Hur mycket äter ni på en dag?

• Thread starter Thread starter Alx
  • Start date Start date
Mackz skrev:
2518033 Nötterna innehåller bra fett. Proteinet i nötterna är däremot inte fullvärdigt.

Förutom jordnötter som har kass fett, och någon nöt till men kommer inte ihåg vilken.

Har en fråga till mini och burnis:
Hur ofta käkar ni grönsaker? Verkar vara skralt med det i era dieter. /Skolmatsalstanten

General E skrev:
2518080 Förutom jordnötter som har kass fett, och någon nöt till men kommer inte ihåg vilken.

Hur ofta käkar ni grönsaker? Verkar vara skralt med det i era dieter. /Skolmatsalstanten

Grönsaker äter jag kanske 3-4ggr/vecka, brukar vara kanske 1gurka, 1 paprika och 1 tomat.

General E skrev:
2518080 Förutom jordnötter som har kass fett, och någon nöt till men kommer inte ihåg vilken.

Jordnötter har bra fetter.

Varannan dag iaf, kankse inte så ofta när jag inte ligger på diet men som nu under tävlingsdiet äter jag rätt mycke wokmix bland annat då det är relativt näringsfattigt och fyller magen lite iaf :)

Med nötter så menar jag förstås osaltade och ickerostade, inte salta jordnötter(godis) som säljs på ICA eller COOP.

Minimal skrev:
Varannan dag iaf, kankse inte så ofta när jag inte ligger på diet men som nu under tävlingsdiet äter jag rätt mycke wokmix bland annat då det är relativt näringsfattigt och fyller magen lite iaf :)

Tävlingsdiet inför Fitness eller BB ?

Last edited:
8:00 Frukost - Några Smörgåsar(3-4)
10:00 Fika - Kaffe + Smörgåsar
13:00 Riktig mat
16:00 Fika - Kaffe + kanske något att tuga på
18:30 Riktig mat

Kan äta hur mycket jag vill blir aldrig fett :arsele

burner skrev:
2518678 Med nötter så menar jag förstås osaltade och ickerostade, inte salta jordnötter(godis) som säljs på ICA eller COOP.

Tävlingsdiet inför Fitness eller BB ?

Fitness... :D
Bodybuilding SÅKLART! :yoparty hehe

Jag har börjat dra ner på svullandet och med den aktivitet som mitt jobb som lastbilsreparatör erbjuder så har jag börjat se resultat nu faktiskt.
Det är riktigt kul att se att man faktiskt börjar skönja magrutor.
På helger när jag inte rör mig så mycket kan jag ta en whey-80 som frukost och på veckodagar när jag jobbar kväll så dricker jag whey-80 som lunch och äter frukt om magen kurrar.
Kul när kläder börjar sitta bättre o.s.v.

För mycket.........

"En burk tonfisk t frukost...osv" (citerar ett par stycken här..).:skrämd Har eg inget emot tonfisk, men på morgonen skulle det få mig att springa tillbaks t sängen o vägra gå upp förrän knäckebrödet o hushållsosten är framme igen... Äter f ö så fort tillfälle ges..

Last edited:
Cupcake skrev:
2516195 Skojar du med mig? Tycker du att du äter mycket mat? Men tjejer, lägg ner. Börja äta lite mer å vettigt istället. Skippa mackor å godis å så´n skit. Hade jag ätit så där lite, så hade jag kollapsat för länge sedan.

Nähä? Men vad ska jag äta då? Ge mig lite tips i stället för att tro att jag försöker banta eller nått! Jag trodde liksom att det var bra att äta om man var hungrig och äta tills man är mätt. Sedan vänta tills man blir hungrig igen och då äta lite till.

Jag brukar inte vara sur eller grinig, bara om jag är hungrig, då blir jag riktigt sur. Men oftast kommer jag på att jag bara är hungrig och går och äter något. Men ge mig gärna tips. :)

GuW skrev:
2516901 Jag äter otvivelaktigt sämst av alla här.

Morgon: ingenting innan morgonkaffet på jobbet, två muggar kaffe, kanske en bullbit.

Lunch: Antingen ingenting, eller Pizza/Kebab/strips (ligger ett sånt ställe brevid)

Middag: Antingen ingenting eller nudlar dom veckor jag är ensammen, eller lagad mat dom veckor barnen bor hos mig.
(köttbullar & makaroner, Spaghetti & Köttfärssås, Pannkaka med fläsk, Korv strogonaoff med ris, Oxpytt osv...., aldrig en potatis!)

Kväll: Thé och macka ibland, men oftast ingenting.

Bättre än mig, blir väl kaffe o en cigg på morgonen, resten av dagen nån kaffe, snus, kakor från fikarummet och eventuellt en snodd ostmacka från utbildningsmänniskorna...

Minimal skrev:
2518651...näringsfattigt och fyller magen lite iaf :)
Energifattigt, inte näringsfattigt.
Frysta grönsaker går alldeles utmärkt att äta, smidigt är det också.

Minst 500 gram frukt och grönt per dag i varierande färger :mattias

Cupcake skrev:
2516247 Är ju bättre att röra på sig mer än att äta mindre. Roligare också! :)

Ahhh....en till med min filosofi..!!!! :tummenupp

Edit: Jag kanske ska lägga till vad jag äter oxå.

Träningsmorgnar vid 05:30: Banan och vatten
Frukost vid 9:00: Fil och müsli,
Mellanmål vid 10:30: Frukt och en kopp te.
Lunch runt 12: Mat och potatis. :tungan Alltså föröker få med av alla kostgrupper. Inge GI tjafs och sånt.
Mellanmål vid 15:00: Frukt och fil
Middag vid 17:30:
Kvällmat vid 20:30 (för att ha lite till morgonträningen) Havregrynsgröt eller nåt.

Detta är på veckodagar, helgerna blir det inte lika regelbundet beroende på vad man gör.

Last edited:
GuW skrev:

Hmm...har du kollat upp din invärtes hälsa.

Mycket snack om utsidan med lönnfetma och så, men hur fan mår dessa människor på insidan. Hur mår dom om 10-20 år?? Ungar som växer upp på pizza och coca-cola. Hur fan ska sjukvården kunna ta hand om alla????

Nä, låt föräldrar (som saknar förnuft) gå en kurs i näringslära och gör det jävligt klart för vad som är lämpligt eller inte. Det är fan i mig skrämmande vad folk ger sina barn att äta.

Har man egna pissiga matvanor får man väl för fan skärpa sig för ungarnas skull. Nu har jag ju inga egna snorisar....men lite sunt förnuft är jag faktiskt utrustad med. :wiggle

//Mad

GuW skrev:

Morgon: ingenting innan morgonkaffet på jobbet, två muggar kaffe, kanske en bullbit.

Lunch: Antingen ingenting, eller Pizza/Kebab/strips (ligger ett sånt ställe brevid)

Middag: Antingen ingenting eller nudlar dom veckor jag är ensammen, eller lagad mat dom veckor barnen bor hos mig.
(köttbullar & makaroner, Spaghetti & Köttfärssås, Pannkaka med fläsk, Korv strogonaoff med ris, Oxpytt osv...., aldrig en potatis!)

Kväll: Thé och macka ibland, men oftast ingenting.

Du måste skoja/flejma?

Frukost: 2-3 mackor och ibland fil + müsli på morgonen och kaffe.
Lunch: Mat, lagad mat eller så köper jag något dock ej skräpmat.
Middag: Samma som lunchen.

Ett par muggar kaffe och några frukter slinker oftast ner mellan måltiderna.

På helgerna äter jag när jag är hungrig, då blir det någon macka när man vaknar och en pizza på eftermiddagen sen klarar jag mig.

Zee skrev:
2523640 Du måste skoja/flejma?

Näpp, inget skoj/flejm med det.

När barnen bor hos mig lagar jag mat (middag, på veckorna, även lunch på helgerna), annars ger jag blanka f-n i det.

Det är varken kul eller gott att sitta ensammen hemma och tugga framför tvn.
Frukost äter jag aldrig, jag klarar inte av att äta innan jag har varit vaken ett par timmar, jag får bara magknip.
På den tiden jag hade hundar hemma kunde jag klämma i mig en liten skvätt jogurth och en liten macka EFTER jag hade rastat dom.
Lunch äter jag i mån av tid/lust, jag brukar äta lunch dom veckor jag inte har barnen, eftersom jag inte äter middag då.

Madhonda skrev:
2523593 Hmm...har du kollat upp din invärtes hälsa.

Mycket snack om utsidan med lönnfetma och så, men hur fan mår dessa människor på insidan. Hur mår dom om 10-20 år?? Ungar som växer upp på pizza och coca-cola. Hur fan ska sjukvården kunna ta hand om alla????

Nä, låt föräldrar (som saknar förnuft) gå en kurs i näringslära och gör det jävligt klart för vad som är lämpligt eller inte. Det är fan i mig skrämmande vad folk ger sina barn att äta.

Har man egna pissiga matvanor får man väl för fan skärpa sig för ungarnas skull. Nu har jag ju inga egna snorisar....men lite sunt förnuft är jag faktiskt utrustad med. :wiggle

//Mad

Du citerade mig, jag vet inte om du missupfattade vad jag skrev?
Mina barn har sunda matvanor, dom äter frukost på morgonen, lunch på skolan och middag hos mig eller mamma varannan vecka.
Dessutom äter dom allt som serveras, vissa saker med lite större glädje än andra, men dom är absolut inte bortskämda med att "få något annat" när det är något mindre populärt på bordet.
Dessutom lagar dom en hel del mat själva, eftersom dom ibland vill äta innan jag kommer hem från jobbet.

Läsk har jag inte haft hemma på månader, det närmaste läsk som finns här är lättdryck som man får blanda själv, eller ett par öl som har stått i kylen ett par veckor.

Last edited:
*/ ?>
Nyheter
Förarkurser på Nürburgring

Nu är datumen för båda föra...

Brembo presenterar TrackTribe

Brembo presenterar TrackTri...

21/12 är sista dagen beställning av Katalogen 2026

Stora Motorcykelkatalogen 2...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Äntligen!

Om du, som jag, ständigt åk...

Missa inte förköpstävlingen

Jul närmar sig och även om ...

Sista chansen!

Nu är vi inne på sluttampen...

Back