Hur skulle er röst falla om det var val idag?

Parti

• Antal röstningar
    0
Vi är för lättvindiga med vilka asylsökande som tas emot? Ja.
Asylärendena missköts? Ja.
Musslimskräck? Ja. Men det tror jag är okunskap och propaganda från Disneyland. Bibeln och koranen är väldigt lika - olika tolkningar på samma historia.
Debatten om högutbildade invandrare som får hålla sig till "Svennejobb" är överdriven.
Har råkat på många utländska läkare.
En del är duktiga, en del är helt odugliga (antagligen kamelinseminatörer).
Att "köpa" en utländsk titel rakt av utan att kolla kompetensen är idiotiskt.
Hur många ingenjörer från jugoslavien har ni råkat på?
Jag har träffat massor..

Faktum kvarstår:
Det finns ingen folkvilja för att ta emot så många invandrare som Sverige gör.
Det finns en stark motvilja mot islams utbredning i Sverige.
Så länge Sverige fortsätter på inslaget spår finnns en stark grogrund för enfråge-/missnöjes-/whateverpartier.

FAKTA: Så här låter outbildade/okunniga personer (oftast 16-25 gamla snorungar) som INTE har ngn jävla aning om hur samhället ser ut.
Utan "lär sig" av sin polare som OXÅ är okunniga snorungar.

1. Hur FAN tror du Sverige skulle klara sig UTAN ngn invandring????
2. Vad är det med Islam som du är rädd för?? (vilka fler religoner är du emot)
3. Så länge det finns sådana som du, som vi fortsätter ha problem med partier som exvis: SD

Det finns INGEN vettig person med hyffsad kunskap om politik som skulle vilja se ett parti som SD i makten/rikstan.
Då skulle ni få se på PROBLEM.

Så snälla alla ni snorisar som vill ha denna invandrarfientliga attityden från politiker: Ta och läs på era kunskaper lite mer o använd det som kallas för hjärna o tänk ett steg till!!

.../Yoshi

Det representerar det här forumet alldeles ypperligt.

Det är nog riktigt att okunskapen flödar rikligt här på SH. Men så okunniga är inte SH-folket, inte ens snorisarna... tror inte ett ögonblick att så många här verkligen skulle rösta på SD. Men provocerar gör de gärna.

Själv tycker jag det är häpnadsväckande hur så många som röstade blått i senaste valet kan vara så missnöjda när borgarna faktiskt bara gör vad de sagt att de skall göra. Det har ju knappast bjudits på några större överraskningar efter valet.

FAKTA

.../Yoshi
nu är du på gungfly min vän..

:hihi
Ok, point taken.
Men faktum kvarstår, SD får röster, folk förargas, undrar varför, skiter i grundorsaken och börjar snacka utseende, historik, övriga frågor mm.
som jag sa så har du helt rätt i det du säger, jag å andra sidan förbehåller mig rätten att vara lagom neutral.. ;)

kanske spruta på lite tändvätska när det behövs

Last edited:
För mig känns det som att man röstar på att SD för att man inte vet bättre, alltså okunskap. Jag känner mig illa till mods när jag ser pollresultatet, att SD ligger i topp.

Illa till mods för att vi lever i en "demokrati" och för att folk har rätten att att rösta på vad de vill?
Jag skulle gissa på att du är vänsterkommunist, socialkommunist eller miljökommunist.
Men är det inte mer okunskap att rösta på sossarna? Hittills har inte Mona Muslim sagt vad hon vill eller vad hon står för. Det enda hon snackar om är hur fel moderaterna har och gör.

Jag är moderat och jag skulle 100 gånger av 100 hellre rösta på SD än på diktaturen socialdemokraterna.

Mjae rassar eller inte... såhär äre väl egentligen

Fakta: Invandringspolitiken har misslyckats fullständigt, integrationen fungerar inte ...
Jag antar att du inte har varit på en flyktingförläggning då, där det bor tre familjer á 10 personer i en trea på 50 kvm. Och sen tror jag du fick en nolla för mycket i antalet flyktingar.

...exakt, Sverige har helt enkelt tagit emot för mkt invandrare. Det finns varken plats eller pengar längre.

De blir helt enkelt slussade från ett getto till ett annat, utan jobb eller någonting.

Ändå är det inte tal om att ens minska invandringen, då är man ju rasist eller hur, samtidigt säger alla att integrationen misslyckats.

Så, antingen kan vi vara "solidariska" som Mona uttrycker det och fortsätta slussa in 100k / år i Sverige... hey det ser ju bra ut på papperet iafalla, vi är ju inte rassar om vi släpper in så många eller hur ?! Invandrarna som kommer in får varken jobb eftersom det råder massarbetslöshet i Sverige (90% av invandrare i Rosengård är arbetslösa: fakta) sprickorna i samhället vidgas och partier som SD växer och växer i takt med folkets missnöje att de andra "riktiga" partierna blundar för problemer och fortsätter slussa in folk helt planlöst.
Är det rättvist att säga till en familj som befinner sig i ett krigsområde "Hey vi kan ta hand om er kom hit så får ni skydd osv" Sen när de kommer hit, blir de inkvarterade i en liten lägenhet och sen är det ingen som bryr sig längre, tro det eller ej men så är det idag.

Eller så kan man tänka bortom nästippen och politikerna tar sitt ansvar, frysa invandringen, ta vara på de 3 miljoner som redan finns i Sverige och se till att folk börjar få utbildning, läsa sig svenska, få jobb etc etc. Klyftorna i samhället minskar, partier som SD försvinner / faller under 1% och så lever alla lyckliga i alla sina dagar.

vilket alternativ väljer du ?

FAKTA: Så här låter outbildade/okunniga personer (oftast 16-25 gamla snorungar) som INTE har ngn jävla aning om hur samhället ser ut.
Utan "lär sig" av sin polare som OXÅ är okunniga snorungar.

3. Så länge det finns sådana som du, som vi fortsätter ha problem med partier som exvis: SD

Det finns INGEN vettig person med hyffsad kunskap om politik som skulle vilja se ett parti som SD i makten/rikstan.
Då skulle ni få se på PROBLEM.

Så snälla alla ni snorisar som vill ha denna invandrarfientliga attityden från politiker: Ta och läs på era kunskaper lite mer o använd det som kallas för hjärna o tänk ett steg till!!

.../Yoshi

"Fakta"? Är det "fakta", tycker du? Då förväntar jag mig en källa på det. I annat fall är det nog ingen annan är DU som är den "okunniga snorisen".

"Fakta"? Är det "fakta", tycker du? Då förväntar jag mig en källa på det. I annat fall är det nog ingen annan är DU som är den "okunniga snorisen".
vadå? oxå är väl en vedertagen förkortning, kommatering och meningsuppbyggnad måste sägas vara av relativ betydelse samtidigt som rikstan säkert är en trevlig stadsdel..

vidare tycker jag att vi måste kvotera lite röster till mauds fördel, så här kan vi inte ha det! allah ska med!

Last edited:
vadå? oxå är väl en vedertagen förkortning, kommatering och meningsuppbyggnad måste sägas vara av relativ betydelse samtidigt som rikstan säkert är en trevlig stadsdel..

vidare tycker jag att vi måste kvotera lite röster till mauds fördel, så här kan vi inte ha det! allah ska med!

Va...?

Jag tar gärna emot människor från andra länder. Hur många som helst faktiskt. Jag är inte ett dyft rädd för Islam, och jag är inte heller ett dugg rädd för invandrare. Dessutom tycker jag inte att det är så viktigt hur det går för Sverige, snarare hur det går för människorna, eller ännu mer, mig själv.

Jag tycker Mona är fin.

/perris

Skrämmande är det att så många röstar på S och en gammal avdankad politiker Mona.
Att folk röstar eller säger att de kan rösta på SD, tror jag att 90% vill bara visa att det finns ett problem så de lite mer seriösa partierna ser problemet och tar upp det till diskussion. Sen är det inte fult att vara stolt svensk/patriot lyssna på svenska nationalsången vid nationaldagen osv.

Det handlar inte om vad jag tycker, men om du gärna vill veta:
1. Illa, men vad jag vet påstår ingen över huvud taget att vi inte ska ha någon invandring. Från "ingen" till dagens nivåer finns en rad mellanting, ungefär 70.000 för att vara exakt
2. Jag är inte rädd för islam, din fråga är irrelevant (oviktig)
3. Åh nej. :gråta

F.ö. har du gått på dramakurs hos någon annan pantad medlem som tror att man bäst signalerar sin ståndpunkt med versaler (stora bokstäver även kallat). Reklamera den kursen, den gav inte önskat resultat.

Du kan babbla hur mycket du vill, det hjälper inte. Faktum kvarstår fortfarande, även om du och jag var 100% överens (Gud förbjude) så skulle fortfarande fakta kvarstå:

Det finns ett stort missnöje med förd politik

Det spelar ingen roll hur många inlägg den här tråden innehåller när Swedie bestämmer sig för att stänga den, det spelar ingen roll vem som varit otrevligast, problemet är fortfarande inte löst. Det är egentligen inget att bråka om.

:hej

nu måste någon rösta på centern snart, annars får vi tillsätta en myndighet som kan undersöka frågan och redovisa en preliminär rapport år 2011 som sedan ska understödja den slutgiltiga rapporten som år 2020 ska redovisas framför en beslutsfattande kommitté.

Illa till mods för att vi lever i en "demokrati" och för att folk har rätten att att rösta på vad de vill?
Jag skulle gissa på att du är vänsterkommunist, socialkommunist eller miljökommunist.
Men är det inte mer okunskap att rösta på sossarna? Hittills har inte Mona Muslim sagt vad hon vill eller vad hon står för. Det enda hon snackar om är hur fel moderaterna har och gör.

Jag är moderat och jag skulle 100 gånger av 100 hellre rösta på SD än på diktaturen socialdemokraterna.

:rolleyes:
Alltså, du har inte fattat mitt inlägg märker jag. Jag skrev att jag känner mig illa till mods därför att så många (här inne) tycker som de gör, att vissa förespråkar SD, inte att vi lever i demokrati. Läs annonsen som T-rex visade. Tycker du att Björklund verkar veta mycket om demokrati. Han bara svarar flummigt när det kommer upp vettiga frågor.
http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=171374
SD är ett missnöjesparti.
Sen om du tycker att det är lika mycket okunskap att rösta på sossarna som SD, så får du stå för det. Kan du ge några exempel på varför man ska rösta SD.

Om jag är moderat eller sosse, det spelar ingen roll. Du behöver inte gissa min politiska ställning för det har du inte med att göra...

Last edited:
1. Jag skulle inte vilja se SD hålla i makten i Sverige!

2. Däremot skulle jag vilja se att SD får hålla en liten plats.

SD anser jag inte vara racister, det har däremot en bra sak de vågar stå för. Det är invandringen. Tror inte det är någon här som inte skulle kunna säga att Sverige släpper in för mycket invandrare än de kan behandla? De vill inte skicka ut alla för att de har en annan hudfärg. De vågar stå för att det faktiskt kommer in för mycket personer som det är svårt att kunna hjälpa ekonomiskt.

Därför anser jag att det är en bra sak att de vill strypa intaget på personer som kommer in här. Varför ska de då anses som rasister bara föra att de vill det? Skulle hela finska befolkningen anses som rasister bara för att de inte vill släppa in massa utomstående?

Nej alla stora partier mjölkar bara efter att få stå kvar på den plats de står och inte tappa röster- därför vill/vågar de inte själva ta tag i detta. För de själva får ju inge problem av det? De har ju redan en fet plånbok.

Nej det skulle nog bara kunna leda till nåt positivt att få SD en liten plats i riksdagen så att vissa saker som faktiskt många personer vill att det ska tas tag i, verkligen görs! :)

SD anser jag inte vara racister, det har däremot en bra sak de vågar stå för.

Nej det skulle nog bara kunna leda till nåt positivt att få SD en liten plats i riksdagen så att vissa saker som faktiskt många personer vill att det ska tas tag i, verkligen görs! :)

Det kanske är läge att sluta skolka från historialektionerna, och svenska för den delen.

SD har frångått en strikt rasistisk ståndpunkt till förmån för ett mer retoriskt grepp för att uppnå samma sak. De har inget reellt partiprogram utan är ett rent missnöjesparti, en given väg för att komma till den punkt där det ens är lönt att driva ett helt partiprogram.

Tänk om - Tänk rätt

nu måste någon rösta på centern snart

Näe :3freak

SD har frångått en strikt rasistisk ståndpunkt...

Det har du så klart rätt i, men även flera av de etablerade partierna har ett mycket tvivelaktigt förflutet som skulle vara intressant att diskutera, vilket det också borde göras. Det är bara det att det skulle bli tjatigt om varenda debatt med Moderaterna styrde in på deras motstånd till kvinnors rösträtt, om Centerpartiet alltid fick förklara sina nazikopplingar under 30-talet, om Vänsterpartiet alltid fick förklara deras stöd till terrorregimer, om Socialdemokraterna fick förklara sin historia som bara den kunde ge upphov till en hel temavecka på SVT1 och SVT2. Vad Kd och folkpartiet och Miljöpartiet är för ena kan vi ju också rota i. Varför har MP så många pedofiler t.ex.? Rent statistiskt sett över antal folkvalda som snuskat minderåriga leder d eju med hästlängder. Ska det dras upp varje gång klimatfrågan kommer upp? Kanske. Finns det ett samband mellan osunt intresse för miljö kontra minderåriga?

Antingen dikutererar man politik eller historia, man kan inte alltid börja styra in på just ett partis historik och undvika sakfrågan.

Last edited:
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...