Hur blir det med TV för SM/SO?

LMS RR har inte fått nån info om det ännu, men så har det ju varit de senaste åren...

Personligen hoppas jag inte att det blir, det är en kostnad som jag gärna är utan.

De klasser/förare som är med får betala extra (1200kr eller vad det nu var?)
Sen får ALLA anmälda även betala iochmed att arrangerande klubben får betala 40 000kr + moms, vilka betalar det? (alla som är anmälda til tävlingen såklart, de pengarna kan man hellre lägga på bättre EL tex)

"Ingen" har sett tv-sändningarna som varit i nån obskyr kanal som jag inte vet ens vad den heter.
Det har förmodligen varit fler "tittare" av de nedladdade varianterna som funnits.

Vill man va med i TV så äre bara o välja klass därefter...

mina 2 cent

Jag vill ha TV annars skiter jag i att köra... :tummenupp

Man kanske ska kolla med SVEMO de kanske vet mer..

Jag är nog inne på samma linje som Håkan, verkar bara kosta en massa pengar för de tävlande och ge väldigt lite tillbaka.

PRO Superbike i Race på SVT1, 2 eller 24 däremot vore mumma :)

Hyra in ett crew som filmar, så lägger jag upp det här på Sporthoj... får mer visningar än vad en betalkanal får alla dagar i veckan.

Med tanke på hur mycket man lägger ner på den här skiten, så känns 1200:- som en fis i rymden. Särskilt om man efter säsongen kan köpa en DVD med alla sina race på.... Minne för llivet.... På DVD... :tummenupp

Med tanke på hur mycket man lägger ner på den här skiten, så känns 1200:- som en fis i rymden. Särskilt om man efter säsongen kan köpa en DVD med alla sina race på.... Minne för llivet.... På DVD... :tummenupp
Ett problem är väl att alla klasser inte är med i sändningarna och på DVD:n men som Håkan påpekar får alla vara med och betala.

Ett problem är väl att alla klasser inte är med i sändningarna och på DVD:n men som Håkan påpekar får alla vara med och betala.

Men nu ska ju R600 och R1000 bort från SM'et i Linköping. Och SP250 kör väl med ERF, så då blir det ju inte så många "supportklasser" kvar som "betalar för" TV sändningarna... ;)

Om man ska vara seriös, så skulle jag iaf bli besviken om det inte blev nåt....

Last edited:

Nej nej de är endast de förare som kommer med på dvd:n som får betala med andra ord förmodligen bara A-förare...

Haha nä...men är det så att det först är en "startavgift" på 40k o sen tillkommer det 1200 per förare som är med i utvalda klasser.
Ja, så har jag tolkat det som skrivits dels av Håkan i den här tråden och dels vad som skrivits tidigare år.
Mao får även de som inte är med i sändningarna vara med och betala tex 40.000:- i LMS fall.

Ja, så har jag tolkat det som skrivits dels av Håkan i den här tråden och dels vad som skrivits tidigare år.
Mao får även de som inte är med i sändningarna vara med och betala tex 40.000:- i LMS fall.

Japp, vi fick en räkning på 40 000 kr efter SM förra året till LMS, känndes sådär roligt faktiskt när det inte var något vi valde själva att ha.

Fast värst är när filmteamet vill ha repriser på kracherna i slow-motion. :tungan

Olagligt att läsa annans post :mattias

Haha nä...men är det så att det först är en "startavgift" på 40k o sen tillkommer det 1200 per förare som är med i utvalda klasser. Hur många är det som betalar 1,2k per tävling?

Först ska klubben betala 40K + moms (50kkr).

3 klasser var det förut, snitt kanske 20-25 förare per klass?
det är 90000kr (antar 1200kr/förare, har fakturan hemma nånstans)... så, det kostar alltså runt 140 000kr per tävling

Kan nån göra det billigare?

Jag är FÖR TV i sak, men tycker det är fel att förarna ska betala för det.

Jag pratade precis med SVEMO, de jobbar på det, men inget är klart.
De jobbar FÖR TV alltså.
Ska försöka få tag på Nordgren/Lodnert på mässan i helgen o prata med dom.

Så, i dagsläget är ingenting klart, de jagar produktionsfirma för att göra detta.

Dags att hjälpa vår sektion att ragga produktionsbolag? jag menar, med så OTROLIGT många människor det finns så borde nån känna nån som skulle kunna tänka sig att göra detta.

//håkan

Jag har fattat det som att det inte kommer bli som innan iaf där förare betalar en liten del osv. Den typen av produktion var för dyr och gick minus i 2 år. Man kan tänka sig en billigare produktion. Då kommer inte förarna betala något alls utan allt ska kunna täckas med reklamintäkterna. Vet inte vilka som diskuterats men typ Hageius produktion a ca 50k/race istället för ca 150k/race för det manhade tidigare. Men då blir det en något sämre produktion (kan bli olika ljus vid olika kameror tex) eftersom man inte har en OB-buss mm som är på plats och klipper/diregerar hur man ska filma osv.

SVEMO har inte lämnat något besked om tv i SM än (vad jag hört för några dagar sen iof). Man har jobbat på att försöka få till detta så att det skulle kunnas medelas hur det blir till mässan nu i helgen. Gissar att det är en annan serier som gör att det inte kunnats jobbats för att få det klart hur det ska bli..

Håller med!!! Man måste ju ha något kul att titta på när man sitter på hemmet! "Titta nu! Mitt i det damm-molnet ligger jag!"

Om den kostar 1200kr, OK! men var det 1200 PER TÄVLING???

6000 kr för säsongen????

:confused: :confused: :confused:

..
Om den kostar 1200kr, OK! men var det 1200 PER TÄVLING???

6000 kr för säsongen????

:confused: :confused: :confused:

Nej. Var väl typ 1200:- för 125cc för hela säsongen och kanske 2500:- för 250cc + NSBK för en hel säsong. Men det är historia nu. Kommer nog bli nått helt annat framöver om det blir nått. Kommer kosta gratis för förarna/arrangörerna isf.

Nyheter
Motorsportsalongen i Örebro!

Jag tog en snabb avstickare...

Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort

Det är ingen lätt uppgift H...

KTM: ”Det är helt klart vägen framåt.”

Rajiv Bajaj, 58, VD för den...

Framtidens hjälmar är här!

Bland finesserna finns ljus...

Öhlins, som under många år ...

Bridgestone lanserar nytt sportdäck

Bridgestone har presenterat...