Hur gick det för han som många sågade i början på förra året?

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyteknik skrev:
Hur skulle du jämföra hur hård konkurrensen är i olika klasser? Ett mått bör väl vara hur många förare som håller en viss kvantifierbar standard; lämpligen varvtider.

I sådan fall spridningen av varvtider.. inom klassen alltså..

/B

Bj.O.rn skrev:
I sådan fall spridningen av varvtider.. inom klassen alltså..

/B
Det är begripligt nog mindre skillnad mellan snabbaste och långsammaste i Rookie 600 (och 1000) än i 250 och 125. Det gör att det är många som är jämnbördiga och kan utmana varandra i Rookieklasserna. I Rookie 600 och 1000 har i princip vem som helst möjlighet att förvärva och underhålla en hoj som kan vinna.

I 125 och 250 är det i princip omöjligt för en rookie att utmana någon i den relativa toppen.

Vad gör det för jämförelsen av hur hård konkurrensen är?

Nyteknik skrev:
I 125 och 250 är det i princip omöjligt för en rookie att utmana någon i den relativa toppen.

Vad gör det för jämförelsen av hur hård konkurrensen är?

Då får du väl kika på spridningen i "B-ligan" i racerklasserna jämfört med rena b-klasser istället för att jämföra äpplen med päron..

Jag har inte kollat, så jag har egentligen ingen uppfattning... men man kan ju säga att det är lättare att vara bästa b-pilot i klass med 10-15 b-förare än i ett startfält med 30 startande b-förare..

/B

Last edited:
Jag hoppas på comeback ifrån Mike. Det är en trevlig kille och visst har han stuckit ut hakan ganska långt men han gav sig iallafall inte. Viljan verkar ju finnas och jag hoppas att allt löser sig med hans familj och att man får se honom snart igen.

Mest konkurrens enligt mig är det i den klass där flest kan vinna.
Om en serie har 3-4 st av 30 som turas om att vinna och de andra är en bit efter så är det ju ingen vidare konkurrens.
Om däremot 15-20 st av 30 är med och slåss om segern så är det större konkurrens.
Tycker NyTekniks resonemang stämmer bra :tummenupp

sandstream skrev:
Mest konkurrens enligt mig är det i den klass där flest kan vinna.
Om en serie har 3-4 st av 30 som turas om att vinna och de andra är en bit efter så är det ju ingen vidare konkurrens.
Om däremot 15-20 st av 30 är med och slåss om segern så är det större konkurrens.
Tycker NyTekniks resonemang stämmer bra :tummenupp
Man måste nog lite tydligare defininera vad man menar med "konkurrens" för att kunna bemöta Victors påstående.

oscar skrev:
Hmm... Det var ju jävligt konstigt! Jag skulle nästan kunna sätta pengar på att han har eller har haft någon form av ett A på sitt körkort!
Hur som helst har han säkerligen det nu eftersom jag åkte med honom på gata i somras. Annars körde han väl utan, men det har jag svårt att tro.

Beträffande hans satsning tycker jag att det var en kul grej, kul med folk som sticker ut. Nu hade han ju som sagt lite familjära problem, ska bli kul att se fortsättningen.

Nyteknik skrev:
Man måste nog lite tydligare defininera vad man menar med "konkurrens" för att kunna bemöta Victors påstående.
Skit i Victor, han ska bara spela dryg ;)

Jörgen Player Special skrev:
Ärligt talat... Liite ödmjukhet har aldrig skadat någon..

/JPS

Sk ödmjukhet finns det så det räcker och blir över av i lilla Sverige. Tycker det är härligt att det finns svenskar som inte är stöpta i samma lagom vill-inte-verka-vara-för-mycket form och vågar sticka ut hakan :tummenupp . Alldeles för få svenskar som gör. Betydligt mer förekommmande är de som aldrig vågar och gärna gottar sig andras misslyckanden när målen inte uppnås.

Visst kan man falla tyngre om man sticker ut hakan men personligen så värderar jag en person som lever upp till ett högt uppsatt mål mycket högre än den som når lika långt men inget vågade lova.

Jag känner inte Mike the Bike men givet de förutsättnigar som framkommer i tråden så tycker jag det verkar vara en imponerande prestation.

/Olzki

I 125 har i år kommit i allafall 4 rookies som på riktigt utmanat"toppen".
I 250 vet jag inte,men det är inte många som hoppar på en 250 på
en gång.

nIKOLa skrev:

I 125 har i år kommit i allafall 4 rookies som på riktigt utmanat"toppen".
I 250 vet jag inte,men det är inte många som hoppar på en 250 på
en gång.

Du har alldeles rätt, dessutom tycker jag nog man kan säga att Sjöström och Cajback har utmanat toppen i 250.

Chris Ash skrev:
Du har alldeles rätt, dessutom tycker jag nog man kan säga att Sjöström och Cajback har utmanat toppen i 250.
De var väl båda snabba 250SP-förare innan de sadlade om till 250? Jag jämförde med Rookie där en rookie (färsking) kan ta licensen på våren, skaffa en konkurrenskraftig hoj och i princip vara med i toppen under säsongen. Finns det någon som har börjat med en racer och varit riktigt snabb direkt?

Nyteknik skrev:
De var väl båda snabba 250SP-förare innan de sadlade om till 250? Jag jämförde med Rookie där en rookie (färsking) kan ta licensen på våren, skaffa en konkurrenskraftig hoj och i princip vara med i toppen under säsongen. Finns det någon som har börjat med en racer och varit riktigt snabb direkt?

Ullis...

Nyteknik skrev:

Watz! (vann väl första racet han körde?)

Olzki skrev:
Jag känner inte Mike the Bike men givet de förutsättnigar som framkommer i tråden så tycker jag det verkar vara en imponerande prestation./Olzki

Ja alla är vi olika.. Personligen gillar jag folk som slår underifrån utan att skrävla..

/JPS

Status
Ej öppen för fler svar.
*/ ?>
Nyheter
Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

BMW R 12 G/S – ännu bättre med Wunderlich

Tysk precision möter äkta G...

Vinn en batteriladdare från CTEK

I samarbete med CTEK har vi...

Video: KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Super Adventure och Teide ...

Bokningar pågår till Gotland Ring Bike Week!

Boka sommarens härligaste b...

Gotland Ring GPE Circuit i konkurs, verksamheten räddad!

Bolaget bakom den dagliga d...

Besöksstorm till MC-mässan på Elmia

Den svenska mc-mässan har v...

MC-mässan startar idag

Med start idag, den 23 janu...

Back