Idag är jag förbannad därför att...

Dagens kräks, en äldre herre (alltså gamlare än jag; ja det heter så) hade den oerhört goda smaken att göra oss sällskap på gymmet iförd strumplösa sandaler med långa gula tånaglar.

Bror, jag svär :zpy
Hårt, men det kan du ha. Gym är onaturligt.

Konstaterar nöjt att du anammat mitt ålderskomparativ.

Stämmer helt med min erfarenhet av facket. De bränner hellre ner alla arbetstillfällen än släpper ett uns makt. De vill dessutom hålla lönerna nere för sina medlemmar, och gärna hålla löner hemliga för att få ännu mer makt.

Det är såklart bättre att folk är arbetslösa än att de jobbar utan kollektivavtal.

Stämmer helt med min erfarenhet av facket. De bränner hellre ner alla arbetstillfällen än släpper ett uns makt. De vill dessutom hålla lönerna nere för sina medlemmar, och gärna hålla löner hemliga för att få ännu mer makt.

För några år sedan när jag skulle räkna på en anställd så mailade jag facket och bad om att få veta vilka avtalslöner som gällde.
Jag förklarade precis så att jag ville räkna på det.

Jag fick inget svar alls. Det säger väl en del om deras intressen.

Jag kan ge mig fan på att dom däremot la mig på bevakning för att se om jag skulle anställa någon utan avtal.

För några år sedan när jag skulle räkna på en anställd så mailade jag facket och bad om att få veta vilka avtalslöner som gällde.
Jag förklarade precis så att jag ville räkna på det.

Jag fick inget svar alls. Det säger väl en del om deras intressen.

Jag kan ge mig fan på att dom däremot la mig på bevakning för att se om jag skulle anställa någon utan avtal.
Dom hade ju kunnat skicka en länk till avtalet på pdf ändå.

Å andra sidan hade du antagligen kunnat hitta det också?

Det är såklart bättre att folk är arbetslösa än att de jobbar utan kollektivavtal.
Som sagt maffiametoder. Står inte i lagen att företag ska vara bundna till kollektivavtal. Sökte jobb på 90 talet på Ekström & son i Kristianstad när jag skulle flytta hem till Kristianstad. Fick jobbet och första dagen kom deras fackombud med en massa papper jag skulle fylla i. Jag frågade vad för papper? Han svarade till facket alla ska vara med i facket här det är ett krav. Det kan du glömma sa jag och gick upp till kontoret och undrade varför i helvete man inte informerade om en sån väsentligt sak vid intervjun och bad de dra åt helvete sen körde jag hem. 2 timmar senare ringde de och undrade om jag skulle komma dan efter. Svarade lite enkelt vad tror ni och att jag numera jobbar på ett ställe där det inte är ett krav att vara med i facket.

Dom hade ju kunnat skicka en länk till avtalet på pdf ändå.

Å andra sidan hade du antagligen kunnat hitta det också?

Precis, jag sökte ganska ordentligt innan jag mailade. Nu några år senare har jag hittat lite siffror på snittlöner så det är good enough.
Det handlar bara om några dagar här och där ibland för mig.

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman