Hotande Utlänningar/Vart är landet på väg?

Status
Ej öppen för fler svar.
PollySmurf skrev:
Det säger du ja, vem är det som drar alla över en kam nu då?
Folk som har en kass syn på invandrare är inte alla. De är en del av alla. Den sämsta och dummaste delen - i genomsnitt dårå, så slipper ni hetsa upp er över personangrepp.

Det säger jag.

Gixxer-Anders skrev:
Get a grip :tomten

Vad jag menar är:
Något som du tycker är jättetrist att läsa/diskutera kan vara jätteroligt för någon annan. Att det ska vara så svårt att förstå.... :va

Ja det förstår jag självklart, knyppling tex. Avskyr det, men det finns säkert folk som älskar det och inte ger jag mig på dem.

MEN. När det finns ett 20-tal av dessa trådar som slutar på EXAKT samma vis, då känner jag att det är annorlunda.

Markus skrev:
Så Nazistkulturen kan inte heller påverka människor att begå brott? Jag trodde det... :va Utveckla gärna dina väl genomtänkta och rationella resonemang.

Se där! Det är inte hudfärgen som stör dig .....det är KULTUREN!!! Är det så det är???

...nästan???

PollySmurf skrev:
Rasism behöver inte bara ha att göra med en människas härkomst, kultur och hudfärg.. Det kanske inte kallas rasism men är generellt samma sak.

Nu tappade du nog bort dig själv i dina tafatta försök att komma med vettiga argument för att få behålla dina rasistiska åsikter. Gör om, gör rätt.

Gixxer-Anders skrev:
Get a grip :tomten

Vad jag menar är:
Något som du tycker är jättetrist att läsa/diskutera kan vara jätteroligt för någon annan. Att det ska vara så svårt att förstå.... :va
Å andra sidan så kvittar det väl om nån tycker illa om det som skrivs med?
Och som sagt vi är inte moderatorer som kan stänga trådar så hoppa över de inläggen bara.

Meissner skrev:
Ja tänka sig, jag tyckte att Kennedy sa bra saker och Moore gör bra filmer, japp jag måste vara dum i hela huvudet.

Det var två vänsterinlägg. No doubt.

Meissner skrev:
Rosengård, ja och? Var ser du själva kopplingen till något där? Har jag skrivit något som antyder till rasism eller liknande där? Ens någon rolleye brevid rosengård? Snarare ett konstaterande till var han bor.

Varför var det viktigt att skriva ut var förövaren bodde? Alla i hela Sverige vet att det bor 95-99% första eller andra generationens invandrare i Sverige. Försök inte, du drar ett löjes skimmer över dig själv.

McB skrev:
Nu tappade du nog bort dig själv i dina tafatta försök att komma med vettiga argument för att få behålla dina rasistiska åsikter. Gör om, gör rätt.

Jag har inga rasistiska åsikter..

Markus skrev:
Så Nazistkulturen kan inte heller påverka människor att begå brott? Jag trodde det... :va Utveckla gärna dina väl genomtänkta och rationella resonemang.
Du kan väl börja med att utveckla det genomtänkta och rationella begreppet "Nazikulturen". Du kan inte utan vidare räkna med att vi förstår vad det är för något.

Meissner skrev:
Rosengård, ja och? Var ser du själva kopplingen till något där? Har jag skrivit något som antyder till rasism eller liknande där?

F.ö. övrigt skulle jag tycka att området i allra högsta grad är relevant. För få saker är väl så styrt av vår ställning/status och tillvaro i sammhället som var vi bor......
....tror man ser en starkare koppling mellan brottslighet och var man bor än mellan brottslighet och var man är född..

....I och med det kan fundera vilka det är som är hänvisade att bo i dessa områden?!... Antar att det i huvudsak är medelklassens helsvenska tjänstemän.. eller hur var det nu!?

Markus skrev:
Det var två vänsterinlägg. No doubt.

Och?

Markus skrev:
Varför var det viktigt att skriva ut var förövaren bodde? Alla i hela Sverige vet att det bor 95-99% första eller andra generationens invandrare i Sverige. Försök inte, du drar ett löjes skimmer över dig själv.

Snicksnack! Jag skrev ut stället ifråga som ett bevis på att jag vet var han bor. Jag såg honom öga mot öga, var står det att han var invandrare? Det står att han bor i Rosengård, men vänta nu... bor det 100% invandrare där? :hihi

Silwer skrev:
Det är en form av skitfolk som man har rätt att tycka illa om.

Skitfolk finns av många slag och nästan överallt kan man hitta en.

Det tror jag det är iaf.

Ok, då vet jag.

Fick man göra personangrepp på SH? Bingo?

PollySmurf skrev:
Jo, förstår du, det finns folk och fän. Du räknade in dig i gruppen folk. Det var det jag reagerade mot. Hänger du med elelr skall jag förklara det igen?

Silwer skrev:
Å andra sidan så kvittar det väl om nån tycker illa om det som skrivs med?
Och som sagt vi är inte moderatorer som kan stänga trådar så hoppa över de inläggen bara.

Iofs, men om du tycker dig ha rätten att gnälla så har väl även jag rätt att gnälla på ditt gnäll? :D

Status
Ej öppen för fler svar.
*/ ?>
Nyheter
BMW R 12 G/S – ännu bättre med Wunderlich

Tysk precision möter äkta G...

Vinn en batteriladdare från CTEK

I samarbete med CTEK har vi...

Video: KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Super Adventure och Teide ...

Bokningar pågår till Gotland Ring Bike Week!

Boka sommarens härligaste b...

Gotland Ring GPE Circuit i konkurs, verksamheten räddad!

Bolaget bakom den dagliga d...

Besöksstorm till MC-mässan på Elmia

Den svenska mc-mässan har v...

MC-mässan startar idag

Med start idag, den 23 janu...

Fullt drag på mc-mässan i Jönköping!

Bikes monter full till bred...

Nya Indian Chief Vintage

I kölvattnet av att ha spar...

MotoGP 2026: kalender och förare

MotoGP-kalendern och förarn...

Back