Hur skulle er röst falla om det var val idag?

Parti

• Antal röstningar
    0
Herregud på vilka grunder dömer du mig att vara rasist? att jag röstar på SD?

Dina fördomsfulla inlägg, hur du verkar tro att alla från arabländerna är självmordsbombande barbarer som våldtar spädbarn samt ditt var-och-en-till-sitt-snack.

Ett exempel:
Det är inte jag som lever i en jävla drömvärld där allt är vackert och fint och sverige kan ta hand om allt elende i hela världen.
Dom fina länderna i mellanöstern skulle väl kunna starta krig för en jävla muhammedteckning.
Du förespråkar kulturer som tycker kvinnor är som boskap, men det är väl vackert när en 40årig man gifter sig med en 11årig flicka?
Och några piskrapp för att du vistas med fel man? Ja för fan.
Knullar syrran me en svenne? fan kasta ut henne från balkongen!
Är det konstigt att det blir kulturkrock?

Dina fördomsfulla inlägg, hur du verkar tro att alla från arabländerna är självmordsbombande barbarer som våldtar spädbarn samt ditt var-och-en-till-sitt-snack.

Ett exempel:

Jag är mycket medveten att det är en liten procent som har så extrema värderingar.
Men man tar seden dit man kommer har jag blivit lärd och tycker även det ska gälla alla andra.
Sen är jag för invandring i mindre skala, inte som det är idag.
Det är bara att öppna ögonen för att se att något är fel med Sveriges invandringspolitik i dagens läge.

Frågan är som sagt om Sd skulle klara av att styra Sverige.

Vad spelar det för roll, de lär ju inte få majoritet.

Här är förresten några bra kandidater till att berika någon äcklig förort, de kommer nog vara välintegrerade efter lite ping-pong på fritids. :lol

http://www.svd.se/nyheter/inrikes/artikel_849253.svd

Jag är mycket medveten att det är en liten procent som har så extrema värderingar.

Är det? Hur blev du så medveten om det då?
Jag tror det är en majoritet faktiskt, en överväldigande rent av.
Precis det du beskrev tror jag är gängse uppfattning faktiskt. Och det är därför det värdelösa projektet gått åt skogen. Bland annat.

Last edited:
Nej, inte såna snälla skins. Utan mer den typ av skins som gärna hänger i organisationer som NSF, NDU, NRP och för inte så länge sedan, SD. :rolleyes:

mm jag misstänkte att han menade sånna... snacka om att vara fördomsfull mot skins!

Vad spelar det för roll, de lär ju inte få majoritet.

Här är förresten några bra kandidater till att berika någon äcklig förort, de kommer nog vara välintegrerade efter lite ping-pong på fritids. :lol

http://www.svd.se/nyheter/inrikes/artikel_849253.svd

Är det? Hur blev du så medveten om det då?
Jag tror det är en majoritet faktiskt, en överväldigande rent av.
Precis det du beskrev tror jag är gängse uppfattning faktiskt. Och det är därför det värdelösa projektet gått åt skogen. Bland annat.

Jämför man med Sverige har nog människor från mellanöstern inte riktigt samma uppfattning om vad människovärde är, dock är det inte så överdrivet många som gifter sig med 10-16åringar och självmordsbombar.

Tycker dock alla som försvarar mellanösterns kulturer kan flytta dit och leva efter deras seder om dom nu tycker att det är ett så moraliskt folk.
Jag står fortfarande för att "kulturberikning" är total katastrof.
Over and Out

Sedär, mycket bättre. Då får vi helt plötsligt en klarare bild hur det förhåller sig och varför de fettsuger. :tummenupp

Främst för att de är det enda realistiska högeralternativet, men problemet är att de är vänster. Så, det finns inget högeralternativ och de var de som sist var ett och därför blir man ju jeTe aRj på DOM!!!!!!!!

Jämför man med Sverige har nog människor från mellanöstern inte riktigt samma uppfattning om vad människovärde är, dock är det inte så överdrivet många som gifter sig med 10-16åringar och självmordsbombar.

