HolmXR650R
Holmen..
......
Last edited:
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Hej då har jag köpt en gris jag också dåVille ha något att smiska lite grus med också. Jag skall byta tanken idag och undrar lite lätt hur man går tillväga (säkert busenkelt har inte ens kollat än)?
Av med sadeln. Bort med vajern som håller i tanken. Bort med skruvarna nere på kylarvingarna. Av med skruvarna under tanken som håller fast den i ramen. Klart.![]()
Skall montera original igenOkej! Jag har en sån däringa åka-långt-utav-bara-helvete-tank på nu, 24literSkall montera original igen
![]()
du skulle haft en åka lagomlångttank 16litern är perfekt på grusturer men24 blir klumpig

)? Jag är sämst på offroad hojarOljan kollas enbart när man kört minst 10 min = fullt genomvarm. Och man kollar omedelbart såfort man slagit av motorn.
har inte blivit så mågna XR mil, men den är för kul att köra för att sälja. Ja 16 hade varit fint, 24 blir alldeles för klumpigt. Har ingen nytta av 24 liter heller för åker inga direkta långturer ändå..
Jag måste bara fråga en ganska korkad fråga men jag skulle kolla oljan och stickan var helt torr. Måste man varmköra den ett bra tag även för att bara kolla oljan?
Helt orelaterad fråga.
Jobbar du fortfarande på ett ställe som säljer XR grejer?
Funderar på om jag skulle ta och uppgradera min XR med ny fugge, etc till vintern.
Har för mig du kunde leverera med rätt juste gundinställning, med rätt nålar, munstycken etc. Behövde man nya vajrar också? Kommer inte ihåg.. mest kört HD senaste åren...har inte blivit så mågna XR mil, men den är för kul att köra för att sälja.
![]()
Var köper man ny stötdämpare bak till den röde grisen o är dom dyra? Bakdämparen läcker olja.. eller är det bättre att lämna in för service på dämparen?![]()
|
|
Premiär för Östgöta Dundret
Under 1940 talet var Finspå... |
|
|
Ny 500-kubiks retro från Honda
Efter rykten om en ny retro... |
|
|
Ny 500-kubiks retro från Honda
Efter rykten om en ny retro... |