Hur mycket äter ni på en dag?

• Thread starter Thread starter Alx
  • Start date Start date
Alx skrev:
2515965 Normalt så äter jag 2 mackor till frukost vid halv nio, ibland fil eller yogurt också. En frukt på förmiddan ibland två, lunch vid halv tolv. En frukt på eftermiddan och middag på kvällen. Ofta blir det något slags fika eller en chokladbit nån gång under dagen med. Får väll börja med att alltid ha yogurt på jobbet för man blir faktiskt lite mättare om man äter det med!

Jag kanske inte äter så mycket som jag tror ändå? Alla här på jobbet brukar alltid påpeka att jag äter jämt. Men uppenbarligen så behöver min kropp allt det jag stoppar i mig och lite till för att jag ska orka!

Skojar du med mig? Tycker du att du äter mycket mat? Men tjejer, lägg ner. Börja äta lite mer å vettigt istället. Skippa mackor å godis å så´n skit. Hade jag ätit så där lite, så hade jag kollapsat för länge sedan.

Minimal skrev:
2516154 Nu är det, fast rätt gammal bild, riktigt så kasst är det inte idag.

faggot.gif

Mcbrud skrev:
2515838 Är väldigt liten i maten... sen när man jobbar hinner man aldrig äta och är inte heller så sugen på mat när man står och lagar den hela tiden.

inte ofta jag äter frukost men om jag gör dte blir dte väl en kopp te och en macka. Sen kanske en frukt vid tolv.
lunch är jag inte så pigg på så det blir väl oftast en frukt till eller något litet. Äter middag runt fem-sex och sen kanske något litet på kvällen...

detta om jag INTE jobbar dvs.

Uj, att du orkar hålla dig uppe...på så oerhört lite mat.

Alx skrev:
2515661
Har hittills idag ätit ett äpple, två mackor och en banan. Druckit två koppar te också.

Mcbrud skrev:
2515838
inte ofta jag äter frukost men om jag gör dte blir dte väl en kopp te och en macka. Sen kanske en frukt vid tolv.
lunch är jag inte så pigg på så det blir väl oftast en frukt till eller något litet.

Och så undrar folk varför så många tjejer är sura, griniga och har huvudvärk hela tiden?! :va :rolleyes:

Last edited:
Cupcake skrev:
2516260 Ja, det är ju det jag menar. Men det kanske är "fint" eller "coolt" eller whatever, att äta lite?

Ingen aning men var och varannan brud bantar mest hela tiden och käkar just så där lite. De ligger helt still i vikt eller tappar enbart muskelmassa. Sen går de runt hela dagarna och är trötta, tjocka och har dålig prestationsförmåga.

Ibland får man bara lust att skrika när man får frågan:

- "Men hur kan jag vara så tjock när jag äter så lite?"

- Därför att din kropp hellre låter dig vara sur och grinig hela dagarna, när det råder energibrist, än tar lagrad energi från dina fläskiga ridlår!! :mad: :4skrika :4skrika

Cupcake skrev:
2516247 Är ju bättre att röra på sig mer än att äta mindre. Roligare också! :)

Det är ju inga problem att äta för mycket även om man tränar varje dag, det är jag själv ett levande exempel på.
Största nackdelen med att äta ofta och mycket är att man måste bajsa så ofta och mycket, har du också det problemet?

jag tränar och rör på mig jätteofta, men jag har alltid ätit lite. har väldigt långsam förbränning och klarar mig på det jag äter. visst, vissa dagar äter mab ju mer beroende på vad man gör och om man är någonstans men jag är inte sådan som äter om jag inte är hungrig.
grinig, huvudvärk och allänt jobbig är jag nästan aldrig!! fråga alla som träffat mig, jag är alltid glad och med på olika aktiviteter!

Det är väl bra att inte alla tjejer vräker i sig mat och slutar som bollar ;). Finns ju faktiskt tjejer som äter lite (smala och fina är dom vanligtvis också :tuttar) och trots detta alltid är glada :tummenupp.

Pinky skrev:
2516313 Det är väl bra att inte alla tjejer vräker i sig mat och slutar som bollar ;). Finns ju faktiskt tjejer som äter lite (smala och fina är dom vanligtvis också :tuttar) och trots detta alltid är glada :tummenupp.

Och de som vräker i sig mat ska man mobba:mattias Som om de inte hade nog med problem med självförtorendet så ska man gnälla på de om deras vikt tills de bryter ihop. De gör det inte framför dig, men väl när de kommit hem.. Så tar de några chokladbitar till för att trösta sig.

Kvinnor älskar vanligen choklad, och de som gör det slutar väl vanligen på fel sida av fettskalan också..

Lite lite lätt mullig flicka kanske, men skärp er för fan ni andra! Fast det är ändå rätt så roligt, om man är på väg att förlora nån diskussion så kan man bara avsluta det genom att säga att du är ju lönnfet.. Vips har man triumferat.
Gött, nu fick jag några till att äta mer choklad:rock

Skrattar elakt: :lol

:rolleyes: ;););)

Pinky skrev:
2515680 Idag är en typiskt dag då jag jobbar 10-22. Tar med mig 10 mackor till jobbet som jag äter under 3 omgångar (precis käkat dom 4 första nu :)). Nästa 4 blir vid 14 tiden nån gång och sen dom 2 sista vid 16 snåret. Pizza blir middag, som äts runt 19 tiden. Om det sen blir nån nattmacka när jag kommer hem vetifan.

Hur ofta slussar du bäver då? Och hur ser bävrarna ut? Små stora? Fast eller lös?

Last edited:
Rash skrev:
2516524 Hur ofta slussar du bäver då? Och hur ser bävrarna ut? Små stora? Fast eller lös?

Jag tappade dig nu...pratar vi fortfarande mat eller är det bara jag som förknippar ordet bäver med snusk :va?

*/ ?>
Nyheter
Förarkurser på Nürburgring

Nu är datumen för båda föra...

Brembo presenterar TrackTribe

Brembo presenterar TrackTri...

21/12 är sista dagen beställning av Katalogen 2026

Stora Motorcykelkatalogen 2...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Äntligen!

Om du, som jag, ständigt åk...

Missa inte förköpstävlingen

Jul närmar sig och även om ...

Sista chansen!

Nu är vi inne på sluttampen...

Back