Tycker dock alla som försvarar mellanösterns kulturer kan flytta dit och leva efter deras seder om dom nu tycker att det är ett så moraliskt folk.
Jag står fortfarande för att "kulturberikning" är total katastrof.
Over and Out

Nu visar du ditt sanna jag igen! Tänk på Muhammedteckningarna. Sen tänker du att det i Sverige publiceras bilder, hajpas rejält, om djurplågeri på t.ex. ett slakteri i sydsverige. Vad kommer hända med det? Det kommer att brinna, det kommer att brännas av svenskar. Minkar kommer släppas ut och det kommer bli skriverier. Tänk dig att ett ungdomshus i Köpenhamn ska rivas. Halva stan brinner, bilar, hus, rutor krossas och folk gapar och skriker i veckor! Vad är skillnaden? Västvärlden slåss för det vi tycker är viktigt, arabvärlden för det de tycker är viktigt.

Hedersmord då. Är det typiskt islam? Testa att läsa här och tänk till.

Självmordsbomber? Ja, som en libanes jag jobbade med sa "De skjuter raketer, vi självmordsbombar". Det är aldrig, aldrig någonsin ens fel att två träter.

Hmm hur kommer det sig att de flesta som jobbar som polis, väktare eller har någon som helst aning om hur dagens samhälle ser ut idag röstar eller stödjer SDs invandringspolitik medans övre medelklassfjollor som tror sig vara smartare än alla andra, bor i områden helt fritt från invandrare gärna skriker rasist åt de som blir utsatta av Monas politik och röstar V?

Som nån sa tidigare, använd ditt riktiga namn, bullshit att det "inte funkar". Det är lätt att vara tuff bakom datorn. :rolleyes:

Ovanstående citat kräver fakta bakom. Min uppfattning (efter att ha bott i en stad med ~50% invandrare) är, precis som nån annan sa, att de med samhällsnära tjänster ofta visar ett rätt bra snitt för hur samhället har röstat, inte alls på något sätt något övervägande mot SD, det har du förmodligen drömt ihop. Jag röstade på S i senaste valet. Då bodde jag i Landskrona. En stad som folk endast ser som ett problem och det verkar bara finnas ett problem i den staden: guess what? Invandrarna. Det stämmer dock inte om man överhuvudtaget skulle råka sätta sig in lite grann i situationen - men de flesta orkar inte det. Detta tillsammans med ett lokalmedia som gärna, mycket gärna, målar upp Landskrona som ett problemsamhälle och gärna målar upp Helsingborg som ett himmelrike på jorden - trots att Knutpunkten i HBG räknas som en av Sverige farligaste platser.

Så, med bakgrund av att jag känner flera av "problembarnen" i Landskrona och även har en del kontakter med ungdomar från gängen där så vet jag att det inte alls är särskilt mycket övervikt på invandrare i problemen. Det vill dock media att vi ska se. Och det är inte heller invandringen som är problemet, problemet är politiken som fördes på 90-talet och precis som jag har skrivit i tråden tidigare så finns det lösningar på dessa problem - lösningar som i detta nu används i just Landskrona - förmodligen en av de städer i Sverige som minskat sin kriminalitet mest under 2000-talet. Får vi läsa det nånstans? Knappast.

Växthuseffekten är ingenting annat än en bluff

Nu glömde du nog tänka till tror jag. Växthuseffekten är det som tillsammans med Syre och Vatten gör denna planet beboelig. Kolla på månen, hur mycket av solens värme sparas där? Ingenting, det finns inga gaser som håller värmen kvar där och inget ozon som håller UV-strålningen ute och ser till att det inte blir för varmt. Och hur varmt är det då på månen? Lägstatemp ~-230 grader celsius. Max? ~120 grader celsius.

Det som dock inte är vetenskapligt bevisat är dock hur vi påverkar växthuseffekten, det ter sig dock mer och mer sannolikt att vi ökar på den - hur mycket? Det får vi nog se om ett par år.

