Var köper man ny stötdämpare bak till den röde grisen o är dom dyra? Bakdämparen läcker olja.. eller är det bättre att lämna in för service på dämparen?![]()
Kolla längden på en ifrån cr250 alt cr500 istället.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Var köper man ny stötdämpare bak till den röde grisen o är dom dyra? Bakdämparen läcker olja.. eller är det bättre att lämna in för service på dämparen?![]()
Tjena!
Här har ni en som vill köpa grusmoppe så man kan köra året runtMen har inte riktigt följt prisutvecklingen på XR650 och behöver därför lite hjälp.
http://www.blocket.se/sodermanland/Honda_XR_650_50777741.htm?ca=23&w=3
Ligger den rätt i pris? Halva priset för en TTR får mig att vela lite tyvärr.
Precis skaffat mig en xr650r, vilken jävla hoj. Matcher, om inte slår, draget i min gamla 640 med en, enligt ryktet, bombsäker motor!
Fan nu känns det som man har hittat rätt, har vi några andra på SH som fortfarande kör xr650's?
Har ni några tips på var man köper reservdelar, jag är ju bortskämd med smidig ktmshop.se hade gärna hittat en liknande webshop...
Jasså det går inte säger du?en gris gör man sig inte av medsverige går inte att handla mycket i kolla ebay beroende på vad du letar efter
läs mellan radernavill man bli rövad av svenska priser handlar man här , frakten från tyskland england har många gånger vart billigare än inrikes för mig

Länge sedan man skrev i denna tråden.
En noob fråga...
Min "neutral lampa" slutade lysa efter en tur i regnet. Tror bara lampan gått sönder. Eller? någon annan som haft problem med neutrallampan?
Så... hur f-n byter man lampan?? Kollade på mätaren, och den verkade ju hermetiskt tillsluten?!?
Xr650r har ingen neutrallampa och har aldrig haft heller.

Tjenare XR folket! Jag har tänkt att byta min XL650 mot en XR650 nu.
Jag undrar när milen börjar bli långa på en XR?
Finns en ute med 3200mil nu vilket jag tycker känns mycket. Den har inget extra är brukad som pendlarhoj.
Är det något o sukta efter eller ska man leta vidare? Var kan den stå i pris?
Tack i förhand!
Tjenare XR folket! Jag har tänkt att byta min XL650 mot en XR650 nu.
Jag undrar när milen börjar bli långa på en XR?
Finns en ute med 3200mil nu vilket jag tycker känns mycket. Den har inget extra är brukad som pendlarhoj.
Är det något o sukta efter eller ska man leta vidare? Var kan den stå i pris?
Tack i förhand!
En grusväg/asfalts xr 650 som har gått med oljebytesintervaller på 300-500mil och rent luftfilter håller ca 10000 mil innan något behöver bytas. Motorn är bombsäker och stötdämparna och ram är outslitliga.
Det enda man kan kolla vid köp är att först fråga om den drar olja och om ägaren är seriös svarar han ärligt på det. 1-3dl på 100a mil är ok. Man kollar även om den blåryker vid snabba gasplsag stillastående och dra ur den hårt på 1an-3an o motorbromsa kraftigt,,efter lång motorbroms slår man på gas o kollar efter blårök.
Xr650 är inte mer känslig än andra hojar för cylinderrepor = oljedragning men den behöver inte mycket till repor i cylinder för att dra olja. Oftast beror repor i cylinder på otäta luftfilter eller någ dåre som kör med låg oljenivå. Luftfiltrets tätyta mot luftburk är under viss kritik så fetta gärna in tätytorna och rengör ofta!
På SOE forumet har en xr650 gått närmare 10000 mil nu utan någon motorrep och den körs vinter som sommar och inte allt för täta oljebyten.

Hmm, eftersom du i princip alltid har rätt ang XR'n så ska jag inte ifrågasätta.
Men, ska motorn dra 1-3dl? Efter hur många mil?
Jag kan inte minnas att min drar märkbart med olja, fast.. å andra sidan har jag kört oljebyte efter 200 mil.
Min har gått 1138 mil. Otrimmad, ombestyckad original fugge, K&N filter och Arrows pipa.
(Och är till salu om någon ger ett seriöst bud)
Kan ju bara lägga till här då att min gris är den första hoj jag ägt som inte dricker någon olja allsJag har varit med om någon enstaka xr som inte dragit olja men då har de varit hårt inkörda. En snubbe här i Kramfors köpte en ny xr650 i kartong. Han skruvade ihop den och drog iväg på fullt järn på bakhjulet,,, så körde han hela tiden. Den motorn gick både ovanligt bra och drog ingen olja.
Drar de inte olja ska man lukta på oljan för de kan spä oljan med bensin istället!!
Jag har varit med om någon enstaka xr som inte dragit olja men då har de varit hårt inkörda. En snubbe här i Kramfors köpte en ny xr650 i kartong. Han skruvade ihop den och drog iväg på fullt järn på bakhjulet,,, så körde han hela tiden. Den motorn gick både ovanligt bra och drog ingen olja.
Drar de inte olja ska man lukta på oljan för de kan spä oljan med bensin istället!!
(köpte min splajsans ny, 0 mil på mätaren)

|
|
Premiär för Östgöta Dundret
Under 1940 talet var Finspå... |
|
|
Ny 500-kubiks retro från Honda
Efter rykten om en ny retro... |
|
|
Ny 500-kubiks retro från Honda
Efter rykten om en ny retro... |