 Super Adventure S & Kawasaki Z750 -82, Hillbilly edition
Förhoppningsvis är det en person som inte kan ta till sig telefonsamtal/mail/sms osv men funkar helt OK vid personlig kontakt.
Jag har haft en kollega # som fungerat på sättet (som jag upplever när jag läser ditt inlägg) och var helt less.
Så bytte han jobb och blev leverantör.
Så står jag med hans grejor och ska få dom i drift i en stad. Och det går inget vidare. Men han bor ju i samma stad så jag slår en signal och föreslår vi ska träffas och blir snabbt hembjuden till honom.
Så det blir ett personligt samtal i lugn och ro vid fikabordet om dom problem jag har med hans grejor.
Och då löser sig allt på en gång.
Var en riktig tankeställare för mig.

Jag har själv haft liknande problem med en annan kollega i USA. Inga problem vid samtal / möte i samma rum. Men jag hade inte en chans begripa hans Texasdialekt över telefon.
Så då var det väl jag som var problemet för mannen från Texas ?

# (faktiskt flera kollegor....)
Som tur är så handlar det inte om en kollega, utan en helt utomstående individ. Det som hänt är att några av hans kollegor, på grund av oaktsamhet, orsakat skada på min anställares egendom. Det är inte hela välrlden och sådant som händer till och från. Det var heller inga problem att få fakturauppgifter från hans kollegor vid skadetillfället, men nu när vi skickat fakturan så har den här jä*la bönräknaren börjat krångla och försöka slingra sig för att slippa betala.

Alla med en halvt fungerande hjärna förstår vem som bär skulden, men den här personen, som gjort det alldeles uppenbart att han aldrig varit ute på fält, sätter sig på tvären av helt ogrundade anledningar. Vi kommer få rätt i slutänden, det är jag helt övertygad om, men det vore så mycket enklare om man bara tog sitt ansvar när man klantat sig.
 

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Ort
S-holm, men med hjärtat i Hedesunda
Hoj
K1300S
I 2v tid har jag jagat två personer på Tragikvärket, men det är HELT omöjligt att få tag på dom i telefon, antingen så möts man av "just nu går det inte att nå den du söker" eller så är det bara ingen som svarar :huvet Och mail svarar dom inte på heller.
 

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Ort
Sydöst
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Bilhandlare... Seriöst, är det ett jävla yrkeskrav för dessa rövhål att vara fysiskt oförmögen att göra rätt för sig? :va Har blivit tvungen att anmäla ytterligare en bilfirma till ARN då de vägrar stå för vad de lovat oss, och det är bara skitsnack och lögner rakt igenom från deras sida... Det är inte ens saker som är svåra för mig att motbevisa egentligen, men jag måste lägga tid och möda på att plocka fram, sammanställa och lämna in bevisning och yttranden... Jag blir bara så jävla trött, jag har verkligen inte orken för detta mitt i allt annat skit... Vad är det som är så jävla svårt med att göra raka och ärliga affärer? Tycker folk att det är roligt att jävlas bara för sakens skull eller vad fan är det frågan om? :gråta
 

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Ort
Sydöst
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Alla med en halvt fungerande hjärna förstår vem som bär skulden, men den här personen, som gjort det alldeles uppenbart att han aldrig varit ute på fält, sätter sig på tvären av helt ogrundade anledningar. Vi kommer få rätt i slutänden, det är jag helt övertygad om, men det vore så mycket enklare om man bara tog sitt ansvar när man klantat sig.
Av din beskrivning att döma kunde man tro att det är samma dåre vi bråkar med... Man blir bara trött och less...
 

moddlaren

Avliden medlem
Gick med
13 Dec 2016
Ort
i skogen
Hoj
YZF1000R
Förbannad på kercher bensin högtrycks tvätt-ar.

Skälva kercher högtrycks pumpen är ju inget fel på men hur FN dom tänkte när dom kopplade ihop en kvalitets pump med en runk und strutton från amerika det vete fn.

Hela helgen har jag bråkat med denna jävla runk und strutton motorn.

Började med att göra rent allt nog noga. Men i helvete heller inte ett liv i skiten.

Fick väckt upp en handlare o fick tag på en Ny förgasare o på med denna.

Inte ett liv.

Nytt stift värma cyllen med gasol så helvetets maskinen blir varm o go.

I inte ett liv.

Men Vad FN.

Isär med hela motorn o alla eländiga tum skruvar blandat med kercher mm skruvar hela bänken full i nycklar för att få isär.

Av med toppen ur med ventiler slipade av ventil skaften så jag säkert fick spel mellan lyftare o ventiler.

Slipade in ventilerna sedan ihop med skiten.

Inte ett liv????

Nu blev det princip sak av det hela, honda elverken som jag fick o hade stått i 20+ år startade direkt när förgasarna var rengjorda och gick klockrent direkt. Inte skall en skitig skrot hög från amerika överlista mej, aldrig..

Isär med skrotet och började mäta upp saker o ting, o se på fasen? nog hade insugs ventilen behagat krona som en halv vissen kantarell på senhösten.

Hur nu en ventil kan kröka sig utan anledning fattar inte jag.

Nåväl ett slag medelst hammare så var ventilen nästan rak, ihop med allt skrot o bra med snaps i förgasaren.

Prutt prutt host fräs pys fnys tyst.
En sup till o ett helvete ryck.

Jaha startsnöret i näven.. Nu jävlar är det nära till hands att 5 kg släggan kommer fram.

Nyt startsnöret o ännu ett helvetes ryck något liknande hydrolock o en högtryckstvätt en bit upp i luften med crach landning.

Måtte djävulen ta alla kercher högtrycks tvättar, ett par drag senare startar skräpet o nu står den o torrvarvar utanför garaget i regnet sedan en timme.

Verkar som att runk und strutton motorer har samma precision som ryska lågpris fordon har.IMG_20211003_140455.jpg
 
Last edited:

Bonzo

Trying real hard to be the shepherd
Gick med
20 Jan 2008
Ort
Örebro
Hoj
1290 Super Adventure S & Kawasaki Z750 -82, Hillbilly edition
Av din beskrivning att döma kunde man tro att det är samma dåre vi bråkar med... Man blir bara trött och less...
Det låter åtminstone som om det är samma typ av människa. Det ska bara krånglas helt i jävla onödan.
 

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Ort
Sydöst
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
19.25 kr/liter
Det var vad jag fick betala idag när jag tankade bilen!
Tack för den Miljöpartiet
:finger
Vår miljöpolitik är helt efterbliven. Sverige med sina 10 miljoner invånare släppte år 2019 ca 4,45 ton co2/capita, motsvarande siffra för Kina med knappt 1.4 miljarder invånare var 8,12:

Ändå tror de rödgröna att lilla Sveriga ska rädda världen med skyhög bränsleskatt och plastpåsar för 7kr/st :rofl :dummer

"Ingen kan göra allt, men alla måste göra något", vilket jävla skitsnack. Vi svenskar kunde lika gärna sluta andas och reducera våra utsläpp till noll över en natt. Det skulle inte spela någon roll. Kinas befolkningsökning är just nu ett Sverige om året, så även om vi alla gick och gjorde den ultimata uppoffringen för klimatet så skulle det vara mer än väl uppvägt och kompenserat för inom ett år enbart tack vare Kina. MP kan med andra ord dra käpprätt åt helvete med sin jävla plastpåseskatt, verklighetsfrånvända idioter :mad:
 

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Ort
Bland buskar & träd
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Vår miljöpolitik är helt efterbliven. Sverige med sina 10 miljoner invånare släppte år 2019 ca 4,45 ton co2/capita, motsvarande siffra för Kina med knappt 1.4 miljarder invånare var 8,12:

Ändå tror de rödgröna att lilla Sveriga ska rädda världen med skyhög bränsleskatt och plastpåsar för 7kr/st :rofl :dummer

"Ingen kan göra allt, men alla måste göra något", vilket jävla skitsnack. Vi svenskar kunde lika gärna sluta andas och reducera våra utsläpp till noll över en natt. Det skulle inte spela någon roll. Kinas befolkningsökning är just nu ett Sverige om året, så även om vi alla gick och gjorde den ultimata uppoffringen för klimatet så skulle det vara mer än väl uppvägt och kompenserat för inom ett år enbart tack vare Kina. MP kan med andra ord dra käpprätt åt helvete med sin jävla plastpåseskatt, verklighetsfrånvända idioter :mad:
Folk måste helt enkelt se till att ligga mindre! :6surkart
 

powerjohan

Ogudaktig sporthojare
Gick med
27 Dec 2003
Ort
Precis vid ringen
Hoj
En sån där grön.
Vår miljöpolitik är helt efterbliven. Sverige med sina 10 miljoner invånare släppte år 2019 ca 4,45 ton co2/capita, motsvarande siffra för Kina med knappt 1.4 miljarder invånare var 8,12:

Ändå tror de rödgröna att lilla Sveriga ska rädda världen med skyhög bränsleskatt och plastpåsar för 7kr/st :rofl :dummer
Återigen så är det inte CO2 utsläpp som är problem med plastpåsar utan mikroplaster. Både lokalt och i världshav. Det är därför dom beskattas, inte för deras utsläpp av CO2.

Världshavet påverkas såklart lite av vad vi gör lokalt i Sverige om resten av världen fortsätta slänga plastpåsar som dom vill men det har också en inte så lite lokal inverkan på det lokala klimatet. Men speciellt, det är inte CO2 begränsningar som gör att dessa straffskattas och i vissa länder helt förbjudits (Frankrike?).
 

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Ort
söderöver
Hoj
utan puts
Återigen så är det inte CO2 utsläpp som är problem med plastpåsar utan mikroplaster. Både lokalt och i världshav. Det är därför dom beskattas, inte för deras utsläpp av CO2.

Världshavet påverkas såklart lite av vad vi gör lokalt i Sverige om resten av världen fortsätta slänga plastpåsar som dom vill men det har också en inte så lite lokal inverkan på det lokala klimatet. Men speciellt, det är inte CO2 begränsningar som gör att dessa straffskattas och i vissa länder helt förbjudits (Frankrike?).
Därför är det angeläget att även beskatta totalt nedbrytbara påsar...för att de ser ut och fungerar som plastpåsar. Jomensåatt...
 

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Ort
söderöver
Hoj
utan puts
19.25 kr/liter
Det var vad jag fick betala idag när jag tankade bilen!
Tack för den Miljöpartiet
:finger
Varför fungerar det aldrig omvänt? Magdalena motiverade en, kanske flera, av sina många höjningar av skatt på bränslet med att formulera den hjärndöda frasen;" nu när priset är lågt finns utrymme att höja skatten". Ungefärligen så löd den iaf. Tilläggas ska väl att hon gick till val på att inte höja, kanske t o m sänka.

Varför sänks då inte skatten nu när priset är skyrocketing? Här blir ju effekterna än värre, (eller bättre för den som sitter på skattekistan), p g a just skatt och moms och skattmoms/momsskatt.

Jag har bara haft nöjet att få ställa frågan om hur det känns att ha röstat för det här till ett fåtal sossar. Sen en konstpaus medan man iakttar hur de skruvar på sig.
 

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Ort
Sydöst
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Återigen så är det inte CO2 utsläpp som är problem med plastpåsar utan mikroplaster. Både lokalt och i världshav. Det är därför dom beskattas, inte för deras utsläpp av CO2.

Världshavet påverkas såklart lite av vad vi gör lokalt i Sverige om resten av världen fortsätta slänga plastpåsar som dom vill men det har också en inte så lite lokal inverkan på det lokala klimatet. Men speciellt, det är inte CO2 begränsningar som gör att dessa straffskattas och i vissa länder helt förbjudits (Frankrike?).
Nu menade jag inte att de har med varandra att göra, det var bara två olika exempel på miljöpartistisk symbolpolitik som kanske ser fin ut på pappret men som blir hyfsat verkanslös ur ett större perspektiv då den enbart appliceras på 10 miljoner svenskar samtidigt som stora delar av övriga världen lever rövare med miljön.

Personligen så källsorterar jag allt mitt skräp, är det verkligen jag som ska beläggas med straffskatt på mina plastpåsar när jag återvinner efter bästa förmåga? Sen kan man ju undra lite över vem fan det är som går och slänger mina dyra plastpåsar i världshaven efter att jag själv slängt dem i plaståtervinningen... :va :hihi
 
Nyheter
Boka provkörning under Start2Ride nu

Under helgen arrangerar mot...

Dags för 2024 års Start2Ride

Kommande helg arrangerar mo...

Härlig uppslutning på kortegen i Sydnärke!

Den traditionsenliga mc-kor...

Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Circuit de Barcelona-Catalunya storsatsar

Gran Premi de Catalunya Mot...

Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Top