Honda XR650R

Undrar bara varför inte mitt inlägg blir det senaste i "tråd-listan" så att xrtråden kommer överst på listan i fet text osv?
( testade tom en annan dator)
Hursomhelst.. Nu då??
 
Nu då? :)

angående original kontra ersättningsförgasare som nämndes ovan.
Ska testa Boost powerjet + någon speciell platta istället för att köpa massa dyra grejer.
Återkommer med utvärdering av kittet.
 
Hallå..
Är det någon som har en länk eller förslag var jag hittar fotpinnar till passageraren som passar
en Honda XR 650R ??
Letat men en hittat något, skulle vara tacksam för hjälp..:tummenupp
 
Har kört några timmar med Boosts powerplate och powerjet.
Precis det gassvar jag saknat har jag nu.
Lättare att smyga på gasen från avslag med.
Behövde inte köpa ny förgasare för några lök.
Bra jobb Benny.
 
Hej då har jag köpt en gris jag också då:yoparty Ville ha något att smiska lite grus med också. Jag skall byta tanken idag och undrar lite lätt hur man går tillväga (säkert busenkelt har inte ens kollat än)?
 
Hej då har jag köpt en gris jag också då:yoparty Ville ha något att smiska lite grus med också. Jag skall byta tanken idag och undrar lite lätt hur man går tillväga (säkert busenkelt har inte ens kollat än)?

Av med sadeln. Bort med vajern som håller i tanken. Bort med skruvarna nere på kylarvingarna. Av med skruvarna under tanken som håller fast den i ramen. Klart. :tummenupp
 
Av med sadeln. Bort med vajern som håller i tanken. Bort med skruvarna nere på kylarvingarna. Av med skruvarna under tanken som håller fast den i ramen. Klart. :tummenupp

Okej! Jag har en sån däringa åka-långt-utav-bara-helvete-tank på nu, 24liter:näsblod Skall montera original igen:)
 
:)du skulle haft en åka lagomlångttank 16litern är perfekt på grusturer men24 blir klumpig

Ja 16 hade varit fint, 24 blir alldeles för klumpigt. Har ingen nytta av 24 liter heller för åker inga direkta långturer ändå..

Jag måste bara fråga en ganska korkad fråga men jag skulle kolla oljan och stickan var helt torr. Måste man varmköra den ett bra tag även för att bara kolla oljan?
 
Jag kan svara på min egen fråga ang oljan, ja den måste varmköras först. Min första hoj med torrsump, avancerade grejjer:hihi
 
Haha efter lite googlande upptäckte jag att den frågan ställts typ 293937ggr:rolleyes:
 
Det är rätt noga HUR man kör innan man kollar oljan med... Gasar jag som en idiot blir det lite på stickan, får den stå på tomgång ett tag blir det mycket.

Fast det kanske är min som börjar bli sliten, den har haft ett hårt liv. :hihi
 
Oljan kollas enbart när man kört minst 10 min = fullt genomvarm. Och man kollar omedelbart såfort man slagit av motorn.
 
Ja och den jävla oljestickan var ju ett helvete att få i innan jag läst om tips på internet :4skrika

Skall köpa nya däck till grisen när kontot tillåter för har vanliga allround däck på just nu och de är totalt livsfarliga på grus har jag märkt... Kikat på Pirelli MT21, Michelins T63 och Conti TKC80. Vad jag har förstått så skall väll alla funka på asfalt också (MT21 verkar dock slitas fortare på asfalt). MT21 pratas det mycket gott om men de är ju snäppet dyrare också.
Enda gångerna när jag kör asfalt är just för att komma bort från den. Vilka däck rekommenderar ni? Vilken storlek skall man ha (jag vet att jag har 21/18" :hihi)? Jag är sämst på offroad hojar:(
 
välj ett rent "öppet " crossdäck typ s12 eller ac10 fram håller länge och du har greppet där du vill ha det , gillar motoz desert bak men dom brukar vara restade och då är det dom icke f.i.m märkta för dom finns i två varianter och den jag handlar har 27-28 mm klackar :D 90/90-21fram och bak har jag kört allt från 110/100-18 till 130/80-18 men 130bredden kan ta i burken när det fjädrar ihop .
kör s12 både fram och bak nu
 
Hittat Ac10 till bra pris, tänkte köra 110/100-18 bak men fram hade de bara 80/100-21. Funkar det fram?
 
har aldrig provat 80/100 men ac10 är grymt bra grepp i ,är ju bara 1cm smalare så det borde gå
 
Back
Top