Idag är jag förbannad därför att...

Tjejen och jag hade precis gått och satt oss framför TVn och skulle se Kalle då strömmen gick. Anledning okänd och ingen prognos på när strömmen kan tänkas komma tillbaka, så strömlösa sitter vi här på julafton utan Kalle och utan julmat eftersom den har vi inte ens hunnit påbörja... :finger :huvet jävla tur att vi inte har kidsen denna julen...

Tjejen och jag hade precis gått och satt oss framför TVn och skulle se Kalle då strömmen gick. Anledning okänd och ingen prognos på när strömmen kan tänkas komma tillbaka, så strömlösa sitter vi här på julafton utan Kalle och utan julmat eftersom den har vi inte ens hunnit påbörja... :finger :huvet jävla tur att vi inte har kidsen denna julen...
Blunda och spela upp den i huvudet, same as always.

Blunda och spela upp den i huvudet, same as always.
Ska jag laga mat i huvudet också? :7peta

Enligt info på eons hemsida är ärendet än så länge bara registrerat, orsak okänd, ingen servicetekniker som hanterar skiten. De sitter väl hemma och kollar Kalle hela högen... Känns som att det här kan dröja...

Enligt info på eons hemsida är ärendet än så länge bara registrerat, orsak okänd, ingen servicetekniker som hanterar skiten. De sitter väl hemma och kollar Kalle hela högen... Känns som att det här kan dröja...

Även Vattenfall har ett pågående avbrott:
fb12f43ad65a84c95a37b9112af7b133.jpg

Pffft, hade du haft solceller så hade du inte blivit drabbad av elavbrott!!! :hihi

Pffft, hade du haft solceller så hade du inte blivit drabbad av elavbrott!!! :hihi
Jag har solceller, är dock inte självförsörjande utan fortfarande ansluten till nätet och kan således inte producera enbart för eget bruk vid strömavbrott. Dessutom är det ganska mörkt just nu såatteeh...

Och eon har fortfarande inte ens lyckats få en tekniker på plats, såhär 1.5h efter strömavbrottets början... :huvet

Last edited:
Jag har solceller, är dock inte självförsörjande utan fortfarande ansluten till nätet och kan således inte producera enbart för eget bruk vid strömavbrott. Dessutom är det ganska mörkt just nu såatteeh...

Och eon har fortfarande inte ens lyckats få en tekniker på plats, såhär 1.5h efter strömavbrottets början... :huvet
Jag tänkte typ som en fanatic MP ;)
Man måste juh ha ett vindkraftverk oxå.

Men helst ett kraftigt dieselverk med vår stabila (!?) elförsörjning.
Ni får väl mysa med stearinljus och laga mat över öppen eld. Lycka till ivilket fall som.

Jag tänkte typ som en fanatic MP ;)
Man måste juh ha ett vindkraftverk oxå.

Men helst ett kraftigt dieselverk med vår stabila (!?) elförsörjning.
Ni får väl mysa med stearinljus och laga mat över öppen eld. Lycka till ivilket fall som.
Ah, min hjärna var inte inställd på skämtläge direkt :hihi

Fortfarande strömlöst 2.5h senare. Jävla tur att jag var uppe tidigt och satte igång långkok, det var färdigt precis i tid till strömavbrottet och är således fortfarande varmt, så någon varm mat får vi iallafall.

Edit: ytterligare en timme utan ström... Men för helvete Eon! :finger

Last edited:

Du har ju förbövelen en verkstad med smältugn o kolhächa så nog kan du laga mat om du vill, du är bara lite jul tjurig?

Du har ju förbövelen en verkstad med smältugn o kolhächa så nog kan du laga mat om du vill, du är bara lite jul tjurig?
Visst kan man, har trangiakök och grejer också om det är så... Men jag vill inte :7peta jag betalar jävligt dyra pengar för min el, då kan man väl få förvänta sig att skiten ska funka? Detta är för fan den oheliga treenigheten av ickekvalitet, det går inte fort, det blir inte bra och det kostar satan :mad:

Nu, knappt fyra timmar senare kom strömmen tillbaka. Tror jag ska köpa en sandpappersdildo och skicka till Eon som en försenad julklapp.

Nyheter
Helsvarta Deadwood – Ny cruiser från H-D

H-D presenterar nya Deadwoo...

Sommarauktion hos Antiqueweb

Svenska Antiqueweb avslutar...

HJC stärker kundrelationen

Pressrelease från HJC Helme...

Sportsterbygge i nästa nummer

I Allt om MC nummer 8 komme...

Dags för gräsgasa hos Hydet

Den 1 augusti kör Hydet MC ...

Recension: Gilles MUE2 fotpinnsats