Zee skrev:
2523640 Du måste skoja/flejma?
Näpp, inget skoj/flejm med det.
När barnen bor hos mig lagar jag mat (middag, på veckorna, även lunch på helgerna), annars ger jag blanka f-n i det.
Det är varken kul eller gott att sitta ensammen hemma och tugga framför tvn.
Frukost äter jag aldrig, jag klarar inte av att äta innan jag har varit vaken ett par timmar, jag får bara magknip.
På den tiden jag hade hundar hemma kunde jag klämma i mig en liten skvätt jogurth och en liten macka EFTER jag hade rastat dom.
Lunch äter jag i mån av tid/lust, jag brukar äta lunch dom veckor jag inte har barnen, eftersom jag inte äter middag då.
Madhonda skrev:
2523593 Hmm...har du kollat upp din invärtes hälsa.
Mycket snack om utsidan med lönnfetma och så, men hur fan mår dessa människor på insidan. Hur mår dom om 10-20 år?? Ungar som växer upp på pizza och coca-cola. Hur fan ska sjukvården kunna ta hand om alla????
Nä, låt föräldrar (som saknar förnuft) gå en kurs i näringslära och gör det jävligt klart för vad som är lämpligt eller inte. Det är fan i mig skrämmande vad folk ger sina barn att äta.
Har man egna pissiga matvanor får man väl för fan skärpa sig för ungarnas skull. Nu har jag ju inga egna snorisar....men lite sunt förnuft är jag faktiskt utrustad med.
//Mad
Du citerade mig, jag vet inte om du missupfattade vad jag skrev?
Mina barn har sunda matvanor, dom äter frukost på morgonen, lunch på skolan och middag hos mig eller mamma varannan vecka.
Dessutom äter dom allt som serveras, vissa saker med lite större glädje än andra, men dom är absolut inte bortskämda med att "få något annat" när det är något mindre populärt på bordet.
Dessutom lagar dom en hel del mat själva, eftersom dom ibland vill äta innan jag kommer hem från jobbet.
Läsk har jag inte haft hemma på månader, det närmaste läsk som finns här är lättdryck som man får blanda själv, eller ett par öl som har stått i kylen ett par veckor.