Honda XR650R

När det ändå diskuteras olja så vilken olja använder ni?
Vill ju inte att kopplingen ska börja slira efter oljebyte om jag kan förhindra det..:tummenupp

Fick med en halvsyntetisk från förra ägaren till min, när jag bytte till denna började min koppling slira. Bytte till OK/Q8 SBK Racing och då slutade den med det tramsert... så det är helt klart helsyntet som gäller

Hej. Tänkte byta blinkersrelä till ett elektroniskt. Orginal har 3 pinnar utan jord. Det nya har 3 pinnar inkl jord.
Någon som vet hur man kopplar . Grå/svart grå/vit och svart/grå är kablarna in i det gamla. Det nya skall ha jord,+ och signal till väljaren på styret.

Hej. Tänkte byta blinkersrelä till ett elektroniskt. Orginal har 3 pinnar utan jord. Det nya har 3 pinnar inkl jord.
Någon som vet hur man kopplar . Grå/svart grå/vit och svart/grå är kablarna in i det gamla. Det nya skall ha jord,+ och signal till väljaren på styret.
Jag har beskrivit nått liknande på soe, men jag bytte till led blinkers.
Kolla om det här hjälper dig

http://forum.soe.se/showthread.php?p=556701

Tjena! Behöver ny bromsskiva fram samt klossar till grisen, vart inhandlar man detta? Finns det skivor från andra Honda modeller som passar rakt av?

Ebay skivor för 600:- är det dumsnålt?

Det här är kanske en konstig fråga... :rolleyes:
Men, är det någon som har koll på utväxlingen på länkaget på XR'n.

Dvs, om jag sätter dit en (bak) dämpare som är 1cm kortare, hur mycket lägre blir sadelhöjden då?

(och är det någon som kan XR'n mått på original bakdämparen?)

Ingen som sitter på en BROMSOKSADAPTER till standard OK men 320 mm skiva (motardfälg)? :hej Eller iallafall vet var man köper billigast. Ebay hittar jag bara till massa andra modeller men kanske passar någon ändå? :va

Ingen som sitter på en BROMSOKSADAPTER till standard OK men 320 mm skiva (motardfälg)? :hej Eller iallafall vet var man köper billigast. Ebay hittar jag bara till massa andra modeller men kanske passar någon ändå? :va

Jag har en Fin Talon till salu pma mig så jag inte missar ditt svar här :tummenupp Jag har även ett org ok i bra skick eller rättare sagt jag har en massa xr prylar allt från elhärvor till motordelar. sving7gaffelrör you name i hawe it. l

Någon som har en xr650r motard att sälja till mig? :rolleyes:
Allt handlar om pris och hur desperat du är. :D Har precis fått på Motardhjul på min men det är den enda hojen jag har i nuläget så får nog behålla den....... Om du inte har en JJ Rebreather att byta mot men misstänker att så inte är fallet..:tungan

Allt handlar om pris och hur desperat du är. :D Har precis fått på Motardhjul på min men det är den enda hojen jag har i nuläget så får nog behålla den....... Om du inte har en JJ Rebreather att byta mot men misstänker att så inte är fallet..:tungan

Precis, allt är till salu för rätt pris! Vad släpper du den för i nuläget?:7peta

Nu har jag också köpt en xr650r! Ska bara köra motard, så original hjul är till salu! Har även stor tank, billtet pakethållare, styrhöjare till salu!

Den har tm40, fmf helsystem och kn filter, men inte borrad kåpa. Vad är rimlig bestyckning när jag har borrat kåpan? 25 och 150? När kåpan är borrad, behövs något nät på baksidan?

Nyheter
Premiär för Östgöta Dundret

Under 1940 talet var Finspå...

Ny 500-kubiks retro från Honda

Efter rykten om en ny retro...

Nya BMW S 1000 RR tar form

Redan i maj 2025 gav BMW me...

Helsvarta Deadwood – Ny cruiser från H-D