Jämför man med Sverige har nog människor från mellanöstern inte riktigt samma uppfattning om vad människovärde är, dock är det inte så överdrivet många som gifter sig med 10-16åringar och självmordsbombar.
Tycker dock alla som försvarar mellanösterns kulturer kan flytta dit och leva efter deras seder om dom nu tycker att det är ett så moraliskt folk.
Jag står fortfarande för att "kulturberikning" är total katastrof.
Over and Out
Nu visar du ditt sanna jag igen! Tänk på Muhammedteckningarna. Sen tänker du att det i Sverige publiceras bilder, hajpas rejält, om djurplågeri på t.ex. ett slakteri i sydsverige. Vad kommer hända med det? Det kommer att brinna, det kommer att brännas av svenskar. Minkar kommer släppas ut och det kommer bli skriverier. Tänk dig att ett ungdomshus i Köpenhamn ska rivas. Halva stan brinner, bilar, hus, rutor krossas och folk gapar och skriker i veckor! Vad är skillnaden? Västvärlden slåss för det vi tycker är viktigt, arabvärlden för det de tycker är viktigt.
Hedersmord då. Är det typiskt islam? Testa att läsa
här och tänk till.
Självmordsbomber? Ja, som en libanes jag jobbade med sa "De skjuter raketer, vi självmordsbombar". Det är
aldrig,
aldrig någonsin ens fel att två träter.
Hmm hur kommer det sig att de flesta som jobbar som polis, väktare eller har någon som helst aning om hur dagens samhälle ser ut idag röstar eller stödjer SDs invandringspolitik medans övre medelklassfjollor som tror sig vara smartare än alla andra, bor i områden helt fritt från invandrare gärna skriker rasist åt de som blir utsatta av Monas politik och röstar V?
Som nån sa tidigare, använd ditt riktiga namn, bullshit att det "inte funkar". Det är lätt att vara tuff bakom datorn.
Ovanstående citat
kräver fakta bakom. Min uppfattning (efter att ha bott i en stad med ~50% invandrare) är, precis som nån annan sa, att de med samhällsnära tjänster ofta visar ett rätt bra snitt för hur samhället har röstat, inte alls på något sätt något övervägande mot SD, det har du förmodligen drömt ihop. Jag röstade på S i senaste valet. Då bodde jag i Landskrona. En stad som folk endast ser som ett problem och det verkar bara finnas ett problem i den staden: guess what? Invandrarna. Det stämmer dock inte om man överhuvudtaget skulle råka sätta sig in lite grann i situationen - men de flesta orkar inte det. Detta tillsammans med ett lokalmedia som gärna, mycket gärna, målar upp Landskrona som ett problemsamhälle och gärna målar upp Helsingborg som ett himmelrike på jorden - trots att Knutpunkten i HBG räknas som en av Sverige farligaste platser.
Så, med bakgrund av att jag känner flera av "problembarnen" i Landskrona och även har en del kontakter med ungdomar från gängen där så vet jag att det inte alls är särskilt mycket övervikt på invandrare i problemen. Det vill dock media att vi ska se. Och det är inte heller invandringen som är problemet, problemet är politiken som fördes på 90-talet och precis som jag har skrivit i tråden tidigare så finns det lösningar på dessa problem - lösningar som i detta nu används i just Landskrona - förmodligen en av de städer i Sverige som minskat sin kriminalitet mest under 2000-talet. Får vi läsa det nånstans? Knappast.
Växthuseffekten är ingenting annat än en bluff
Nu glömde du nog tänka till tror jag. Växthuseffekten är det som tillsammans med Syre och Vatten gör denna planet beboelig. Kolla på månen, hur mycket av solens värme sparas där? Ingenting, det finns inga gaser som håller värmen kvar där och inget ozon som håller UV-strålningen ute och ser till att det inte blir
för varmt. Och hur varmt är det då på månen? Lägstatemp ~-230 grader celsius. Max? ~120 grader celsius.
Det som dock inte är vetenskapligt bevisat är dock hur vi
påverkar växthuseffekten, det ter sig dock mer och mer sannolikt att vi ökar på den - hur mycket? Det får vi nog se om ett par år.
Läs på nästa gång så kanske det går bättre.