Hur skulle er röst falla om det var val idag?

Parti

• Antal röstningar
    0
blablabla statistik blablabla tre typer av lögn blablabla svensknäringsliv blablabla sossesympatisörer blabla..

eftersom den kommentaren nu är förbrukad behöver ingen återanvända den när de ska ge svar på tal till nytekniks diagram..

Ett inte helt ovanligt drag hos SDs anhängare.

Det är inte jag som lever i en jävla drömvärld där allt är vackert och fint och sverige kan ta hand om allt elende i hela världen.
Dom fina länderna i mellanöstern skulle väl kunna starta krig för en jävla muhammedteckning.
Du förespråkar kulturer som tycker kvinnor är som boskap, men det är väl vackert när en 40årig man gifter sig med en 11årig flicka?
Och några piskrapp för att du vistas med fel man? Ja för fan.
Knullar syrran me en svenne? fan kasta ut henne från balkongen!
Är det konstigt att det blir kulturkrock?

Man kan inte vara HUR jävla snäll som helst, jag är för invandring i mindre skala än idag.
Det ska finnas krav och dom ska anpassa sig efter det svenska samhället!

...
Du förespråkar kulturer...

Jag förespråkar ingenting.

Jag tycker däremot att sd förespråkar en tragisk enfrågepolitik, som påfallande ofta attraherar en klent begåvad väljarskara med personliga problem, en oförmåga att ta sig ur dessa och en vilja att skylla dessa tillkortakommanden på dom[tm]. Denna sortens människor har en förkärlek för enkla lösningar på komplexa problem.

Lär av historien.

Det är inte jag som lever i en jävla drömvärld där allt är vackert och fint och sverige kan ta hand om allt elende i hela världen.
Dom fina länderna i mellanöstern skulle väl kunna starta krig för en jävla muhammedteckning.
Du förespråkar kulturer som tycker kvinnor är som boskap, men det är väl vackert när en 40årig man gifter sig med en 11årig flicka?
Och några piskrapp för att du vistas med fel man? Ja för fan.
Knullar syrran me en svenne? fan kasta ut henne från balkongen!
Är det konstigt att det blir kulturkrock?

Man kan inte vara HUR jävla snäll som helst, jag är för invandring i mindre skala än idag.
Det ska finnas krav och dom ska anpassa sig efter det svenska samhället!
det ska vara si och det ska vara så och därmed basta.. det kanske vore bättre om du kom fram till hur det ska gå till..

har du någon tanke eller åsikt som inte är baserad på ensidiga fördomar..?

ja jag vet att det är mycket begärt av en ung man.. men du kan väl försöka..

att vanliga svenssons slaktar sina fruar och barn samt våldtar både gammal som ung räknas kanske inte i din värld..

kontentan av det jag försöker säga är att det finns idioter i alla kulturer och länder; om du öppnade ögonen och faktiskt trevade utanför hålan du bor i kanske du också skulle förstå det..

okunskap är en välsignelse.. rädsla är livsfarligt.. tillsammans bildar de något vidrigt som representerar de mörkaste partierna i vår historia..

Last edited:
Jag förespråkar ingenting.

Jag tycker däremot att sd förespråkar en tragisk enfrågepolitik, som påfallande ofta attraherar en klent begåvad väljarskara med personliga problem, en oförmåga att ta sig ur dessa och en vilja att skylla dessa tillkortakommanden på dom[tm]. Denna sortens människor har en förkärlek för enkla lösningar på komplexa problem.

Lär av historien.

Det finns mer som är tragiskt i politiken, det som är klent begåvat är att rösta på moderat/sosse och bli rövknullad så fort valet är över.

Och att det i princip bara finns 2 partier att rösta på idag, och båda 2 ligger närmre och närmre varandra gör inte direkt en bättre demokrati.

En stor obegåvad jävla lögn är ju etanolen, med dessa IQ befriade politiker subventinerar de det skitigaste alternativet och höjer bensin/diesel.

Hur kan jag vara nöjd med det? obegåvade människor som mona sahlin vill jag inte stödja hon har sumpat sin karriär för mer än 10år sedan enl mig.
Fredrik Reinfeldt är den mest osynliga och personligt svaga ledaren jag sett.

Vart kommer jag? jo SD.
Och vad gör dom andra partierna?
Jo dom bävar för att något främmande ska komma in i deras maktherravälde.
Tack och lov att lite nytt rör om i den mögliga jävla grytan!

Noterat att det är fler Sverigedemokrater än Socialdemokrater som röstat i pollen...är det ett tecken på nya vindar i ungdomspolitiken ??

...det kanske vore bättre om du kom fram till hur det ska gå till..

De flesta kan nog enas om att SD inte har vad som krävs för att styra ett land. Men som Markus sagt tidigare, det finns en anledning till att ett dylikt missnöjesparti får så många röster och det vore onekligen intressant att höra vad övriga partier rekommenderar för lösningar till något som tydligen upplevs som ett problem av en växande skara.

Det säkraste sättet att hålla SD borta från politiken vore väl att adressera det "problem" som de byggt hela sin politik kring, eller?

:confused:

Det säkraste sättet att hålla SD borta från politiken vore väl att adressera det "problem" som de byggt hela sin politik kring, eller?

:confused:

Jag håller med dig. Men SD är fortfarande ett rasistiskt skitparti. Intervjun som nån länkade till tidigare är ju skrattretande. Hur seriöst är ett parti när dess företrädare inte ens kan svara på frågor om deras egen politik. Partiledaren är också ett riktigt stolpskott. Kolla bara på debatten med den där sossegubben. Alla anklagelser bemöter han bara med motanklagelser typ "ÖÖÖH MEN DU DÅ!!".

Skulle vilja veta vad SD-väljarna tycker är så bra med dom förutom att dom vill kasta ut alla icke-ariska invandrare. Som att dom vill gå ut ur EU t ex? Bra idé.
Eller att deras lösning på den misslyckade integrationspolitiken är att inte integrera alls. Bara bunta ihop alla flyktingar i en flyktingförläggning och dessutom ge kommunerna rätt att vägra dom socialbidrag. Det lär ju säkert minska brottsligheten bland invandrarna och göra både dom och svenskarna mer vänligt inställda till varandra. Humant är det ju också.

Du verkar leva i en drömvärld där Adolf Hitler är den odödliga ledaren för våran ras. Där har vi det, jag sa det, det är bara banna mig och stänga tråden nu. Du snackar en sån jävla massa dynga som bara gör det uppenbart att enda anledningen du tänkt rösta på den där skiten är att för att det är ett rasseparti.

Att du dessutom drar upp hur du tror dom skulle behandla oss om vi kom dit som ett seriöst argument i debatten gör ju bara att till och med att barnen skrattar åt din dumhet. Skärp dig för helvete.

Jag håller med dig. Men SD är fortfarande ett rasistiskt skitparti. Intervjun som nån länkade till tidigare är ju skrattretande. Hur seriöst är ett parti när dess företrädare inte ens kan svara på frågor om deras egen politik. Partiledaren är också ett riktigt stolpskott. Kolla bara på debatten med den där sossegubben. Alla anklagelser bemöter han bara med motanklagelser typ "ÖÖÖH MEN DU DÅ!!".

Skulle vilja veta vad SD-väljarna tycker är så bra med dom förutom att dom vill kasta ut alla icke-ariska invandrare. Som att dom vill gå ut ur EU t ex? Bra idé.
Eller att deras lösning på den misslyckade integrationspolitiken är att inte integrera alls. Bara bunta ihop alla flyktingar i en flyktingförläggning och dessutom ge kommunerna rätt att vägra dom socialbidrag. Det lär ju säkert minska brottsligheten bland invandrarna och göra både dom och svenskarna mer vänligt inställda till varandra. Humant är det ju också.

Personligen är jag inte särskilt intresserad av SD, men att de trots allt får så många röster tyder ju på att folk är oroade av de här frågorna. Frågan är då vad övriga partier gör för att hjälpa situationen.

Helst ser jag att de större partierna faktiskt adresserar det här och kommer fram med nån förnurlig lösning där varken gränser behöver stängas eller bidrag tvångsindras. Ser folk att vi är på rätt väg så slipper vi såna här skitpartier i framtiden. :fakta

Jag orka inte skriva något längre inlägg vid denna tidpunkt, men jag kan säga att jag tycker det är dålig stil av de andra partierna och media att dom inte våga näma sverigedemokraterna.

Om SD blev granskade av media och fick lite tid i en riktig valdebatt så tro jag att många skulle inse hur fånigt det partiet är.

http://svt.se/svt/jsp/Crosslink.jsp?d=22620&a=922032&from=rss

Ett exempel som gör mej arg. Om det vore val idag så skulle jag överväga att lägga min röst på SD bara för sånt svineri.
Fast det kanske inte är helt fel att försöka hålla nere dom eftersom det är så lätt att få folkets stöd med hjälp av en nationalistisk politik, och prat om det yttre hotet osv.
Kan ju nämna Tyskland under 30 talet som ett exempel.....

Tro mej hon står inte med på min favorit lista.

Det här är bara en av många idiotiska saker hon har ställt till med.

Och vad gör dom andra partierna?

Messiah skrev:
Tack och lov att lite nytt rör om i den mögliga jävla grytan!
Om du verkligen var så engagerad som du vill ge intryck av att vara hade du vetat att SD är de som sviker sina väljare allra mest.

När de får chansen att förvalta de mandat som de har lyckats få i somliga kommuner uteblir de helt enkelt från kommunfullmäktige. Politik är inte lika kul eller enkelt i vardagen som att stå på barrikaderna och vråla vulgära floskler.

Väx upp!

Du verkar leva i en drömvärld där Adolf Hitler är den odödliga ledaren för våran ras. Där har vi det, jag sa det, det är bara banna mig och stänga tråden nu. Du snackar en sån jävla massa dynga som bara gör det uppenbart att enda anledningen du tänkt rösta på den där skiten är att för att det är ett rasseparti.

Att du dessutom drar upp hur du tror dom skulle behandla oss om vi kom dit som ett seriöst argument i debatten gör ju bara att till och med att barnen skrattar åt din dumhet. Skärp dig för helvete.
nu slapp jag säga det.. skönt..

Personligen är jag inte särskilt intresserad av SD, men att de trots allt får så många röster tyder ju på att folk är oroade av de här frågorna. Frågan är då vad övriga partier gör för att hjälpa situationen.

Helst ser jag att de större partierna faktiskt adresserar det här och kommer fram med nån förnurlig lösning där varken gränser behöver stängas eller bidrag tvångsindras. Ser folk att vi är på rätt väg så slipper vi såna här skitpartier i framtiden. :fakta
absolut vore det att föredra.. men efter en snabb blick på vilka som sitter i maktposition och vilka som är alternativet så känns det lönlöst.. svensk politik är mer en chans för kvällspressen att sälja lösnummer idag..

Men att snacka om gamle Adde H i samband med SD är ju lite långsökt. SD är väldigt höger, medan den traditionella nazismen är väldigt vänster. Om du gör lite studier, så kommer du att se att nazismen och kommunismen står väldigt nära varann.

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT