Det hoppas jag också, tror att det kan bli bra vid +grader och öka förutsättningarna till hjälpa mig att utvecklas något. Har bara kört 4 längre rundor med Transalpen men kändes inte rätt med det gamla till den typ av körning jag vill göra och försöka bli bättre på. Budgeten till detta budgetalternativ har spräckts med råge men samtidigt har den tjänat sitt syfte och jag har fått svar på om detta är något för mig, och det är det. Tycker det är skitkul och kastar lystna blickar efter kompis KTM 690 enduro R, en sådan hade varit mumma, frågan är bara vilket organ jag ska offra..

Det mest förnuftiga vore nu att att stoppa med att lägga pengar på transalpen, bara köra och spara till något mer renodlat för uppgiften.
Finns ytterligare en anledning till att jag skulle vilja byta, har blivit mycket prat om grus och min transalp från min sida i vänskapskretsen och är inte så bekväm med mitt nya smeknamn: Transa-Magnus..

Hoppas att jag inte får äta upp det här (peppar, peppar) men imponerad över hur fint den startar och går maskinellt i ur och skur och minusgrader.
Viss skillnad
View attachment 524052
Lite så här känns det ekonomiskt
View attachment 524053