Hur skulle er röst falla om det var val idag?

Parti

• Antal röstningar
    0
En rolig tanke, hur tror ni skandinavier skulle behandlas om vi bosatte iran med 65000personer/år? byggde ståtliga kyrkor och en stor del vägrade anpassa oss till deras kultur.

Vi tar det här en gång till och ser om det går hem uppe i Hälsingland.

Jag skriver med fetstil för säkerhets skull.

Hur många av invandrarna som kommer till Sverige tror du inte är från Europa - eller som inte skulle klassas som västerlänningar?

65 000? Seriöst, skärpning.

Bättre inlägg hade varit "Moderaterna suger fett därför att...". M.a.o. hade den här tråden klarat sig alldeles utmärkt utan ditt imbecilla inlägg.

nääää.....mitt inlägg var "grädden på mosen" i denna tråd!

.....tänk på det ett tag så förstår du.........inte?........ojdå, stackare!

okej, jag har faktiskt ingen aning, var bara taget helt ur luften.
Dock tror jag inte man hade bemötts direkt positivt.
tror gör man i moskén..

förklara för mig varför vi måste vara gnidiga svin som kastar ut människor i nöd bara för att de potentiellt kunde bete sig så mot oss? dagislogik..

nääää.....mitt inlägg var "grädden på mosen" i denna tråd!

.....tänk på det ett tag så förstår du.........inte?........ojdå, stackare!

Många punkter blir det. Och nej, någon jävla grädde på moset var det definitivt inte, bara ett totalt korkat inlägg. Stackare? Varför då?

Jag skulle normalt sett ha svarat "Socialdemokraterna", men Mona Salin ger jag inte många korvören för. -De e så synd om flyktingarna. -De e så synd om utlänningarna. -De e så synd om.... bla bla bla. Med henne vid rodret så tror jag det går käpprätt för sverige. Jag är själv halv svensk/italienare, och jämför hur det var när min pappa kom hit i början på 60-talet. Då blev han ändå sökt hit av svenska staten eftersom dom behövde arbetskraft på bla SKF, Volvo, ASEA osv. Dom fick ett jobb inom industrin och ett förskott på lönen (som drogs bort vid nästa utbetalning) och de var allt. Nu får dom allt och lite därtill, men inte något jobb. Hur fan går de ihop.

Alla har rätt till en andra chans (och de tycker jag att invandrarna av idag får genom att dom får chansen att bo i ett land med ett socialt nät och utan krig och elände) och sumpar man den chansen (genom att missköta sig genom kriminalitet och annat skit) så får man skylla sig själv, då är det bara att packa väskan och bege sig hem igen.

Sen tycker jag att socialdemokraterna inte är vad dom var, dvs till för folket. Skillnaden mellan sossarna och moderaterna är hårfin numera, och ingen av dom är till för folket/arbetaren/låg- till normalinkomsttagaren.

Jag har en årsinkomst på ca 330000 kr och de finns många som tjänar betydligt sämre än jag, och ändå tycker inte jag att sossarna (det så kallade arbetarpartiet) finns där för mig.

Så därför föll min röst på "Vänsterpartiet", då dom är mer likt sossarna än vad sossarna själva är (dvs där sossarna var för och det sossarna ska stå för).

Skulle vilja rösta på Sverigedemokraterna, men dom verkar inte riktigt ha ett komplett program ännu.

Sen tycker jag att socialdemokraterna inte är vad dom var, dvs till för folket. Skillnaden mellan sossarna och moderaterna är hårfin numera, och ingen av dom är till för folket/arbetaren/låg- till normalinkomsttagaren.

Jag har en årsinkomst på ca 330000 kr och de finns många som tjänar betydligt sämre än jag, och ändå tycker inte jag att sossarna (det så kallade arbetarpartiet) finns där för mig.

Så därför föll min röst på "Vänsterpartiet", då dom är mer likt sossarna än vad sossarna själva är (dvs där sossarna var för och det sossarna ska stå för).

Skulle vilja rösta på Sverigedemokraterna, men dom verkar inte riktigt ha ett komplett program ännu.

Arbetslösheten har, under de senaste 40 åren, inte varit så låg som den är nu. Hur förklarar du det? Moderaterna är till för arbetarna.
Sossarna har inte varit till för arbetarna sedan mitten på 60-talet. Sossarna är till för de arbetslösa, arbetsodugliga, latmaskarna, invandrarna, flyktingarna, anti-svenskarna och långtidssjukskrivna.

Du tjänar 330k/år och är förvånad över att sossarna inte finns där för dig...?

Du skulle vilja vilja rösta på SD (extremhöger), men du väljer att rösta V (kommunisterna)? Du en ganska politiskt förvirrad, va?

Den första halvan som du skrev tycker jag var mycket bra skrivet. Men den andra halvan.... Kan inte förstå hur någon som INTE är full eller galen kan plita ner såna meningar.

Arbetslösheten har, under de senaste 40 åren, inte varit så låg som den är nu. Hur förklarar du det? Moderaterna är till för arbetarna.
Sossarna har inte varit till för arbetarna sedan mitten på 60-talet. Sossarna är till för de arbetslösa, arbetsodugliga, latmaskarna, invandrarna, flyktingarna, anti-svenskarna och långtidssjukskrivna.

Du tjänar 330k/år och är förvånad över att sossarna inte finns där för dig...?

Du skulle vilja vilja rösta på SD (extremhöger), men du väljer att rösta V (kommunisterna)? Du en ganska politiskt förvirrad, va?

Den första halvan som du skrev tycker jag var mycket bra skrivet. Men den andra halvan.... Kan inte förstå hur någon som INTE är full eller galen kan plita ner såna meningar.

Från när i min text ungefär är det du har svårt att förstå, så får jag väl försöka förklara för dig?

Jag är inte full (och har inte varit sedan nyårsafton) och jag är absolut inte galen, det är jag synnerligen säker på. Däremot är jag en smula politiskt förvirrad då jag har väldigt svårt att hitta ett parti som känns som dom skulle vara bra för mig. Men en sak är jag rätt säker på, och det är att Moderaterna är sämsta jävla skit som finns för sådana som mig och dom tjänar sämre än mig.

Jag skulle rösta på Mona Sahlin och Socialdemokraterna för första gången i mitt liv. Har då fallit genom hela skalan.

1990: Moderaterna
1994: Moderaterna
1998: Folkpartiet
2002: Folkpartiet
2006: Folkpartiet
2010: Socialdemokraterna

:)

Du en ganska politiskt förvirrad, va?
Man kan ha andra bevekelsegrunder när man röstar än hur mycket pengar man själv får i plånboken.

:rolleyes:

Last edited:
För arbetslösa, så anser jag att moderaterna har gjort stor nytta redan.
Visst har arbetslöshetsersättningen (ersättning för vad?) sjunkt.
Men:
Emedan jag är i position för att kunna anställa folk vid behov, så tycker jag att det är mycket lättare att låta folk "prova på" nu när det går att bli av med dem som är odugliga.
Har för nuvarande två nyanställda killar, som jag aldrg gett chansen om jag inte vetat att jag kunde bli av med dem, som imponerat stort!

Det som hållt mig undan från de borgerliga tidigare har varit deras vurm för försvaret.
Denna rysskräck verkar försvunnen nu.

Empati är inte det som kännetecknar unga svenska män av idag. Det är väldigt mycket: "Vad gynnar mina intressen".

Sverigedemokraterna: 23%
Kristdemokraterna: 0,4%

:tummenner

Last edited:
Empati är inte det som kännetecknar unga svenska män av idag. Det är väldigt mycket: "Vad gynnar mina intressen".

Sverigedemokraterna: 23%
Kristdemokraterna: 0,4%

:tummenner
tänk att det är dessa gossar som ska ta hand om dig när du är senil och skiter ned dig.. några invandrare som kan ta hand "smutsjobben" lär väl inte finnas kvar..

eller? hm.. det kanske är "ok" att släppa in de som vill plocka undan vår skit och ta hand om våra äldre?

ja man baxnar..

Last edited:
tänk att det är dessa gossar som ska ta hand om dig när du är senil och skiter ned dig.. några invandrare som kan ta hand "smutsjobben" lär väl inte finnas kvar..

eller? hm.. det kanske är "ok" att släppa in de som vill plocka undan vår skit och ta hand om våra äldre?

ja man baxnar..
Jo, det är faktiskt oroande. Sverigedemokrater som kommer till tals brukar inte ge ett bestående intryck som reflekterande, intelligenta eller empatiska människor. Finns det anledning att tro att deras sympatisörer på sporthoj.com är annorlunda? Vad man kan hoppas på är att det är omogna människor vars värderingar så småningom kommer att rymma mer än kortsiktigt, egoistiskt och fientligt tänkande. Läs Utvald att leva av Jerzy Einhorn så kommer ni få fler värdefulla perspektiv.

Bifogat

• jerzy-einhorn6.jpg
    jerzy-einhorn6.jpg
    30.5 KB · Visningar: 26
Last edited:
Jag skulle rösta på Mona Sahlin och Socialdemokraterna för första gången i mitt liv. Har då fallit genom hela skalan.

1990: Moderaterna
1994: Moderaterna
1998: Folkpartiet
2002: Folkpartiet
2006: Folkpartiet
2010: Socialdemokraterna

Det förefaller vara många som är inne på samma linje som du. Det skulle vara intressant att höra vad du har för bevekelsegrunder för ditt val.

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT