Hur skulle er röst falla om det var val idag?

Parti

• Antal röstningar
    0
Nä, just det.
Och hade något annat parti begränsat den för länge sedan hade de inte behövts.

Det gör dom inte hur som helst. Det är ett oseriöst enfrågeparti. Ska vi låta dom vara med och bestämma om sånt som inte har med invandringen att göra lär nog dom flesta bli missnöjda.

ja, knappast förvånande

Fan, nu snodde du ju mitt svar.

Last edited:
Demokrati=majoriteten bestämmer.

3%=ej majoritet.

Sedan, det faktum att SD är ett enfrågeparti, vanligtvis för folk som inte klarar av att handskas med sin egen misär utan har nåt behov av att skylla på dom[tm] borde ju innebära att deras röstunderlag blir än mer begränsat.

Åkesson gör ju sig själv till åtlöje var gång han syns i tv, och vid de sällsynta tillfällen någon annan representant för dem gör något publikt framträdande så är det ju i princip lyteskomik det handlar om.

http://youtube.com/watch?v=MeYRjJjX3u8 jag låter det tala för sig själv

... jag låter det tala för sig själv

Ja, att lägga fram något eget konkret är ju normalt inte grunden i SD argumentation.

Nåväl, den stora behållningen av ditt lilla klipp är ju onekligen de kommentarer som finns, tillåt mig klippa och klistra;

---

HATA MONA MUSLIM JÄVLA SOSSE HORA!

Ditt jävla sosseäckel, ser jag dig så stryper jag dig. Din fula dumma jävla skabbiga hora! åk till israel din fitta! Och kan du HÅLLA KÄFTEN när jimmie pratar? dumma jävla fittkärring.

---

Sedan kommer de igång med en egen liten debatt om vem som är folkförrädare och inte. En blind leder en blind....

Edit;

Begåvningsreserven slår till;

http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=171374

Last edited:
kommentarerna är väl knappast åkessons fel? ska sahlin få skit för muhammeds kommentarer "JÄVLA svennehora osv osv." ?

ok 30% soffrasister på SH då?:confused:

Det låter som en rätt trolig siffra, kolla t.ex. den här tråden med genomtänkta inlägg såsom "jävla kriminella blattar,skicka hem bara!".

EDIT: Övriga kommentarer som talar för SD i ovanstående klipp tillhör ju knappast begåvningseliten heller. Att rasism springer ur okunskap vet vi ju sedan innan och det torde ju påvisa en hel del i sammanhanget.

Last edited:
Jag tycker inte det handlar om rasism, men man måste nog ta tag i invandringen innan det utvecklas till det.
Kanske lite dålig jämförelse men man kan ju se vad som hände på balkan när olika religoner skulle samsas.

Precis, enfrågeparti.

Det är egentligen inte att dom vill begränsa invandringen som stör mig, det är att dom är rasister. Dom vill ju inte ha ut alla invandrare utan bara "fel" sorts invandrare/svartingar.

Det är ju bara kolla på deras hemsida:

"Ett befolkningsmässigt homogent samhälle har bättre förutsättningar att nå en fredlig och demokratisk utveckling, än en heterogen statsbildning."

"Sverigedemokraterna är inte principiellt emot invandring. Vi är på det klara med att Sverige alltid har haft invandring, men den har tidigare varit begränsad och reglerad. De invandrare som kom hit kunde ganska lätt assimileras och bli en del av det svenska samhället, främst på grund av att de inte var så många och att de kom från kulturellt närstående länder. De senaste årens invandring har dock varit av helt annan art. Det har handlat om tiotusentals invandrare varje år, från avlägsna delar av världen, vilket inte varit bra för Sverige."

Sen kan man ju läsa en massa annan skit om att stoppa moskéer och stärka den svenska kulturen osv. Konstigt att dom aldrig definierar vad dom menar med den svenska kulturen.

Jag tycker inte det handlar om rasism, men man måste nog ta tag i invandringen innan det utvecklas till det.
Kanske lite dålig jämförelse men man kan ju se vad som hände på balkan när olika religoner skulle samsas.

Absolut! Men är ideer som att invandrare inte ska få A-kassa eller bidrag om de inte kan jobba verkligen rätt sätt att gå?

Och hade du använt ovan nämnda kunskap hade du även vetat att religion inte var en fråga på Balkan, annat än för att benämna olika folkgrupper. Inga folkgrupper på Balkan är direkt religiösa - muslimerna är inte direkt troende. Trust me, jag har bott i Landskrona i 10 år, gått i skolan och jobbat med folk från både Balkan och arabländerna.

Absolut! Men är ideer som att invandrare inte ska få A-kassa eller bidrag om de inte kan jobba verkligen rätt sätt att gå?

Och hade du använt ovan nämnda kunskap hade du även vetat att religion inte var en fråga på Balkan, annat än för att benämna olika folkgrupper. Inga folkgrupper på Balkan är direkt religiösa - muslimerna är inte direkt troende. Trust me, jag har bott i Landskrona i 10 år, gått i skolan och jobbat med folk från både Balkan och arabländerna.

Ändrar det vad jag menar? slå ihop folkgrupper med helt olika värderingar/seder har aldrig slutat lyckligt.
Hur mycket man än vill att det ska göra det

Ändrar det vad jag menar? slå ihop folkgrupper med helt olika värderingar/seder har aldrig slutat lyckligt.
Hur mycket man än vill att det ska göra det

Joo det ändrar ju faktiskt vad du menar. Frågan är vad du egentligen är ute efter? Visst, att slänga ut dem och hindra vidare invandring är det lättaste sättet att lösa många problem på. Eller snarare flytta på dem. Så du har en giltlig poäng där. Men varför kan inte vi lösa problemen som vi har tagit på oss istället? Inte skylla på den och den politikern som för hundra år sen släppte in alla jävlar och satte dem i koncentratio... flyktingförläggningar. Vi har många problem i Sverige idag, ska vi skapa ytterligare världen över bara för att vi är för fega för att ta tag i våra?

Det sunda förnuftets parti - blankt.

Personligen anser jag det är stor skillnad på att rösta blankt och att inte rösta alls. Röstar man blankt visar man att man bryr sig men inte gillar något av alternativen. Röstar man inte alls visar man att man inte bryr sig.

Joo det ändrar ju faktiskt vad du menar. Frågan är vad du egentligen är ute efter? Visst, att slänga ut dem och hindra vidare invandring är det lättaste sättet att lösa många problem på. Eller snarare flytta på dem. Så du har en giltlig poäng där. Men varför kan inte vi lösa problemen som vi har tagit på oss istället? Inte skylla på den och den politikern som för hundra år sen släppte in alla jävlar och satte dem i koncentratio... flyktingförläggningar. Vi har många problem i Sverige idag, ska vi skapa ytterligare världen över bara för att vi är för fega för att ta tag i våra?

Ja kanske lösa problemen som finns just nu, det går inte medans det kommer in 100000 varje år!
Och förbannat smaklöst att börja prata om koncetrationsläger.

Ja kanske lösa problemen som finns just nu, det går inte medans det kommer in 100000 varje år!
Och förbannat smaklöst att börja prata om koncetrationsläger.

Jag antar att du inte har varit på en flyktingförläggning då, där det bor tre familjer á 10 personer i en trea på 50 kvm. Och sen tror jag du fick en nolla för mycket i antalet flyktingar.

Men om vi avsäger oss det hela och skyller problemet på gamla synder, skulle inte en andragenerationsinvandrare (de som vi idag har mest problem med av invandrarna) kunna göra samma sak i en rättegång och lägga hela skulden på sina föräldrar som var tvugna att fly till det här skitlandet? Eller ska vi ta tag i våra problem och inse att det är våra problem precis som vi tycker att den där andragenerationsblatten ska ta tag i sina problem och inte skylla ifrån sig?

EDIT: Jo, problemen går att lösa för det är inte flyktingarna vi har problem med på det stora hela. Men, som sagt, det här med kunskap...

Jag antar att du inte har varit på en flyktingförläggning då, där det bor tre familjer á 10 personer i en trea på 50 kvm. Och sen tror jag du fick en nolla för mycket i antalet flyktingar.

Men om vi avsäger oss det hela och skyller problemet på gamla synder, skulle inte en andragenerationsinvandrare (de som vi idag har mest problem med av invandrarna) kunna göra samma sak i en rättegång och lägga hela skulden på sina föräldrar som var tvugna att fly till det här skitlandet? Eller ska vi ta tag i våra problem och inse att det är våra problem precis som vi tycker att den där andragenerationsblatten ska ta tag i sina problem och inte skylla ifrån sig?

EDIT: Jo, problemen går att lösa för det är inte flyktingarna vi har problem med på det stora hela. Men, som sagt, det här med kunskap...

Ok men vad har du för lösning på problemet då Mr. Kunskap?:va

Ok men vad har du för lösning på problemet då Mr. Kunskap?:va

Integration går att lösa på många sätt. Vuxna förebilder är ett av de sätt som visat sig vara oerhört effektiva, kamratstödjare på skolor, fritidsgårdar och så vidare. Nummer två är jobb, jobb är ett mycket, mycket effektivt sätt att ta död på rasism - från båda håll. Nummer tre är placering. Man placerar inte 75% av en population på samma ställe om man vill att de ska integreras med övriga populationer.

Tre enkla men ändå så svåra steg. De kräver två saker: Engagemang och ekonomi. Två saker som verkligen saknas i dagens samhälle. Idag är det viktigare att man får billig städhjälp hemma än att man integrerar flyktingar och tar hand om ungdomsbrottslingar innan de blir grovt kriminella. Att ekonomin saknas beror på att engagemanget saknas. Och där det finns engagemang, där sprids det hat istället - både från höger och vänster på den politiska skalan.

Integration går att lösa på många sätt. Vuxna förebilder är ett av de sätt som visat sig vara oerhört effektiva, kamratstödjare på skolor, fritidsgårdar och så vidare. Nummer två är jobb, jobb är ett mycket, mycket effektivt sätt att ta död på rasism - från båda håll. Nummer tre är placering. Man placerar inte 75% av en population på samma ställe om man vill att de ska integreras med övriga populationer.

Tre enkla men ändå så svåra steg. De kräver två saker: Engagemang och ekonomi. Två saker som verkligen saknas i dagens samhälle. Idag är det viktigare att man får billig städhjälp hemma än att man integrerar flyktingar och tar hand om ungdomsbrottslingar innan de blir grovt kriminella. Att ekonomin saknas beror på att engagemanget saknas. Och där det finns engagemang, där sprids det hat istället - både från höger och vänster på den politiska skalan.

Då har vi ju redan kommit fram till att det inte går att lösa mer än i teorin eller hur?
Invandringen uppgick till 67000 personer 2007, då är inte den illegala invandringen medräknad.
Det är för stor belastning på ett så litet land som sverige, men som vanligt är det vi som ska dra det tunga lasset oavsett om det gäller invandring eller miljö.

*/ ?>
Nyheter
MC-mässan startar idag

Med start idag, den 23 janu...

Fullt drag på mc-mässan i Jönköping!

Bikes monter full till bred...

Nya Indian Chief Vintage

I kölvattnet av att ha spar...

MotoGP 2026: kalender och förare

MotoGP-kalendern och förarn...

Benavides till dramatisk Dakar-seger

Luciano Benavides, som gick...

Gotland Ring Bike Week 2026 – rabatt på färjan klar!

Alldeles nyss fick vi klart...

Michelin lanserar Anakee Adventure 2 – nytt adventuredäck med fokus på väg, men redo för grus!

Michelin breddar sitt adven...

Svensk auktion med tävlingshojar

Det svenska företaget Antiq...

Officiella: Harley-Davidsons 2026-nyheter

Efter att Cruiser-programme...

WP kliver in i bromsvärlden – lanserar helt nya bromssystem

WP har länge varit synonymt...

Back