Läs på nästa gång så kanske det går bättre. :tummenupp

imaster du menar alltså att dom har en sund inställing i mellanöstern? sluta vrid och vänd på dig, jag STÅR för vad jag säger och du behöver inte försöka få mig att tro att vårat samhälle tolererar lika mycket idioti.
Dina jämförelser är bara skrattretande.

imaster du menar alltså att dom har en sund inställing i mellanöstern? sluta vrid och vänd på dig, jag STÅR för vad jag säger och du behöver inte försöka få mig att tro att vårat samhälle tolererar lika mycket idioti.
Har många kompisar som jobbat i "Mellanöstern".
Samhället i stort fungerar ungefär som här.
Lite religiösare folk i allmänhet, men ungefär lika många fanatiker.

Kan du visa vad i dem som är skrattretande? Bemöta dem med egna argument? Eller du kanske saknar sådana?

Menar du att du har full koll på samhället i Mellanöstern? Eller arabvärlden i stort? Med tanke på dina inlägg i den här tråden så är det uppenbart att du baserar hela din världsbild på Aftonbladet.se och Sverigedemokraterna.se. Testa att läsa riktiga fakta nån gång och lär dig det att det finns alltid två sidor av ett mynt. Testa att besöka platser söder om polcirkeln nån gång!

Hur många invandrare har ni i Ljusdal? Två på pizzerian? Du har så skruvad bild av andra, utomeuropeiska nationaliteter att det nästan är skrämmande. Vad får dig att tro att de är så vitt skilda från oss?

Ang. hedersmord. Tänk dig så att den normala muslimen kanske tycker det är lika fel som den normala svensken tycker det är att slå sin fru. Har du frågat en muslim det? Eller utgår du ifrån att media matar dig med rätt bild?

Och då ska du ta detta från en verklig nationalist. Jag älskar Sverige, vår blodiga, stolta historia, vår nationalsång (kan du alla fyra verser på Du Gamla, Du Fria?), vårt språk, vår kultur, vår natur men kanske inte vår invandrarpolitik. Men jag anser fortfarande att "strypa invandringen" är helt fel väg att gå.

Kan du inte lite sakligt bemöta mitt inlägg - bara en gång och visa att du faktiskt är en man som besitter kunskaper och inte bara fördomar.

Kan du visa vad i dem som är skrattretande? Bemöta dem med egna argument? Eller du kanske saknar sådana?

Menar du att du har full koll på samhället i Mellanöstern? Eller arabvärlden i stort? Med tanke på dina inlägg i den här tråden så är det uppenbart att du baserar hela din världsbild på Aftonbladet.se och Sverigedemokraterna.se. Testa att läsa riktiga fakta nån gång och lär dig det att det finns alltid två sidor av ett mynt. Testa att besöka platser söder om polcirkeln nån gång!

Hur många invandrare har ni i Ljusdal? Två på pizzerian? Du har så skruvad bild av andra, utomeuropeiska nationaliteter att det nästan är skrämmande. Vad får dig att tro att de är så vitt skilda från oss?

Ang. hedersmord. Tänk dig så att den normala muslimen kanske tycker det är lika fel som den normala svensken tycker det är att slå sin fru. Har du frågat en muslim det? Eller utgår du ifrån att media matar dig med rätt bild?

Och då ska du ta detta från en verklig nationalist. Jag älskar Sverige, vår blodiga, stolta historia, vår nationalsång (kan du alla fyra verser på Du Gamla, Du Fria?), vårt språk, vår kultur, vår natur men kanske inte vår invandrarpolitik. Men jag anser fortfarande att "strypa invandringen" är helt fel väg att gå.

Kan du inte lite sakligt bemöta mitt inlägg - bara en gång och visa att du faktiskt är en man som besitter kunskaper och inte bara fördomar.

Svara mig en sak var i helvete har du lärt dig allt? det enda jag ser i dina svar är bara massa frågor och ingen kunskap what so ever.
Visa mig o store vetare, för jag ser inga belägg på att du skulle vara så bildad som du försöker framstå.
Vad vill du veta förresten? ska jag skriva en bok om arabvärlden lr och publicera här i ett inlägg?
Min åsikt är att dom har en skruvad kultur och tycker inte du det så fine, det är din åsikt och jag kommer inte håsa dig för den.
Sluta gör så stor grej av det hela, det är tragiskt att det enda många kan göra är att bete sig som ilska besserwissar. "jag vet bäst, ni är idioter blahablahablaha."

