Hur skulle er röst falla om det var val idag?

Parti

• Antal röstningar
    0
Personligen skulle jag säga, när jag tittar i SD´s politiska sammanfattning, känns det som en ren önskelista.
De målar upp en bild av sveriges sammhälle som jag anser lite väl enkelspårig. och de talar ständigt om hur det är, och vilka det kan tänkas bero på. Men ingenstans i detta programet känns det som de påtalar hur de vill skapa möjlighet att få det sverige de vill ha.

Den frågan jag ställer mig när jag läser detta är Hur?

Jag skulle också vilja posta detta klippet från 1998, alltså 10 år sen, nu när deras parti ändå fortgått i 20 år. Har nånting förändrats?

http://www.youtube.com/watch?v=HaMOmtZaDHw&feature=related

Jag vill också klargöra att jag inte låtit min röst falla på varken sossarna eller SD, oberoende av debatten. och inte heller efter debatten skulle min åsikt förändras. Jag har sörsökt granska deras samanfattning ur en objektiv synvinkel. Jag tar alltså inget parti i detta. Bara pekar på vissa saker...

:hej

Jag vill se ett missnöjesparti som vill slänga ut alla inavlade jävlar som kan tänka sig att rösta på Sverigedemokraterna. :)

Tänk vad Sverige skulle blomstra utan alla griniga bakåtsträvare som bara sitter och gnäller.

Då har vi ju redan kommit fram till att det inte går att lösa mer än i teorin eller hur?
Invandringen uppgick till 67000 personer 2007, då är inte den illegala invandringen medräknad.
Det är för stor belastning på ett så litet land som sverige, men som vanligt är det vi som ska dra det tunga lasset oavsett om det gäller invandring eller miljö.

Äh, måla inte upp oss som ett offer, det är bara dumheter. Det går att lösa, om vi skulle vilja. Men istället väljer vi den enkla vägen.

Jämför det med kollektivtrafiken. Det skulle kunna lösa sig så att de flesta skulle kunna åka kollektivt och komma i tid till jobb och skola och till en billigare peng än att ta bilen men vill vi det? Nä, det är enklare att ta bilen.

67 000 personer invandrade, det är helt sant men hur många av dessa är invandrare som du vill ha ut? Betänk nu även tyska läkare, brittiska professorer, belgiska börsmäklare, danska byggarbetare och så vidare. Ska vi kasta ut dem också? Det är nog lika bra, vi saknar inte kvalificerade arbetare ändå i Sverige.

Illegal invandring, visst, det rör sig säkert om 100 - 1000 personer om året. Det är knappast nåt vi lider av.

Hur har ni tänkt att integrationen ska gå till på ett bättre sätt? Sätta dom i en fin villa med strandtomt, central lgh? Nej billig integration, när dom lärt sig språk accepterar det nya landet och hur det fungerar så skaffar dom sig ett jobb. När de har det ska valmöjligheten finnas att flytta.
Men hur många av dom vill lära sig något nytt språk, hur svenska sammhället funkar osv. när de får pengar för att inte göra ett skit.
All heder till de som jobbar och vill bli lite "svenska".
Läste en undersökning från Somalia, de hade kollat hur många av kvinnorna mellan ca15-25 hade blivit våldtagna det senaste året, kommer inte ihåg siffrorna men många var det.
Hur ska man ta hit sådant folk och tro att de sköter sig?

Äh, måla inte upp oss som ett offer, det är bara dumheter. Det går att lösa, om vi skulle vilja. Men istället väljer vi den enkla vägen.

Jämför det med kollektivtrafiken. Det skulle kunna lösa sig så att de flesta skulle kunna åka kollektivt och komma i tid till jobb och skola och till en billigare peng än att ta bilen men vill vi det? Nä, det är enklare att ta bilen.

67 000 personer invandrade, det är helt sant men hur många av dessa är invandrare som du vill ha ut? Betänk nu även tyska läkare, brittiska professorer, belgiska börsmäklare, danska byggarbetare och så vidare. Ska vi kasta ut dem också? Det är nog lika bra, vi saknar inte kvalificerade arbetare ändå i Sverige.

Illegal invandring, visst, det rör sig säkert om 100 - 1000 personer om året. Det är knappast nåt vi lider av.

sen när har jag förespråkat att vi ska kasta ut dom som är här? Det är
dock dags att begränsa invandringen.
Sen är det stora grupper som kommer hit och inte har intresse för 5öre att anpassa sig.
Det var ju tom. häxjakt när det var på förslag att det skulle vara krav att lära sig svenska, vakna ur bubblan.

Har inte orkat läsa igenom alla inlägg, då jag inte riktigt vill bli förbannad innan jag ska till jobbet.
Men lite har jag läst och min enda fråga till alla som gillar SD. Har ni verkligen kollat upp vad som skulle hända om dom VERKLIGEN kom till makten??
Sen det här med invandrare, jag misstänker att rätt många här inne tillhör den gruppen på ett eller annat sätt. Själv har jag då invandrarbakgrund eftersom min farsa kommer från Finland. Vilken hudfärg drar ni gränsen vid för "invandrare"?
Kommer garanterat rösta på Moderaterna igen, trots alla nedskärningar o.s.v. Det är bra att det inte lönar sig att vara hemma och sparka sig trött.Visst, blir man sjuk så är det inte kul, men tacka då isåfall alla som faktiskt är sjukskrivna fast dom inte behöver. Bli arbetslös är inte heller kul, därför är det ju bra att det lönar sig att ta ett jobb istället för att gå hemma och vänta på drömjobbet.
Det är säkert jätteläskigt när det ställs en massa krav på invånarna i ett land, men i längden kommer det arbetet nog ge en hel del frukt.

Har inte orkat läsa igenom alla inlägg, då jag inte riktigt vill bli förbannad innan jag ska till jobbet.
Men lite har jag läst och min enda fråga till alla som gillar SD. Har ni verkligen kollat upp vad som skulle hända om dom VERKLIGEN kom till makten??
Sen det här med invandrare, jag misstänker att rätt många här inne tillhör den gruppen på ett eller annat sätt. Själv har jag då invandrarbakgrund eftersom min farsa kommer från Finland. Vilken hudfärg drar ni gränsen vid för "invandrare"?
Kommer garanterat rösta på Moderaterna igen, trots alla nedskärningar o.s.v. Det är bra att det inte lönar sig att vara hemma och sparka sig trött.Visst, blir man sjuk så är det inte kul, men tacka då isåfall alla som faktiskt är sjukskrivna fast dom inte behöver. Bli arbetslös är inte heller kul, därför är det ju bra att det lönar sig att ta ett jobb istället för att gå hemma och vänta på drömjobbet.
Det är säkert jätteläskigt när det ställs en massa krav på invånarna i ett land, men i längden kommer det arbetet nog ge en hel del frukt.
jag blir så glad när du gång på gång visar sådant skarpsinne.. singel?

Hur har ni tänkt att integrationen ska gå till på ett bättre sätt? Sätta dom i en fin villa med strandtomt, central lgh? Nej billig integration, när dom lärt sig språk accepterar det nya landet och hur det fungerar så skaffar dom sig ett jobb. När de har det ska valmöjligheten finnas att flytta.
Men hur många av dom vill lära sig något nytt språk, hur svenska sammhället funkar osv. när de får pengar för att inte göra ett skit.
All heder till de som jobbar och vill bli lite "svenska".
Läste en undersökning från Somalia, de hade kollat hur många av kvinnorna mellan ca15-25 hade blivit våldtagna det senaste året, kommer inte ihåg siffrorna men många var det.
Hur ska man ta hit sådant folk och tro att de sköter sig?
det systemet fungerar bevisligen inte tillfredställande.. om det inte räcker med att sträcka ut en hand så får vi sträcka ut två händer och en fot istället, det är människor vi pratar om, inte boskap.

Jag vill se ett missnöjesparti som vill slänga ut alla inavlade jävlar som kan tänka sig att rösta på Sverigedemokraterna. :)

Tänk vad Sverige skulle blomstra utan alla griniga bakåtsträvare som bara sitter och gnäller.
drömma kan man alltid..

Last edited:
1. Det är fan skrämmande hur så många kan kryssa SD i en sån här poll.. Jag skäms över att vara svensk!

2. Mkt snack om invandring nu. Illegala invandrare kostar med all största sannolikhet minst som grupp. Arbetsinvandrarna som någon nämnde är sannolikt den minsta då läkare, jurister etc oftast hamnar som städare eller taxichaffisar.

3. Är det något som måste ändras så är det integrationsförfarandet av flyktingar och andra invandrare. Samt hur vi behandlar brottsligheten inom gruppen. Att sitta inne här är ofta bättre än att vara fri i deras hemland. På vilket sätt bidrar det till att de drar sig för brott när de hotas att skickas hem iaf?
3:2 Ge dem istället verktygen, ett ultimatum och bli jävligt tydlig med att brott = hej då!

1. Det är fan skrämmande hur så många kan kryssa SD i en sån här poll.. Jag skäms över att vara svensk!

Agree!

2. Arbetsinvandrarna som någon nämnde är sannolikt den minsta då läkare, jurister etc oftast hamnar som städare eller taxichaffisar.

Källa på den? Är inte detta bara en seglivad myt?
Har för mig jag läste nånstans att de få som faktiskt kommer till Sverige och är välutbildade har sitt "vanliga" jobb så fort det klarat av den Svenska kompleteringsutbildningen som ofta krävs för att exempelvis en Iransk läkare ska kunna praktisera i Sverige. Att vi ställer krav på att en jurist/läkare eller veterinär ska klara av samma saker som en som är utbildad i Sverige ser inte jag som något fel. Dock är det synd att det tar (ibland) så pass lång tid att skaffa sig den kompetensen när arbetskraften verkligen behövs.

3. Är det något som måste ändras så är det integrationsförfarandet av flyktingar och andra invandrare. Samt hur vi behandlar brottsligheten inom gruppen. Att sitta inne här är ofta bättre än att vara fri i deras hemland. På vilket sätt bidrar det till att de drar sig för brott när de hotas att skickas hem iaf?
3:2 Ge dem istället verktygen, ett ultimatum och bli jävligt tydlig med att brott = hej då!

Håller med här. Språktest/krav tycker iaf jag är en rätt så självklar sak. Kan man inte språket i det land man tänker leva så torde väl risken för att man bara bli en belastning vara rätt så stor.
Sen borde vi ta efter USA vad gäller "Three strikes and then you're out"!

:rofl
Den här tråden är som en tre år gammal mardöm som går i repris.
Som vanligt fokuserar man på allt utom sakfrågan som gett SD så pass många röster i invandrartäta områden som de faktiskt har fått.

Faktum kvarstår:
Det finns ingen folkvilja för att ta emot så många invandrare som Sverige gör.
Det finns en stark motvilja mot islams utbredning i Sverige.
Så länge Sverige fortsätter på inslaget spår finnns en stark grogrund för enfråge-/missnöjes-/whateverpartier.

Detta är inte svårt att begripa, och det är belagt.

Det är egentligen det enda som behöver diskuteras, men det är inte svårare än att det finns ett starkt missnöje med höga skatter och ganska många röstar på partier som vill ha lägre skatter eller att det finns en stark tro på att vi ska ha sociala skyddsnät och då röstar folk på partier som vill erbjuda sociala skyddsnät.

Vad fan är det ni inte begriper? Apropå degenererade alltså. ;)

Källa på den? Är inte detta bara en seglivad myt?

Det har varit uppe till debatt tidigare.. jag minns inga årtal eller konkreta referenser, and I don´t care!

Den gruppen är dock den som när de inte får sin läkartjänst biter i äpplet och kör taxi, så de stör mig inte. Hade de tyckt att svennskarr e dumm, jag laga kött. ainte åka skjtsa svennefita.. DÅ hade jag hatat dem, men de tillhör ju den delen av världsbefolkningen som VILL jobba, och som gör det de kan oavsett om det är att leka kirurg, eller köra taxi. I alla avseenden hedervärt!

Att det är svårt och tar tid att komma in i en ny terminologi och nya rutiner är inte konstigt, fel eller dumt. Om än välidgt synd på de som förmodligen är beåvade läkare och hamnar bakom ratten i en gul V70.

Det sunda förnuftets parti - blankt.

Personligen anser jag det är stor skillnad på att rösta blankt och att inte rösta alls. Röstar man blankt visar man att man bryr sig men inte gillar något av alternativen. Röstar man inte alls visar man att man inte bryr sig.

Ja, fast nu är du väl ändå ute och cyklar lite? Förr i tiden var blankröster en protest. Nu tillfaller blankrösterna det parti som vinner valet.

:rofl
Den här tråden är som en tre år gammal mardöm som går i repris.
Som vanligt fokuserar man på allt utom sakfrågan som gett SD så pass många röster i invandrartäta områden som de faktiskt har fått.

Faktum kvarstår:
Det finns ingen folkvilja för att ta emot så många invandrare som Sverige gör.
Det finns en stark motvilja mot islams utbredning i Sverige.
Så länge Sverige fortsätter på inslaget spår finnns en stark grogrund för enfråge-/missnöjes-/whateverpartier.

Detta är inte svårt att begripa, och det är belagt.

Det är egentligen det enda som behöver diskuteras, men det är inte svårare än att det finns ett starkt missnöje med höga skatter och ganska många röstar på partier som vill ha lägre skatter eller att det finns en stark tro på att vi ska ha sociala skyddsnät och då röstar folk på partier som vill erbjuda sociala skyddsnät.

Vad fan är det ni inte begriper? Apropå degenererade alltså. ;)
det är skönt att vi har någon som kan berätta vad som är värt att diskutera och vad som inte är det..

faktum kvarstår:
det här är ett forum vars syfte är att låta deltagarna vädra sina tankar och åsikter i ett brett spann av ämnen.

att du däremot har rätt vet både du och jag tillsammans med många andra, men det är inte därför det debatteras ;)

det är skönt att vi har någon som kan berätta vad som är värt att diskutera och vad som inte är det..

/.../

att du däremot har rätt vet både du och jag tillsammans med många andra, men det är inte därför det debatteras ;)

:hihi
Ok, point taken.
Men faktum kvarstår, SD får röster, folk förargas, undrar varför, skiter i grundorsaken och börjar snacka utseende, historik, övriga frågor mm.

Rösta?? vet inte ens när det senaste valet var..senast jag röstade var när Kjell-Olov Feldt var finansminister..vet inte ens vad statsministern heter..fan..måste börja titta på svensk TV igen...

Mitt intresse för politik är praktiskt taget lika med 0.

För mig känns det som att man röstar på att SD för att man inte vet bättre, alltså okunskap. Jag känner mig illa till mods när jag ser pollresultatet, att SD ligger i topp.

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman