Hur skulle er röst falla om det var val idag?

Parti

• Antal röstningar
    0
Ja vad tur, då slipper ni väl fler gangsters från centralvägen! :rolleyes: :tungan Nej vad tur jag måste vara som bor i ett lugnare område av Väsby då! :pannkyss

Jag har inga problem att Sverige tar in invandrare. Allt handlar om det finns något behov av det. Det finns för många invandrartäta områden där nästan alla inte har något jobb. Alla kan ju förstå vad som händer om inga där får arbete leder till.

Det är också ett problem när det kommer in högutbildade invandrare som inte får ett arbete de är mycket väl kvalificerade till, men får istället en sopborste eller något ännu värre!

Det är det som ÄR problemet. Därför ser jag ingen anledning att det ska komma in ännu fler som inte kan få arbete och försörja sig själva!
så du menar att invandrare som kommer från "lugna områden" är mer accepterade än invandrare från "centralvägen"? va? va va? rasselasse!

jag förstår hur du tänker och att du faktiskt söker efter något bra.. men hur ser sds politik ut efter att de har stängt gränserna? hur har de tänkt att tackla problemet med arbetslöshet och invandrarghetton? nej just det.. de har ingen sådan politik.. 1+1=1

så du menar att invandrare som kommer från "lugna områden" är mer accepterade än invandrare från "centralvägen"? va? va va? rasselasse!

jag förstår hur du tänker och att du faktiskt söker efter något bra.. men hur ser sds politik ut efter att de har stängt gränserna? hur har de tänkt att tackla problemet med arbetslöshet och invandrarghetton? nej just det.. de har ingen sådan politik.. 1+1=1

Nej det var inte så jag menade. Du påstod att Väsby släppte in för många ivandrare till Stockholm (på ironi antog jag). Nej det jag menade var att vid centralvägen (vilket är en av de farligaste gatorna i Stockholm) händer det så mycket bråk. Därför sa jag att det var skönt att bo i den lugna delen av Väsby. :)

Nej det var inte så jag menade. Du påstod att Väsby släppte in för många ivandrare till Stockholm (på ironi antog jag). Nej det jag menade var att vid centralvägen (vilket är en av de farligaste gatorna i Stockholm) händer det så mycket bråk. Därför sa jag att det var skönt att bo i den lugna delen av Väsby. :)
nej, jag insinuerade att alldeles för många bönder från väsby åker in till huvudstaden med sina stentvättade jeans, rosa skjortor och vaxdränkta färgade hår som ändå döljs av en urtvättad keps..

det var inte heller ironi utan ett rent hån mot det du öser ur dig här, tyvärr verkar budskapet inte fästa..

däremot var det som du precis citerade barnslig sarkasm från mig.. men det vore ju kul om du faktiskt gav svar på tal och berättade vilka förträffliga planer sd har för att lösa problemet?

Last edited:
Moderaterna

Ni som röstar SD, tror ni att de klarar av att styra? Eller vill ni bara ha med dem i riksdagen så deras röst blir hörd?

Själv tror jag deras politik är begränsad men att de kan behövas för att belysa vissa svagheter vi har...
Jag är lite tveksam till att rösta på dom på moraliska grunder men jag hoppas dom som röstar på dom mer gör det som en spark i arslet på resten av politikerna som markus skrev, för styra själva kan dom nog inte..

Moderaterna suger fett (om jag sett rövfeldt gå på ett övergångställe skulle jag INTE bromsa.....oj då? jo förstår konstapeln jag fick solen i ögonen!)

Miljöpartiet kan gå och hänga sig

...och om Femenistiskt initiativ skulle vinna valet så flyttar jag från Sverige!

Last edited:
nej, jag insinuerade att alldeles för många bönder från väsby åker in till huvudstaden med sina stentvättade jeans, rosa skjortor och vaxdränkta färgade hår som ändå döljs av en urtvättad keps..

det var inte heller ironi utan ett rent hån mot det du öser ur dig här, tyvärr verkar budskapet inte fästa..

däremot var det som du precis citerade barnslig sarkasm från mig.. men det vore ju kul om du faktiskt gav svar på tal och berättade vilka förträffliga planer sd har för att lösa problemet?

Ja sådana pojkar finns överallt. Däremot vanligare inne i stan har jag märkt. :)

Okej det var visst inte ironi. När jag susat omkring lite så verkar SD ha en del vettigt (även dåliga saker). Jag kan inte säga att jag är extremt insatt i politiken (vilka inte särskilt många är). Så du kan ju kanske passa på att halshugga mig redan här då det nog inte är okej hos dig att vara normalt påläst inom politiken och få ha andra tankar än andra.

Det jag sagt innan tycker jag är en bra grundidé de har. Då de är de enda som ens skulle kunna yttra sig om en sådan sak. Sen hur brilliant deras plan är en annan sak. Men vem har sagt att det skulle vara bra om dom fick all makt? Det kan vara bra om dom fick nåt att säga till om.

Själv vet jag inte vart jag skulle rösta, moderaterna känns helt fel efter valet. Sossarna känns inte heller nåt bra. Blankröst isf eftersom allt känns som så mycket skitsnack....

Moderaterna suger fett (om jag sett rövfeldt gå på ett övergångställe skulle jag INTE bromsa.....oj då? jo förstår konstapeln jag fick solen i ögonen!)

Miljöpartiet kan gå och hänga sig

...och om Femenistiskt initiativ skulle vinna valet så flyttar jag från Sverige!

Bättre inlägg hade varit "Moderaterna suger fett därför att...". M.a.o. hade den här tråden klarat sig alldeles utmärkt utan ditt imbecilla inlägg.

Ja sådana pojkar finns överallt. Däremot vanligare inne i stan har jag märkt. :)

Okej det var visst inte ironi. När jag susat omkring lite så verkar SD ha en del vettigt (även dåliga saker). Jag kan inte säga att jag är extremt insatt i politiken (vilka inte särskilt många är). Så du kan ju kanske passa på att halshugga mig redan här då det nog inte är okej hos dig att vara normalt påläst inom politiken och få ha andra tankar än andra.

Det jag sagt innan tycker jag är en bra grundidé de har. Då de är de enda som ens skulle kunna yttra sig om en sådan sak. Sen hur brilliant deras plan är en annan sak. Men vem har sagt att det skulle vara bra om dom fick all makt? Det kan vara bra om dom fick nåt att säga till om.

Själv vet jag inte vart jag skulle rösta, moderaterna känns helt fel efter valet. Sossarna känns inte heller nåt bra. Blankröst isf eftersom allt känns som så mycket skitsnack....
ja det är inte så konstigt när det, tyvärr, finns en infrastruktur som förbinder förorten med innerstan.. utan den kunde inaveln här ske utan störningsmoment i form av bigbrotherdeltagare som skränar..

jag tänker inte halshugga dig, det vore barbariskt.. istället uppmanar jag dig att faktiskt sätta dig in i politiken istället för att anamma dina vänners/föräldrars åsikter; det finns så mycket för dig att tjäna på det och då framförallt känslan av att det är ditt val och dina åsikter istället för någon annans.. om du sedan fortfarande tycker att sd är ett bra alternativ, fine, men då vet du åtminstone varför..

sd har redan idag något att säga till om, men väljer att inte delta eftersom de faktiskt inte har någon fungerande politik för vardagen..

efter att ha tagit del av den senaste undersökningen, där det visade sig att hälften av oss inte ens visste vilka som satt vid makten innan alliansen kom till, så känns det nästan som att vara en expert om man kan namedroppa lite ministrar.. i verkligheten kan jag varken mer eller mindre än någon annan..

jag tryckte faktiskt in en fot i politiken för något år sedan men drog ut den lika kvickt när jag märkte att a) det är samma skit oavsett var rösten faller och b) ledarna för ungdomsförbunden är tragiska människor som skulle sälja sin lever för lite uppmärksamhet.. = de är både dumma och desperata.. men pappersbruden är faktiskt lite halvsöt när hon har bra dagar..

Last edited:
FAst SD är ju inte förkortningen för Socialdemokraterna. Den är endast S, eller SAP (Socialdemokratiska Arbetarpartiet).

Fast 'initialerna' som jag skrev om är ju fortfarande samma. Eftersom Sverigedemokraterna faktiskt precis som Socialdemokraterna är ett ord så kunde man 'förkortat' båda två som antingen S eller SD. Vilket får mig att tro att det är en konspiration på högsta nationella nivå. Antagligen är det Illuminati som ligger bakom...

;)

En rolig tanke, hur tror ni skandinavier skulle behandlas om vi bosatte iran med 65000personer/år? byggde ståtliga kyrkor och en stor del vägrade anpassa oss till deras kultur.

En rolig tanke, hur tror ni skandinavier skulle behandlas om vi bosatte iran med 65000personer/år? byggde ståtliga kyrkor och en stor del vägrade anpassa oss till deras kultur.
Det är på så vis man skapar ståtlig progression i samhället, är du en jävla idiot så tänker minsann jag också vara det.

/perris

Det är på så vis man skapar ståtlig progression i samhället, är du en jävla idiot så tänker minsann jag också vara det.

/perris

nä men det var bara en tanke, för enligt många verkar alla andra än västerlänningar vara helt felfria och tydligen ha rätt till att göra/få som dom vill.

Eftersom de redan är över 70 miljoner invånare och redan har en icke obetydlig del kristna, judar, zoroastrister och bahaier så hade de kanske inte brytt sig så mycket som du tror.

Eftersom de redan är över 70 miljoner invånare och redan har en icke obetydlig del kristna, judar, zoroastrister och bahaier så hade de kanske inte brytt sig så mycket som du tror.

okej, jag har faktiskt ingen aning, var bara taget helt ur luften.
Dock tror jag inte man hade bemötts direkt positivt.

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT