Jag bara kommer att älska din text när du varit utan ström i ett dygn. Mitt rekord är 7 dagar när det var vinter storm 2010.Visst kan man, har trangiakök och grejer också om det är så... Men jag vill intejag betalar jävligt dyra pengar för min el, då kan man väl få förvänta sig att skiten ska funka? Detta är för fan den oheliga treenigheten av ickekvalitet, det går inte fort, det blir inte bra och det kostar satan
Nu, knappt fyra timmar senare kom strömmen tillbaka. Tror jag ska köpa en sandpappersdildo och skicka till Eon som en försenad julklapp.
Mitt i natten knackade det på dörren o utanför stog en blåfrusen polsk elektriker. (vattenfall hyrde in 100 polska högspännings elektriker under denna vecka) han undrade hur vårat hus kunde lysa när halva dalsland hade strömavbrott.
Så jag visade honom mitt 3 cyl diesel elverk som knattrade o gick.
En stund i värmen o ett par koppar kaffe så hade jag förstått vad han ville. Han var helt vilse ute på dalboslätten. Jag visste var några träd låg över högspännings så på med kläder o ut i stormen med motorsåg.
Polacken jordade ledningarna o jag fällde träden. Frampå morgonen kunde vattenfall släppa på den högspännings o vissa gårdar och kommun fastigheter få el efter ca 3 dagar sedan tog det ytterligare 4 dagar innan alla lednings gator var röjda och elen framme.
70 cm vänersnö på en natt gjorde att 1000 tals träd välte, gick av, böjde sig över ledningar.
jag betalar jävligt dyra pengar för min el, då kan man väl få förvänta sig att skiten ska funka? Detta är för fan den oheliga treenigheten av ickekvalitet, det går inte fort, det blir inte bra och det kostar satan
jävla tur att vi inte har kidsen denna julen...