Hotande Utlänningar/Vart är landet på väg?

Status
Ej öppen för fler svar.
Chrille skrev:
Nej, är man trög och inte orkar se längre än till hudfärg och brytning så är det inte ett dugg konstigt.

Gissa vem som nämnde hudfärg och brytning först i den här tråden...

Chrille skrev:
Markus, det luktar snobbhylla/skyddad uppväxt runt dig, men för många av oss andra var det precis likadantnär vi var i Polly's ålder.

Jo, Uddevalla har säkert haft sin beskärda del av gängaktiviteter.

-Två finländare på torg med ölburkar
-En Turk, som egentligen är kurd, som bakar Pizza (Pizza känns förmodligen fortfarande exotiskt där du bor)
-En jävla massa raggarungjävlar på mopeder som önskar att de kunde ha Lemmyskägg

Intge konstigt att du blivit så världsvan.

PollySmurf skrev:
Nej det har det inte, men i detta fallet var det så. Är dock inte förvånad.

Prata ur skägget istället. Säg vad det är du tycker om i-n-v-a-n-d-r-a-r-e som kommer och "huserar (på) våra gator". Spotta ur dig hur illa det blivit i Sverige sen blattar och andra bidragsfolk släppts innanför gränsen. Lägg gärna till att man måste ta seden dit man kommer etc.

Insinuerandet blir trötsammt i längden.

gladh

Klart att samhället förändras, så är det ju bara.

Och visst kan flyktingförläggningar och liknade få en effekt på små platser.
Finns ett ställe här i närheten som fick en sån förläggning, och då invandrare och flyktingar kom i hundratals så blev det förstås stora förändringar i det samhället.
Sen att det kanske hade blivit likadant om 400 skåningar flyttat in det vet jag inget om.

gladh skrev:
Prata ur skägget istället. Säg vad det är du tycker om i-n-v-a-n-d-r-a-r-e som kommer och "huserar (på) våra gator". Spotta ur dig hur illa det blivit i Sverige sen blattar och andra bidragsfolk släppts innanför gränsen. Lägg gärna till att man måste ta seden dit man kommer etc.

Insinuerandet blir trötsammt i längden.

gladh

Jag skriver bara som det är, påstår du att jag ljuger?
Jag skrev att det började när invandrarna kom hit, och det stämmer ju. Däremot behöver inte alla vara som "dom" som ingick i packet jag talade om.
och det med huserar var kanske lite dåligt skrivet, menade mest att "dom" (läs: den del av utlänningarna som bråkar) håller hus på gatorna så man inte ens kan köra hoj ostört längre.

Silwer skrev:
Klart att samhället förändras, så är det ju bara.

Och visst kan flyktingförläggningar och liknade få en effekt på små platser.
Finns ett ställe här i närheten som fick en sån förläggning, och då invandrare och flyktingar kom i hundratals så blev det förstås stora förändringar i det samhället.
Sen att det kanske hade blivit likadant om 400 skåningar flyttat in det vet jag inget om.

Kölinge/Gimo. I knew it.

Chrille skrev:
För fem år sen var du tolv år och lyckligt ovetande om vad som händer i den vuxna världen.
Närå, Polysmurf har god inblick i den. Han har bl a rapporterat om otaliga tillfällen då invandrarna i Strömsnäsbruk har kört i diket med sina oförsäkrade bilar och låtit vraken ligga kvar - förutom att däcken har varit försvunna efter ett dygn.

Alla smårosa trädkramere som gastar över och skriker "rassist!!" så fort någon nämner att det inte var en blond/blåögd som gjorde det, ni glömmer att rassister är en lika stor produkt av samhället som vi lever i som kriminella invandrare är.
Man måste inte vara en skithög bara för att samhället är som det är, det finns fortfarande en liten uns av fri vilja(?).

Bingo skrev:
Närå, Polysmurf har god inblick i den. Han har bl a rapporterat om otaliga tillfällen då invandrarna i Strömsnäsbruk har kört i diket med sina oförsäkrade bilar och låtit vraken ligga kvar - förutom att däcken har varit försvunna efter ett dygn.

:rofl :rofl :rofl

Tragiskt att läsa....min lillebror höll på att bli lynchad av ett gäng på 20 grbbar, som kallade honom för "Svennejävel" "hora" etc....han hade inte gjort annat än promenerat ensam på en gata...

20 mot 1..modigt!

Han fann senare sin (mammans) bil med sönderhoppad huv...

Jag skäms inte att säga det...dom var inte svenskar!

Det finns skitstövlar i alla färger...men tyvärr är det mest invandrarungdomar som beter sig såhär...

Markus skrev:
Gissa vem som nämnde hudfärg och brytning först i den här tråden...
.....Intge konstigt att du blivit så världsvan.

Nej, men då kan ju du berätta hur det var i den no crime-zone som du växte upp i. I mitt gäng fanns de som aldrig kom igenom tonåren pga våld.....från svenskar btw

Kan ingen låsa den här tråden i förebyggande syfte? Alla vet ju ändå hur det kommer att sluta... :rolleyes: :rolleyes: :rolleyes:

HönaPower skrev:
Tragiskt att läsa....min lillebror höll på att bli lynchad av ett gäng på 20 grbbar, som kallade honom för "Svennejävel" "hora" etc....han hade inte gjort annat än promenerat ensam på en gata...

20 mot 1..modigt!

Han fann senare sin (mammans) bil med sönderhoppad huv...

Jag skäms inte att säga det...dom var inte svenskar!

Det finns skitstövlar i alla färger...men tyvärr är det mest invandrarungdomar som beter sig såhär...

På en fritidsgård 1995 var det en jävel som slog itu min gitarr. Jag skäms inte för att säga det, han var svensk!

Status
Ej öppen för fler svar.
*/ ?>
Nyheter
BMW R 12 G/S – ännu bättre med Wunderlich

Tysk precision möter äkta G...

Vinn en batteriladdare från CTEK

I samarbete med CTEK har vi...

Video: KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Super Adventure och Teide ...

Bokningar pågår till Gotland Ring Bike Week!

Boka sommarens härligaste b...

Gotland Ring GPE Circuit i konkurs, verksamheten räddad!

Bolaget bakom den dagliga d...

Besöksstorm till MC-mässan på Elmia

Den svenska mc-mässan har v...

MC-mässan startar idag

Med start idag, den 23 janu...

Fullt drag på mc-mässan i Jönköping!

Bikes monter full till bred...

Nya Indian Chief Vintage

I kölvattnet av att ha spar...

MotoGP 2026: kalender och förare

MotoGP-kalendern och förarn...

Back