Jag tror jag slutar här för tydligen går det inte att ta det på en normal niva.

Svara mig en sak var i helvete har du lärt dig allt?

Var lär man sig saker? Man läser böcker, tidningar och sånt. Man pratar med människor. Man diskuterar med likasinnade, oliksinnade och osinnade. Vill man inte lära sig så behöver man inte. Skulle du bevisa för mig att araberna har en skruvad kultur och inte är värda att tas in i Sverige skulle jag tro dig. Men då krävs fakta och argument.

det enda jag ser i dina svar är bara massa frågor och ingen kunskap what so ever.

Det är för att jag vill veta vad du tycker och var du får dina belägg ifrån. :pannkyss

Visa mig o store vetare, för jag ser inga belägg på att du skulle vara så bildad som du försöker framstå.

Jag kanske inte är så bildad, det har jag heller inte påstått. Dock påstår jag att du baserar dina fördomar på andra fördomar och inte på kunskap och hittills har du inte kunnat motbevisa mig.

Vad vill du veta förresten? ska jag skriva en bok om arabvärlden lr och publicera här i ett inlägg?

Jag är inte intresserad av arabvärlden, jag är intresserad av vad du skulle svara på mina frågor, hittills har du ju faktiskt knappt svarat på en. Inte direkt. Indirekt har du svarat på flera.

Min åsikt är att dom har en skruvad kultur och tycker inte du det så fine, det är din åsikt och jag kommer inte håsa dig för den.
Sluta gör så stor grej av det hela, det är tragiskt att det enda många kan göra är att bete sig som ilska besserwissar. "jag vet bäst, ni är idioter blahablahablaha."

Du har ju fortfarande inte presenterat varför du tycker de har en skruvad kultur! Vad är det som är skruvat? Det är dethär som vi hänger upp oss på, att du bara tar allting som personliga påhopp och vägrar skriva ut nåt som visar vad du menar.

Jag tror jag slutar här för tydligen går det inte att ta det på en normal niva.

Jag försöker föra en diskussion, en diskussion för man mellan två skilda åsikter men det kräver dock att båda parter svarar på frågor. Jag svarade på dina frågor om hur man ska lösa integrationen, nu kan du svara på i alla fall nån av mina frågor ovan.

skitsnack skitsnack skitsnack
man får väl anta att du inte är läskunnig.. alltså borde vi slänga ut dig eftersom du knappast kan vara helsvensk?

du har blandat ihop begreppen vilket är oerhört underhållande.. :rofl

Växthuseffekt eller drivhuseffekten kallas fenomenet att långvågig strålning hindras från att lämna en planets atmosfär på grund av så kallade växthusgaser, vilket i jordens fall bidrar till att hålla planetens temperatur på en beboelig nivå. Fenomenet beskrevs först i ett arbete av den franske vetenskapsmannen Joseph Fourier år 1824.

Källa: http://sv.wikipedia.org/wiki/Växthuseffekten

utan växthuseffekten skulle du fetdö min vän.. men det kanske skulle vara lika bra nu när jag tänker efter..

det du syftar på är miljöhotet[tm] som absolut är överdrivet, vilket jag påpekade i mitt förra inlägg som du uppenbarligen inte kan läsa eftersom du.. inte kan läsa.. hm

det vore jättekul om Swedie kunde kika vem som finns bakom AruAru.. är det jörgen karlsson? :hihi:fyllisar

Att jämställa sverigedemokrater med nazister är verkligen att förringa nazismen.
känns det bättre om vi kallar dem nynazister.. det tycker jag vore passande..

njäh.. nu har clownen två inlägg upp fått fyra chanser att komma med lite relevant mothugg.. men utan resultat..

innerst inne vet han säkert vad som är rätt.. och om han någon gång rör sig utanför ljusdal kanske han förstår att vi skrattar åt honom..

Last edited:
Vad får dig att tro att de är så vitt skilda från oss?

Det är väl bara att titta på deras samhällen så framstår det ganska tydligt att det finns ganska fundamentala skillnader?
Kvinnors rätt, demokrati, djurs rätt, religionens ställning, lagar och förordningar, barns ställning, handikappades ställning, sociala skyddsnät etc etc.

Det lirar inte på en enda punkt vad jag vet, men jag har kanske fel, du som fått det åtråvärda nicket O store vetare. :hihi

Det är väl bara att titta på deras samhällen så framstår det ganska tydligt att det finns ganska fundamentala skillnader?
Kvinnors rätt, demokrati, djurs rätt, religionens ställning, lagar och förordningar, barns ställning, handikappades ställning, sociala skyddsnät etc etc.

Det lirar inte på en enda punkt vad jag vet, men jag har kanske fel, du som fått det åtråvärda nicket O store vetare. :hihi

Att saker och ting i en kultur är annorlunda har väl ingen ifrågasatt? Frågan är snarare varför ni alltid ska värdera annorlunda som sämre?
Menar du att vår kultur på något sätt skulle vara fläckfri och utan kritik? Att kvinnor har samma rättigheter och möjligheter som män? Att det sociala skyddsnätet här skulle vara så perfekt och humanistiskt?
Det är inte särsklit svårt att hitta personer som menar att alla de exemplen som du drar upp, och som jag på något vis tolkar som att du tycker är bättre här, inte är särsklit bra.

Jag tror att personer både här och i alla andra kulturer helst vill ha lugn och ro, mat för dagen, något vettigt att göra samt möjligheter att umgås med sina vänner och slippa bli hotade eller förföljda utan bemötas med respekt. Jag tror även att om vi ger folk den möjligheten kommer de att ta den.

För att i SH-anda inte ses som fullständigt naiv så tror jag även, och accepterar, att det alltid kommer att finnas enskilda individer som hamnar snett, det kan vara en svensk, en turk eller en amerikan, men att det inte går att döma en kultur utifrrån det.

jag har själv fördomar, t.ex att de flesta rasister är relativt dåligt utbildade och ofta under genomsnittligt begåvade samt smått misslyckade í samhället. Ibland har jag fel men i denna tråden så ser jag ingen större anledning att ändra på just den fördomen...

Att saker och ting i en kultur är annorlunda har väl ingen ifrågasatt? Frågan är snarare varför ni alltid ska värdera annorlunda som sämre?
Menar du att vår kultur på något sätt skulle vara fläckfri och utan kritik? Att kvinnor har samma rättigheter och möjligheter som män? Att det sociala skyddsnätet här skulle vara så perfekt och humanistiskt?
Det är inte särsklit svårt att hitta personer som menar att alla de exemplen som du drar upp, och som jag på något vis tolkar som att du tycker är bättre här, inte är särsklit bra.

Jag tror att personer både här och i alla andra kulturer helst vill ha lugn och ro, mat för dagen, något vettigt att göra samt möjligheter att umgås med sina vänner och slippa bli hotade eller förföljda utan bemötas med respekt. Jag tror även att om vi ger folk den möjligheten kommer de att ta den.

För att i SH-anda inte ses som fullständigt naiv så tror jag även, och accepterar, att det alltid kommer att finnas enskilda individer som hamnar snett, det kan vara en svensk, en turk eller en amerikan, men att det inte går att döma en kultur utifrrån det.

jag har själv fördomar, t.ex att de flesta rasister är relativt dåligt utbildade och ofta under genomsnittligt begåvade samt smått misslyckade í samhället. Ibland har jag fel men i denna tråden så ser jag ingen större anledning att ändra på just den fördomen...

Varför annorlunda är sämre? Om du noterar de områden jag räknade upp så tycker jag i alla fall att kvinnors frihet är bättre än kvinnors fångenskap och undergivenhet, om du inte tycker det är det anmärkningsvärt. Synen på handikappade och djur är ungefär 200 år före i västvärlden jämfört med arabvärlden också, men om du inte tycker så så är det din rättighet att tycka så. Att religionen styr lagstiftningen känns helt främmande även det, men du kan tycka något annat för att inte stöta dig med den så viktiga omgivningen, helt okej även det.

Vår kultur är inte perfekt, nej. Men jämfört med arabisk så är den överlägsen på alla punkter jag räknade upp, och säker på andra också som t.ex. vetenskap och forskning, utbildning, infrastruktur, miljömedvetnhet mm. För 2000 år sedan var det omvända roller och det accepterar jag lika lätt som jag konstaterar att vi gjort framsteg i väst de senaste århundraden som man inte gjort i alla delar av världen, med det inte sagt att det bara är i väst (!). Japan har gjort oerhörda framsteg efter WW2, det har inte alla länder i Asien gjort. Som exempel alltså.

Och fördomar är oftast bara mer eller mindre obekväma sanningar, jag tror du har helt rätt i din analys om rasister faktiskt. De allra flesta är grovt missanpassade, tjänar dåligt, kanske är de ensamstående, föräldrar vid ung ålder, om de jobbar är det i offentlig sektor eller med handarbete. Vad det har med den här tråden att göra vet jag inte riktigt men jag har inte lusläst den.

Varför annorlunda är sämre? Om du noterar de områden jag räknade upp så tycker jag i alla fall att kvinnors frihet är bättre än kvinnors fångenskap och undergivenhet, om du inte tycker det är det anmärkningsvärt. Synen på handikappade och djur är ungefär 200 år före i västvärlden jämfört med arabvärlden också, men om du inte tycker så så är det din rättighet att tycka så. Att religionen styr lagstiftningen känns helt främmande även det, men du kan tycka något annat för att inte stöta dig med den så viktiga omgivningen, helt okej även det.

Vår kultur är inte perfekt, nej. Men jämfört med arabisk så är den överlägsen på alla punkter jag räknade upp, och säker på andra också som t.ex. vetenskap och forskning, utbildning, infrastruktur, miljömedvetnhet mm. För 2000 år sedan var det omvända roller och det accepterar jag lika lätt som jag konstaterar att vi gjort framsteg i väst de senaste århundraden som man inte gjort i alla delar av världen, med det inte sagt att det bara är i väst (!). Japan har gjort oerhörda framsteg efter WW2, det har inte alla länder i Asien gjort. Som exempel alltså.
Lite off topic!
Jag är lite orolig, eller kanske imponerad?
För två tre år sedan tyckte jag att du var en helt genomkorkad, onyanserad, egenkär skitstövel utan empait, förmåga att tänka klart o.s.v. Men senaste halvåret har jag ibland undrat om det är någon annan som skriver under ditt namn, bl.a. eftersom jag tycker att du numera argumenterar vettigare och mindre paranoid än tidigare. Jag är iofs fortfarande imponerad över att du klarar av att ha fel i alla (!) åsikter och jag är fortfarande helt oenig med dig, men i alla fall...
Så jag lutar mig lungt tillbaka och inser att även du kommer att bli humanist så småningom!:7peta

Som sagt: Jag vet inte om kvinnor är så väldigt mycket friare här än i arabvärlden utan snarare fångar men i ett annat nät. Vi är ju alla, som du säkert vet, fångar i vår egen kultur. Se själv debatter om t.ex FI på detta forum. Kommer snart upp "har inte fått stock" , "ruggugglor" o.s.v. Så jag tror att den svenska mannen är bättre på frihet så länge som vi inte förlorar något själv på den. Olika perspektiv bara.

Att vår kultur (västvärldens) skulel vara så dj-a bra vet jag inte om jag är enig i. Vi har ju t.ex. två världskrig på vårt samvete, ett par atombomer, koncentrationsläger, utnyttjande av andra kulturers resurser, miljöförstöring (Nej visst, det finns ju inte!) och en del annat på vårt samvete.

För två tre år sedan tyckte jag att du var en helt genomkorkad, onyanserad, egenkär skitstövel utan empait, förmåga att tänka klart o.s.v.

Det är jag fortfarande, det är bara det att jag talar till barn på barns vis. ;)
Jag vet att jag framkallar sådana reaktioner ibland, jag lovar att det kommer hända igen. :D

För mig är stocksnack om FI* illa, men inte lijka illa som att stena eller piskrappa våldtäktsoffer för sedlighetsbrott, men du får som sagt vurma för medeltida bestraffningsmodeller om det ligger dig varmt om hjärtat.

*=vem fan vill nöta på en rugguggla liksom?

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman