Hur mycket äter ni på en dag?

• Thread starter Thread starter Alx
  • Start date Start date
Pinky skrev:
2516557 Jag tappade dig nu...pratar vi fortfarande mat eller är det bara jag som förknippar ordet bäver med snusk :va?

Snusk!
woohoo.gif

Pinky skrev:
2516557 Jag tappade dig nu...pratar vi fortfarande mat eller är det bara jag som förknippar ordet bäver med snusk :va?

Avföring:rolleyes: Så ja..lite snusk är det:rolleyes:
Med tanke på dina matvanor menar jag. Kan väl inte vara nyttigt att äta samma saker dag in och dag ut?

Rash skrev:
2516618 Avföring:rolleyes: Så ja..lite snusk är det:rolleyes:
Med tanke på dina matvanor menar jag. Kan väl inte vara nyttigt att äta samma saker dag in och dag ut?

Jaha, då är jag me :tummenupp.
För att inte gå alltför mycket OT så kan jag säga att min :arsele och dess funktioner är som det ska. Jag jobbar ju inte varje dag så då blir kosten bättre. Dessutom äter jag tämligen fiberrikt bröd när jag jobbar :).

Jag äter otvivelaktigt sämst av alla här.

Morgon: ingenting innan morgonkaffet på jobbet, två muggar kaffe, kanske en bullbit.

Lunch: Antingen ingenting, eller Pizza/Kebab/strips (ligger ett sånt ställe brevid)

Middag: Antingen ingenting eller nudlar dom veckor jag är ensammen, eller lagad mat dom veckor barnen bor hos mig.
(köttbullar & makaroner, Spaghetti & Köttfärssås, Pannkaka med fläsk, Korv strogonaoff med ris, Oxpytt osv...., aldrig en potatis!)

Kväll: Thé och macka ibland, men oftast ingenting.

GuW skrev:
2516901 Jag äter otvivelaktigt sämst av alla här.

Morgon: ingenting innan morgonkaffet på jobbet, två muggar kaffe, kanske en bullbit.

Lunch: Antingen ingenting, eller Pizza/Kebab/strips (ligger ett sånt ställe brevid)

Middag: Antingen ingenting eller nudlar dom veckor jag är ensammen, eller lagad mat dom veckor barnen bor hos mig.
(köttbullar & makaroner, Spaghetti & Köttfärssås, Pannkaka med fläsk, Korv strogonaoff med ris, Oxpytt osv...., aldrig en potatis!)

Kväll: Thé och macka ibland, men oftast ingenting.

Påminner om min kost. Aldrig frukost, då spyr jag. Tar ca 2 timmar för mig att vakna helt. Kaffe o vatten framför skärmen på jobbet. Oftast lunch och då ingen middag, eventuellt då lite mjölk o flingor på kvällen. Om inte lunch så käkar jag middag. Dvs äter ett stort mål mat om dagen iallafal. Hatar verkligen att laga mat så det blir mest take-away hem om jag inte går ut o äter med en polare.

Tillräckligt :ätapiller

Kan ta dagens mål som ex:

1300 - frukost, samma som alltid - dvs osötat bröd med ost och kalkon. Proteinshake
1445 - slängde i mig ett par köttbullar som låg i kylen
1730 - förstå målet på jobbet - köttbullar, pasta/pastasås
2030 - (dvs snart) - samma mat igen
2400 - Same shit
0300 - Same same..
0345 - Protein + lite snabba kolh.
0400-0530 - träning + kolh
0600 - hemma, protein, sova

Skönt att betala för sig hemma.. då får man färdig mat enl önskemål. Morsan :yoparty

RMT_Racing skrev:
2517197
Skönt att betala för sig hemma.. då får man färdig mat enl önskemål. Morsan :yoparty

:7peta Det är fusk att få mamma att laga mat åt en :tungan
Och de är ju synd om oss som har sin mamma på 35mils betryggande avstånd :tuttar :2cool

Idag åt jag:

06:15: En ostsmörgås och ett glas mjölk

10:30: En Baguette och en cola

11:30: Skolans äckliga lunch (vettefan vad det var för något)

12:00: Två cheeseburgare

16:00: Tacos

20:50: Käkar godis :rolleyes:

H3dlund skrev:
2517467 Idag åt jag:

06:15: En ostsmörgås och ett glas mjölk

10:30: En Baguette och en cola

11:30: Skolans äckliga lunch (vettefan vad det var för något)

12:00: Två cheeseburgare

16:00: Tacos

20:50: Käkar godis :rolleyes:

:hihi

Du förser inte alls kroppen med näring .....

Bärgren skrev:
2517425 Hon får skicka det på posten.:tungan

:tungan en bekant från byn jag växte upp i fick vofflor och sylt sända på posten från sin mor när han pluggade i uppsala :) kan säga att pga nå fel hos posten tog paketet ca 1½ att komma fram...våfflorna var ludna när han öppnade paketet :D

Så nä jag lagar hellere min mat själv även om de är jobbigt .lol

Kakan skrev:
2517351 :7peta Det är fusk att få mamma att laga mat åt en :tungan
Och de är ju synd om oss som har sin mamma på 35mils betryggande avstånd :tuttar :2cool

Perfekt jue... jag betalar för mat, boende, alla soppapengar och lite till - i gengäld får jag det jag ber om. Morsan tycker det är kul att jag tränar så mat enl mina önskemål är tydligen bara nöje för henne. :pannkyss

Dagens matschema :tummenupp

07.20 - frukost bestående av 1 burk tonfisk på 2 skivor fullkornsbröd med sallad och tomat.

10.45 - lunch från skolmatsalen. 2 portioner bestående av 40% koktpotatis, 40% köttbullar & 20% bönmix

16.00 - en skagenmacka

18.45 - Middag: 2 rejäla portioner spaghetti köttfärssås med fullkornspasta.

22.00-00.00 - En liter öl :öl

Två storstark borde inte nämvart förstöra dagens träningpass eller? (jag blir långt från full på det...) :va

burner skrev:
2517475 :hihi

Ähh vafan.

Känns att det är dags att börja träna och äta ordentligt iaf.. Om jag fortstätter att äta så vill säga. :D

Last edited:
RMT_Racing skrev:
2517568 Perfekt jue... jag betalar för mat, boende, alla soppapengar och lite till - i gengäld får jag det jag ber om. Morsan tycker det är kul att jag tränar så mat enl mina önskemål är tydligen bara nöje för henne. :pannkyss

:lol fusk att din mamma anser de :) det gör inte min ;)

Fast hon gör go mat när man är där å hällsar på i alla fall :)

burner skrev:
2517475 :hihi

Du äter ju som ett flickebarn själv ;)

Tips på tricepsövningar:
Sittande tricepspress
Smalbänk
hantel kick-backs
kabeldrag (dropset)
Enarms kabeldrag (handflatan uppåt)
Sök kontakten i musklerna du jobbar med, du lär få sänka vikten men kommer växa o komma förbi nuvarande träningsvikter snabbare än du tror :)

Äter som en häst!

En bra dag i somras innehöll.

ca kl.14.00 Frukost = 3 mackor, kopp te, glas juice.

ca kl.19.00 Grillad kotlett på 1.1kg, potatissallad, bougetter och öl.

ca kl.01.00 något som tjejen slängde ihop, (kommer inte ihåg vad)

ca 05.00 Någon macka eller två.

Zzzzzzzz

Just ja...glömde jag säga att jag jobbar natt?

Äter inte så ofta men lunchen blir stor. Spaggeti & köttfärssås aldrig under 500g

Skål.

burner skrev:
2517423 Denna dag så ut enligt följade

7.00 - 1 burk tonfisk, 3 grova brödskivor, skinka, 1 banan

10.00 - Tricepsträning(försöker bygga upp mina triceps till nästa sommar, någon som har några bra tips för större triceps ?)

11.00 - 1 stor proteindrink, ris, kycklingfilé, 2 st äpplen

14.00 - 1 näve nötter, 1 banan, 3 knäckebröd

17.00 - 1 stor proteindrink, 1 banan, 2 knäckebröd

20.00 - 1 banan, 1 näve nötter

(slänger upp en bild på 48´orna, målet är 50 samtidigt med lägre bodyfat)

Man you are NUTS! :D (inget illa ment) Men varför nötterna? Har för mej att dom innehåller "fel" fett men jag kan ju ha fel. Å bara EN riktig måltid? Jag försöker iaf äta en rejäl frukost, lunch och middag samt nån typ av mellanmål däremellan.
Extra vitaminer och mineraler samt avsluta dagen med en proteindrink å sen direkt i säng.

Hantel kickbacks tycker iaf jag att jag får bäst kontakt med triceps med.

Men verkar som Minimal har koll på läget vad gäller detta eller?

Stoppsladd skrev:
2517986 Man you are NUTS! :D (inget illa ment) Men varför nötterna? Har för mej att dom innehåller "fel" fett men jag kan ju ha fel.

Nötterna innehåller bra fett. Proteinet i nötterna är däremot inte fullvärdigt.

*/ ?>
Nyheter
Förarkurser på Nürburgring

Nu är datumen för båda föra...

Brembo presenterar TrackTribe

Brembo presenterar TrackTri...

21/12 är sista dagen beställning av Katalogen 2026

Stora Motorcykelkatalogen 2...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Äntligen!

Om du, som jag, ständigt åk...

Missa inte förköpstävlingen

Jul närmar sig och även om ...

Sista chansen!

Nu är vi inne på sluttampen...

Back