Hur har du din hoj försäkrad?

Hur har du din hoj försäkrad?

• Antal röstningar
    0
Helförsäkring XL genom svedea helår , kostar 4058 per år bra pris för en tusen kubikare :rock

Någon egendomlig form av helförsäkring som inte går att ställa av pga försäkringens redan låga belopp som de nu påstod.Men försäkringsbolag lever ju som de lär så den riktiga sanningen om deras vinst på detta lär man inte få ur dom även om man hänger dom upp och ner och skakar dom. :crash

Trygg Hansa Hel/Hel

Tror premien ligger på runt 5,500 pengar. Inga tilläggsförsäkringar.

Gixxer 1000 k8 hel/hel och avställningsbar. Betalar 43.000kr/år = 117kr per dag hos Folksam. Men jag ställer på och av den varje gång jag kör. Jag sparar massa pengar på det! Dock så kör jag inte så mycket. Blir väl ca 350 mil per år, kör mest på helgerna. Eller körde för jag är hojlös för tillfälligt:(....

XT:n sdom jag kör mest med har jag halvförsäkring, 1800 helår 24+ hos Bilsport & MC.

Gammelzukkan har jag classica hos Bilsport & MC 753 kr/ år helår.

Till er som uppger försäkringskostnader i era kommentarer:

Den här tråden är meningslös om ni inte samtidigt uppger vilken hoj ni har. Sen bör det förståss även stå åtminstone hojens ålder, er ålder, körkorttid och bostadsort.

Och nej, det funkar inte att hänvisa till vilken hoj som står i ens profil till vänster. Om två månader kommer åtskilliga av er att ha bytt hoj varpå all information i hela tråden blir ännu mer totalt ointressant.

Sen så saknas det alternativ i pollen. Själv har jag två hojar. (FZ750 och Thunderace) Båda är avställningsbara. Den ena har jag tills vidare helförsäkring på under hela året oavsett om den är påställd eller ej. Den andra är helförsäkrad när den är påställd men bara halvförsäkrad när den ställs av.
Med andra ord: Jag, och många med mig, kan inte fylla i pollen.

Jag fyllde i pollen med den hojen jag kör mest.

I mitt fall är det XT 660:in -07 1800 kr/år halv.

Gammelzukkan GS500e -78 körs soliga dagar 753 kr hel/hel

Gixxer 1000 k8 hel/hel och avställningsbar. Betalar 43.000kr/år = 117kr per dag hos Folksam. Men jag ställer på och av den varje gång jag kör. Jag sparar massa pengar på det! Dock så kör jag inte så mycket. Blir väl ca 350 mil per år, kör mest på helgerna. Eller körde för jag är hojlös för tillfälligt:(....

50 kr avgift varje gång du ställer på den. Sen betala skatten varje gång med. Det skulle jag aldrig orka med

ER6 Hel/Hel, Svedea Säker på morsan 4500kr :)
Hade jag varit hennes "sambo" hade den kostat typ 2300, men då hade vi ju haft andra problem ;).

Folksam helförsäkring avställbar 5500:-/år :) gick ner från 12500:- i augusti förra året :tungan och jag är 89:a ducatin är 96:a

Last edited:
Trafikförsäkring hos Länsförsäkringar. 8760kr/år. Det får det vara värt om man ska köra sporthoj och inte ens fyllt 20.:tummenupp

Är 21 bast, kör en ninja, ZX6R från 98 och pröjsar ca 8000/år för halvförsäkring hos salus ansvar...

If ville ha ca 80,000/år för halvförsäkring ;-)...

28 år kör en Honda CBR600F -99 ca 8500:- hel/hel (märkesförsäkring).
Ehh bara att betala och se glad ut eller så kan man göra så här :banana

Nyheter
Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...