Hotande Utlänningar/Vart är landet på väg?

Status
Ej öppen för fler svar.
PollySmurf skrev:
Om folk gav fan i att börja tjata om "dom" och rasism osv så kanske man kunde komma någonstans med sådana här trådar?! :kocko

Hoppsan, jag skrev "folk", väntar mig ca 180 nya inlägg av ovanstående slag.

Vad hade du väntat dig när du för det första döper tråden till "hotande invandrare, var är landet på väg!?" och sedan redogör för hur hemska dessa invandrare är och att alla bråk där du beror på dem..
Det du gör är att bokstavligt talat peka ut dem som orsaken till alla problem med kriminalitet och som den stora faran i det svenska sammhället.

Det finns nog ingen på det här forumet som förnekar att invandrare är överrepresenterade i brottsstatistiken. Det som däremot är fördjävla pinsamt är att folk på allvar tror att det har med deras hudfärg att göra..

Sannolikheten att en arbetare ska begå brott är 50% större än att en tjänsteman gör det.. Du tror inte det är en koppling som är mer intressant än dit ständiga rapande om att det var "invandrare" som gjorde det...

Hade det varit svenskar som gjort som de gjorde hade det inte funnits någon beskrivning av deras härkomst...

Du hade knappast skrivit att ett gäng bestående av fyra skåningar, två smålänningar och troligen en gotlänning hotade min Moster....

Markus skrev:
Yeah right. :rolleyes:
Du må vara skäggig och groteskt gammal, ändå är du så blåögd.
.....

Samhället har förändrats, vare sig du vill inse det eller inte.

Markus skrev:
Du är ganska långt från sanningen. Jag är faktiskt uppväxt mitt i en "crimezone". :hihi

Om du är uppvuxen i en miljö där det förekommer brottslighet så är det förbannat konstigt att du aldrig sett annat än brottslingar på senare tid.Annars finns det vl ingen anledning att säga emot..

Du kommer, i vanlig ordning, med en massa fega insinuationer utan att någonsin stå för en enda åsikt eller svara på en fråga som faktiskt röjer vad du säger.

Men eftersom det kan bero på S.O.L-problem ska jag återigen förenkla det hela för dig med få stavelser och enkla frågeställningar:
1 Fanns inte den är typen av brottslighet förr?
2 Är det bara invandrare som bildar sådana gäng?
3 Kan svenskar bilda sådana gäng.

Kom inte med dina klassiska "jag svarar bara när det passar mig svar" utan bjud på ett svar på en fråga.

Last edited:
Silwer skrev:
Vad är den då, en tråd för ditt personliga nöje.
Har du nåt att diskutera så skriv det i tråden tycker jag, kanske kan den bli annorlunda mot 100 andra sånna här trådar?

Men du, tänk efter lite nu va.
Tråden lever vidare så länge folk fyller på med inlägg. Alltså finns ett intresse att diskutera det aktuella ämnet.
Du kanske tycker att man bara ska få ta upp ämnen som du är intresserad av?
Du kanske bara vill läsa om sporthojar? Ge fan i att läsa på OT då!

PollySmurf skrev:
Om folk gav fan i att börja tjata om "dom" och rasism osv så kanske man kunde komma någonstans med sådana här trådar?! :kocko

Hoppsan, jag skrev "folk", väntar mig ca 180 nya inlägg av ovanstående slag.
Om du ännu inte fattat det än... "EDIT: Det är inte konstigt man får en kass syn på invandrare."

Det är inte konstigt att man får en kass syn på 125-förare.

Gixxer-Anders skrev:
Jo det har jag. Förstår bara inte varför det är sånt tjat om att stänga trådar hit och dit. Bara för att du tycker att tråden är meningslös tycker inte alla andra samma sak.
Världen kretsar inte runt dig :7peta

HAHA, jasså den gör inte det? Ofan! :tummenupp :rolleyes:

Förstår bara inte att ni inte tröttnar på detta, man vet exakt hur det går:

1 - Någon skriver en erfarenhet som involverar invandrare.

2 - Någon hugger tillbaks o säger något om att personen gör rasistiska uttal eller liknande.

3 - Personen som startade tråden försvarar sig och pajkastningen är igång med anhängare till höger och vänster mot varandra.

4 - Tråden stängs.

Finns hur många sådana trådar som helst ju! :kocko Varför jag läser i dem? Jag finner visst intresse att försöka upplysa er om va fan ni sysslar med för meningslösa saker.

Bingo skrev:
1. Minst lika mycket som gitarrlir ivf. Tänkte annars att det kan vara bra att veta. För en kunkspatörstande medborgare är det minst lika värdefullt att veta inom vilka grupper intoleransen är högst som det är att veta inom vilka grupper kriminellt beteende är mest överrepresenterat.

2. Om folk från Uddevalla säger jag inget eftersom jag aldrig varit där. Kungsholmare däremot, de kan fan ruttna i rymden :D

1. Vad har intolerans ('s'-märkt) med hela ämnet att göra?
2. Jag har aldrig varit där och kommer aldrig åka dit. Det är väl som alla hålor. Ett torg, några hottade bilar, stängda industrier osv. Kungsholmen suger verkligen, Östermalm is the place to be.

korvgubbe skrev:
Du hade knappast skrivit att ett gäng bestående av fyra skåningar, två smålänningar och troligen en gotlänning hotade min Moster....

Vaddå? Du insinuerar att Stockholmare är ärligare än människor från andra delar av landet? :mad: :kulspruta

Notera att hade ordet "invandrare" ej nämnts i texten så skulle ett antal "nakcsåktt" ha delas ut på grund av att snorungar anföll en motorcyklist. Men så fort man förtydligar texten med detaljer så blir vissa helt skogs tokiga, värt att fundera på tycker jag.

Last edited:
korvgubbe skrev:
...Du hade knappast skrivit att ett gäng bestående av fyra skåningar, två smålänningar och troligen en gotlänning hotade min Moster....

Och varför inte? Nej iofs det hade jag inte, jag hade skrivit 7 svenskar..

Och ja, trådnamnet var hur dumt som helst men när jag skrev tråden var jag upprörd.

Markus skrev:
1. Vad har intolerans ('s'-märkt) med hela ämnet att göra?
2. Jag har aldrig varit där och kommer aldrig åka dit. Det är väl som alla hålor. Ett torg, några hottade bilar, stängda industrier osv. Kungsholmen suger verkligen, Östermalm is the place to be.
Suck, ibland får jag för mig att du faktiskt är dum, inte att du bara gör dig.

Större delen av Östermalm är jäkligt trist.

Bingo skrev:
Om du ännu inte fattat det än... "EDIT: Det är inte konstigt man får en kass syn på invandrare."

Det är inte konstigt att man får en kass syn på 125-förare.

EDIT: Det är inte konstigt att folk får kass syn på invandrare... bättre??
Jag ingår i folk..

Markus skrev:
Nu hänger jag inte med. Alls. :va
Reagaan befriade ett helt jordklot från överhängande utplåningsrisk, är det människoförakt?

Din skönmålning av ultrakapitalisterna är för rolig.....

Så contras, slaktandet av civila i Nicaragua, hela Iran-Irak-krisen utfördes av tidernas störste politiker i fredens och demokratins tjänst?

Reagan ändrade förvissa attityden mot öst, istället för att tygla kommunismen skulle den krossas. Denna aggresiviteten var inte det som ledde till Sovjetunionens fall, landet var i kris redan innan kapprustningen började och hade inte kunnat fortsätta existera även om inte Reagan hade fört sin linje.

Utan Gorbatjov eller någon annan som släppte lös den inhemska oppositionen hade landet aldrig fallit samman så snabbt. Gorbatjov förtjänar en minst lika hög plats på din idol-lista om det är "avskaffandet" av kärnvapenhotet du rankar högst. Betänk dessutom att han villa rusta ned totalt......

Dessutom ökade klyftorna mellan klasserna i USA under hjältens tid som sittande president.

PollySmurf skrev:
EDIT: Det är inte konstigt att folk får kass syn på invandrare... bättre??
Jag ingår i folk..

Folk som kan tänka får ingen kass syn på invandrare. Ingår du i den gruppen?

Gixxer-Anders skrev:
Men du, tänk efter lite nu va.
Tråden lever vidare så länge folk fyller på med inlägg. Alltså finns ett intresse att diskutera det aktuella ämnet.
Du kanske tycker att man bara ska få ta upp ämnen som du är intresserad av?
Du kanske bara vill läsa om sporthojar? Ge fan i att läsa på OT då!
Du deltar ju inte ens i diskussionen?
Kläm ur dig nåt i ämnet i stället, eller vad fasen är det frågan om när nu tråden är så viktig?

Du kanske inte märker att det är samma folk i varje sån här tråd?

Inte för att jag tror att det spelar nån roll vad jag skriver, jag är heller ingen moderator som kan stänga trådar så du behöver inte oroa dig.

korvgubbe skrev:
Det du gör är att bokstavligt talat peka ut dem som orsaken till alla problem med kriminalitet och som den stora faran i det svenska sammhället.

Tänk om det råkar vara så att de kriminella gängen består av dessa personer, då är de ju de som är orsaken. Anledning och bakgrund är tolknings/diskussionsfrågor.

korvgubbe skrev:
folk på allvar tror att det har med deras hudfärg att göra..

Helt rätt. Har aldrig sett någon påstå att det har med färg att göra visserligen, men du har ändå rätt i att så ej är fallet.

korvgubbe skrev:
Hade det varit svenskar som gjort som de gjorde hade det inte funnits någon beskrivning av deras härkomst...

Kan nog stämma men det beror snarare på att en "svensk" är normen i det här samhället. Det vore som att säga att gärningsmännen var män efter ett rån.

Chris Ash skrev:
Utan Gorbatjov eller någon annan som släppte lös den inhemska oppositionen hade landet aldrig fallit samman så snabbt. Gorbatjov förtjänar en minst lika hög plats på din idol-lista om det är "avskaffandet" av kärnvapenhotet du rankar högst. Betänk dessutom att han villa rusta ned totalt...

Dessutom fick han Nobels fredspris för några år sedan, det måste väl kvalificera honom som inte helt genomrutten i alla fall.

Status
Ej öppen för fler svar.
*/ ?>
Nyheter
BMW R 12 G/S – ännu bättre med Wunderlich

Tysk precision möter äkta G...

Vinn en batteriladdare från CTEK

I samarbete med CTEK har vi...

Video: KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Super Adventure och Teide ...

Bokningar pågår till Gotland Ring Bike Week!

Boka sommarens härligaste b...

Gotland Ring GPE Circuit i konkurs, verksamheten räddad!

Bolaget bakom den dagliga d...

Besöksstorm till MC-mässan på Elmia

Den svenska mc-mässan har v...

MC-mässan startar idag

Med start idag, den 23 janu...

Fullt drag på mc-mässan i Jönköping!

Bikes monter full till bred...

Nya Indian Chief Vintage

I kölvattnet av att ha spar...

MotoGP 2026: kalender och förare

MotoGP-kalendern och förarn...

Back