Jag har varit med om någon enstaka xr som inte dragit olja men då har de varit hårt inkörda. En snubbe här i Kramfors köpte en ny xr650 i kartong. Han skruvade ihop den och drog iväg på fullt järn på bakhjulet,,, så körde han hela tiden. Den motorn gick både ovanligt bra och drog ingen olja.
Drar de inte olja ska man lukta på oljan för de kan spä oljan med bensin istället!!
OK, jag drog inte iväg på bakhjulet...

(köpte min splajsans ny, 0 mil på mätaren)
Men jag har fått lära mig att köra in motorer enligt "motoman" metoden, och det är ju en belastningsmetod, och inte fis-inkörning som återförsäljarna. Nu har jag ingen bromsbänk heller, så inkörningen blev ju "inspirerad av motoman". Men en polare med en likadan hoj körde min för några år sedan och allt på hojarna var identisk, förutom att han hade Arrow alu, och jag har Arrow titan pipa, och han tyckte det kändes som min hade "15 hästar mer". Naturligtvis hade den inte det, men det var stor skillnad enligt honom. Jag hade min högerarm i mitella så kunde inte testa själv.

Men, i alla fall, jag har kört in alla mina nya hojar enligt den metoden och jag tror på den, tycker motorerna går fint och har aldrig haft motorproblem med någon hoj. Undantaget elektronik...
Min drar säkert lite olja, det är nog mest att jag byter tillräckligt ofta för att det inte ska vara tillräckligt stor oljeförlust för att jag ska notera det.

Jag ska lukta på oljan för säkerhets skull i fortsättningen.